Toon posts:

Hulp bij het aanleggen van een nieuwe thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil thuis een netwerk aanleggen tussen mijn PC in mijn kamer en de PC in de woonkamer.
De mijne is XP Pro en die in de woonkamer is XP Home. Ik heb al een router hier staan van Sitecom. Ik wil graag zo ingesteld dat ik bestand kan halen uit de PC van de woonkamer en andersom ook dat ik in de woonkamer bestanden kan uit uithalen uit de PC in mijn kamer - bestanddelings. En ook netwerk printer wil ik gebruiken.
Vraag is hoe doe ik dat allemaal? Via de wizard of toch handmatig (weet niet hoe)? En hoe kan ik mijn netwerk goed beveiligen tegen virussen etc. van internet moet iets extra regels maken in firewall?. Moet ik poort sluiten/openen en misschien een wachtwoord opgeven? Is zo een netwerk wel veilig? Moet ik rekening houden met admin recht? (ik weet dat er veel vragen zijn maar stel zeer op prijs als jullie mij dat uitlegt en geen antwoord als google is your friend graag).

Ohjah beide PC zijn uitgerust met SP2, NOD32 2.7 en Sygate Firewall 5.6.

Alvast bedankt

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt het beste beginnen met het doorlezen van de Netwerken FAQ. Op zich is dit een heel basaal netwerk, en is het vooral de bedoeling om maar eens wat te gaan proberen. Wat heb je al geprobeerd, en waar heb je gezocht? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

kwa XP versies maakt het helemaal niks uit. hier beneden hadden we ook altijd home editie en ik Pro. nooit problemen met het netwerk.

heb je de schijven ook al gedeeld van de andere pc. zo ja dan moet je in start --> uitvoeren de ip adres van die Home pc invoeren en kijken of je de gedeelde schijven of mappen kunt zien.

welke printer heb je.. ik weet zelf dat met de software van de HP printers voor netwerk de software erbij geleverd is. dan moet je bij je eigen systeem instellen dat hij in het netwerk staat.

je router zal zelf alles wel tegen houden tenzij je het zelf toe laat. ik zou wel op de systemen een anti virus programma erop zetten.

en op je router zal ik altijd een ww erop zetten. kwa netwerk sharing is niet echt nodig.. hier draait het zo al een aantal jaren en eerlijk gezegt ik ben nog nooit gehacked geweest :)

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hoi Red_Army827,

Welkom op GoT :)

Zoals je wellicht in Het algemeen beleid hebt kunnen lezen is GoT geen helpdesk waar je even een vraag kna dumpen.
We verwachten hier een stuk eigen inzet. Wat heb je al geprobeerd, en wat gaat er dan fout. Er zijn op internet heeel veel how-to's te vinden over hoe je een netwerk aanlegt.
De FAQ - Netwerken is daar 1 van.

Lees je eens in in het hoe en wat van een netwerk, probeer het e.e.a. aan de praat te krijgen en als je er echt niet uit komt, dan kan je altijd nog een topic starten in Netwerken

Suc6 :)

Dit topic is gesloten.