Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114719

Topicstarter
Hallo, helaas werk ik niet voor een werkgever die een MCSE opleiding wilt betalen voor me en moet ik deze dus zelf bekostigen.

Een zelfstudie is in mijn geval het beste omdat de kosten hiervan veel lager liggen dan die bij een deze opleiding via een instelling.

Nu mijn vraag aan diegen die deze certificaten ook behaald hebben middels een zelfstudie, welke zal ik nemen? Nederlands of Engels?

Ik zou het geweldig vinden als mensen hun ervaringen er ook bij willen vermelden en bijvoorbeeld hoeveel uur per dag/ per week ze eraan besteed hebben enz.

Alvast heel erg bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27
Zijn MCSE examens uberhaupt in het Nederlands te doen? Volgens kun je alleen grotere talen, zoals Spaans en Duits kiezen als alternatieve taal.

Sowieso denk ik dat je beter de Engelse examens kunt doen...Windows XP in het Nederlands, ok...maar zaken zoals networking, design security of SQL server zou ik liever in het Engels doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205833

Hey,

ik heb ook al een aantal MS exams gedaan en bij mijn weten zijn de examens allemaal in het engels.
Boeken van MS kan je wel in het nederlands krijgen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Kijk eens: een heel topic voor je om door te worstelen:

[MCSE] Ervaringen en discussies - Deel 3

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-06 21:25
Ik zit nu helaas met een andere vraag, wat vinden jullie dat het beste past bij mijn werk:

Ik werk voor een moederborden producent en mijn werk bestaat uit het oplossen van problemen met onze produkten, problemen varieren van incompatibiliteit met ander hardware tot installatie problemen van besturingssystemen/ drivers (Windows en Linux). Hiernaast geef ik Duits - en Engels talige technische ondersteuning aan Distri's/ Resellers en eindgebruikers.

Deze problemen moeten we soms ook bij de klanten onsite oplossen, meestal Oost Europese klanten.

Ik heb een beetje rond zitten kijken op het internet en weet eigenlijk niet precies waar ik aan moet beginnen, A+ met aanvulling van Network+, MCDST, MCSE of MCSA.

Echter denk ik dat ik met de Microsoft gecertificeerde papieren veel meer waard ben maar moet deze stof natuurlijk ook aankunnen.

Ik heb een mbo achtergrond (MEAO Bedrijfsadministratie) en zou heel graag wat tips horen over wat meer bij mijn werk past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117064

Uit mijn eigen ervaring kan ik je vertellen dat de CompTIA A+ en Network + goed te doen zijn. Het geeft je een goede en globale basiskennis over netwerken en hardware/software. Ik heb het zelf gedaan via zelfstudie zoals Testout, CBT Nuggets, TrainSignal, boeken en werkervaring.

Ik denk dat het voor jouw gezien je kennis een goede opstap is. Ik ben zelf bijna klaar met mijn MCSE (zelfstudie) maar als ik jouw was zou ik tot MCSA gaan. Tegen die tijd is de hele Microsoft certificerings structuur weer verandert, en kan je je MCSA inwisselen en upgraden naar een andere certificering van Microsoft. Ik denk dat je met MCSA en je CompTIA ook wel je carriere een kleine upgrade kan geven naar een ander soort baan, d.w.z. Junior Systeembeheerder ofzoeits. Je moet je goed bedenken wat je wilt doen. Wil je systeembeheer kant uit dan zou ik voor CompTIA, Microsoft of Citrix gaan. Wil je de netwerkbeheer kant uit dan zou ik meer richting Cisco (CCNA etc.) gaan denken. Ervaring telt ook als je MCSE hebt, dus denk daar ook aan. Just my 2 cents ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 117064 op 30-01-2007 20:21 ]

Pagina: 1