Toon posts:

[MCE 2005] 0x7F stop error, alles geprobeerd*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
P4P800S
P4 3.2 gig
1024MB Ram (PC3200) (512 samsung, 512 oem, verder identiek)
Asus Geforce 6800 GT 256MB
Windows XP MCE
300gig Wester digital S-ATA (primary)
80gig Wester digital S-ATA
Linksys Wless adapter (ongebruikt)
Voldoende voeding, hier had ik paar maanden terug probleem mee, en is toen nieuwe voeding in gekomen die ruim voldoende is, weet specs even niet te vinden.
---------------------------------------
De bovenstaade PC funtioneerde tot circa 3 weken terug zonder problemen en werdt voornamelijk gebruikt als Media Center voor de Xbox 360. Opeens, zonder hardware of software veranderingen begon hij 3 weken geleden blue screens te geven, met de 0x7F error. De error komt voor als het systeem iets zwaars moest doen, bijvoorbeeld bij het starten van de Media Center Extender (X360). Niet z'n groot probleem op het eerste gezicht, gewoon even wat rondzoeken naar wat het probleem is en oplossen. Ik heb echt onder hand heel veel dingen geprobeert (na aanleiding van bevinden op het internet) en nix lijkt te werken, hier onder een lijst met mijn pogingen tot oplossen, hopelijk hebben jullie nog suggesties

- Beide HD's geformat, andere windows (Win XP Pro SP2) geinstalleert met andere drivers, probleem bleef zich voordoen dus OS of driver probleem was vrijwel uitgesloten.
- alleen samsung geheugen gebruiken, helpt niet
- alleen OEM geheugen gebruiken, helpt niet
- alleen de tweede DIMM port gebruiken, helpt niet
- primary HD er uit halen, andere kleine HD gebruiken, daar Windows op, helpt niet, dus geen HD probleem
- verschillende S-ATA kabeltje gebruiken, nope
- verschillende S-ATA poorten gebruiken, nope
- gehele PC en onderdelen apart schoon zuigen, nope
- nieuwere (beta) bios gebruiken, nope
- Wless adapter eruit, nope
- DVD speler er uit, nope
- Memory check error check buiten OS, geen fouten
- HD check buiten OS, liep vast aan het einde, lag meer aan de check dan aan de HD denk ik

Zowel dat het probleem verscheen zonder software/hardware veranderingen wijst er op dat het een hardware probleem is, en ook dat hij het probleem nog steeds geeft na opnieuw installeren andere windows met andere drivers geven aan dat het waarschijnlijk niet software matig is.

Ik heb echt overal gezocht, maar de beschrijving van deze fout is erg breed en ik heb alles geprobeert wat ik kon bedenken, alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 00:33 ]

Verwijderd

heb je dit ook gelezen: http://support.microsoft.com/kb/814789

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

zo uit mijn dikke duim: laat de voeding de spanning vallen? Bijvoorbeeld het voltage voor bv je HD dropt met de helft waardoor 'ie vastslaat?

Of heb je een reden om de voeding uit te sluiten? Is er iets zichtbaar stuk of lek op je MOBO?

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Topicstarter
Heb net nog ff stukje over me voeding erbij gezet, ik zal morgen nog even kijken of ik een voeding heb die voldoende voor deze PC is, maar denk niet dat dat het probleem is gezien de voeding na de HD het nieuwste onderdeel is van pas een paar maanden terug.

Ik zie geen zichtbare schade of lek op het mobo.

Ik heb die pagina van Microsoft idd ook bekeken, gaat daar echter op Win 2000 en staat dat die Hotfix in toekomstige SP's van 2000 en XP zit ingebakken. Windows is up to date.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 00:37:
Heb net nog ff stukje over me voeding erbij gezet, ik zal morgen nog even kijken of ik een voeding heb die voldoende voor deze PC is, maar denk niet dat dat het probleem is gezien de voeding na de HD het nieuwste onderdeel is van pas een paar maanden terug.

Ik zie geen zichtbare schade of lek op het mobo.

Ik heb die pagina van Microsoft idd ook bekeken, gaat daar echter op Win 2000 en staat dat die Hotfix in toekomstige SP's van 2000 en XP zit ingebakken. Windows is up to date.
Wat ik dan nog mis in je TS is een memtest86 run, ik zie van dat je een memtest buiten je OS hebt gedaan, maar hoelang en was dat memtest86?

Verwijderd

Topicstarter
http://www.softpedia.com/...s-Memory-Diagnostic.shtml

Die heb ik gerunt, gewoon tot 100% gaat die.

Maar als het een geheugen probleem zou zijn zou het betekenen dat beide Dimms gelijk kapot zijn gegaan, gezien hij het probleem ook geeft als ik elk van de 2 los gebruik.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 01:07 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:54
Je moet die memory check programma's toch wel een paar uur laten draaien. De eerste ronde kan goed gaan en je kunt in de tweede ronde een fout krijgen.. etc...

Leen een andere voeding om te zien of de voeding een rol speelt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ook nog een andere memory check in Windows gedaan, weet de naam niet meer, die heb ik ruim 4 uur laten draaien en vond geen fouten.

Maar het feit dat hij de fout geeft bij beide geheugen als ik ze onafhankelijk gebruik, geeft dat niet aan dat het NIET het geheugen is, tenzij beide Dimms op hetzelfd moment kapot zijn gegaan...

Ik ga Memtest nog wel even proberen, moet ik nog ff discette station er in zetten :P

PS: die Windows Diagnostic deed 2 rondes gaf ie aan, totaal deed hij er denk ik 20 minuten over.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 10:06 ]

Verwijderd

memtest86 kan ook vanaf een iso ;)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem doet zich momenteel nog steeds voor, heb de volgende dingen geprobeert, geen van alleen hielp

- Memtest+ 1.70 voor ruim 8 uur gedraaid, geen errors
- video kaart vervangen voor andere, bleef fout geven
- onboard netwerk port uitgezet, andere in PC gezet en die gebruikt, nog steeds fout.

Verder weet ik dat de error zich vrijwel altijd (9 van de 10 keer) voordoet wanneer ik in Media Center een de extender toevoeg, ongeveer op het moment dat de Extender echt actief is en werk van de PC begint te laden krijg ik de fout, zo niet dan volgt het in de minuten daarna.

Ik heb de error ook bij andere gebeurtennisen gehad, maar geen 1 daarvan is zo constant als deze hierboven. Ik weet ook niet of het alleen gebeurd als ik het netwerk/internet gebruik, maar dit is wel een mogelijk.

Ik ga later vandaag of morgen nog iig proberen een andere voeding er op te zetten, buiten dat weet ik eigenlijk nix meer wat ik kan proberen behalve andere mobo of CPU gebruiken, of totaal andere geheugen gebruiken (wat dus zou betekenen dat beide dimms kapot zijn. Ik heb echter niet de nodige hardware hiervoor en testen al dus moeilijk worden.

Iemand nog suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een situatie gevonden waarin het probleem zich niet voordoet. Als ik m'n interne netwerk kaart uitzet en verbind via het wireless netwerk is er geen probleem. zet ik de interne netwerk kaart echter uit en probeer ik via een losse PCI (draad) netwerk te verbinden is er wel een probleem.

Mij lijkt dat mijn moederwerk niet meer goed overweg kan met wired verbindingen, maar nog wel met Wired, en dus moet ik een nieuwe moederbord hebben.

Klopt dit of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem doet zich nu nog steeds af en toe voor, maar veel minder, pas na veel langer netwerk/internet gebruik. Ondanks dat ik dus wireless zit.
Pagina: 1