Toon posts:

Externe HD kraakt over luidsprekers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs een externe HD gekocht (zelf een kastje met Firewire+USB support gekocht en daarin een Western Digital 320GB ATA HD gezet).

Het probleem is nu dat als ik de hardeschijf aan zet ik hem gewoon luid hoor opspinnen via mijn luidsprekers, eveneens als ik hem uitzet. Ook bij leesactie's hoor je hem kraken en in het algemeen is er een ruis waarneembaar. Ook bij het ontkoppelen van mijn audiokabel van PC naar mengpaneel is het aanwezig.

Het betreft hier een Macbook maar had dit probleem ook (zij het in mindere mate) op mijn PC.

De stopcontacten zijn niet geaard. Zou hierin het probleem kunnen liggen?

• psycix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-04-2024
dus de HD-herrie komt over je luidsprekers?!
das raar :S

maar goed,
waar het volgens mij aan zou kunnen liggen is dat de electriciteit in de HD en de bekabeling een magnetisch veld opwekt die door je speakers worden opgepikt
net als dat je je GSM ook soms hoort zenden als ie naast je speakers licht.
probeer de HD op andere plekken te zetten en rommel wat met de bekabeling

suc6! ;)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-02 20:35

TommyGun

Stik er maar in!

Het probleem is nu dat als ik de hardeschijf aan zet ik hem gewoon luid hoor opspinnen via mijn luidsprekers, eveneens als ik hem uitzet.
Je zet je HDD uit en nog hoor je hem over de speakers? Of hoe moet ik dit opvatten?

Aarde zou het idd kunnen zijn, kun je niet ergens een verlengkabel leggen vanuit een plek waar je aarde hebt. (Gewoon even om te testen).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
Nee als ik de hardeschijf uitzet hoor je hem uitratelen zeg maar (daarna is het wel stil)

Ik ga hem even ergens anders proberen neer te zetten.

Maar hoe werkt een aardedraad precies, en wat voor draad is het, en waar verbind ik het mee?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-02 20:35

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:15:
Nee als ik de hardeschijf uitzet hoor je hem uitratelen zeg maar (daarna is het wel stil)

Ik ga hem even ergens anders proberen neer te zetten.

Maar hoe werkt een aardedraad precies, en wat voor draad is het, en waar verbind ik het mee?
Gewoon een WCD zoeken (Wandcontactdoos oftewel stopcontact) met aarde. (Dus 2 van die pinnetjes). Vervolgens aarde kabel / velrengkabel / stekkerdoos op aansluiten, en daar je PC weer in pluggen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd, geaarde verlengkabel van een geaard stopcontact naar mijn huidige contactdoos (ook geaard). Nog steeds ruis. Ook de HD ergens anders neerzetten werkt niet.

De speakers stonden aangesloten op een contactdoos die weer op de contactdoos van de HD was aangesloten.

Ik heb nu de HD op een niet geaarde wandcontactdoos (een andere) in mijn kamer gezet, en het gepiep gekraak en geruis is over.

Zou dit kunnen komen door een brakke behuizing van de externe HD?

• psycix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-04-2024
ik denk dat de HDD dan kleine stroomstootjes over de aarde lekt die door de gevoelige versterker van je geluid weer op word gepikt

je moet ze dus niet op dezelfde aarde zetten denkik
Pagina: 1