[OSX] Dubbele gebruiker

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Alien_
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-12-2025
Beste mensen,
Ik heb een 'lastig' probleempje met OSX (Tiger).

In Finder staat in je linker menu ook zo'n huisje met je naam als gebruiker.
Nu was dit in mijn geval een afkorting van mijn naam die ik eens had gegeven. Ik dacht, laat ik dit even netjes intypen. Dus ik klik op de eigenschappen en verander de naam.
Hier ging het dus fout, want OSX heeft dit als een nieuwe gebruiker toegevoegd...

Nu staan er dus 2 gebruikers (+ map 'gedeeld') in Finder bij "Macintosh HD"--> "Gebruikers"

Echter ik ben de enige gebruiker, en er is ook maar 1 account te zien(systeemvoorkeuren-->accounts).

Al mn muziek en foto's staan dus in de andere account, en al mn persoonlijke voorkeuren ook. Ik kan nergens een manier vinden om te switchen of die account weer ongedaan te maken.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

alvast bedankt

grt Alien

Verwijderd

Je kunt het beste even kijken bij je systeemvoorkeuren. Daarin heb je het onderdeel Accounts waarmee je de gebruikers instelt.
Om naar een andere gebruiker over te schakelen kun je gewoon uitloggen en onder de andere naam inloggen. Je kunt dit ook doen met Fast User Switching. Dit staat ook bij Accounts en dan onderaan bij Login Options.

• _Alien_
Het vreemde is dus dat ik daar maar 1 user zie

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Er is ook maar een user. Maar omdat je je home directory gerenamed hebt, heeft OSX een nieuwe voor je aangemaakt. De oude staat er natuurlijk nog gewoon.

Wat je kunt doen is de Terminal alvast starten, je nieuwe folder renamen naar iets willekeuriges, de oude weer z'n originele naam geven, 'sync' typen in de al eerder geopende Terminal gevolgd door een enter, 5 seconden wachten en je computer forced herstarten (of gewoon de stroom eruit).

(Of op een nettere manier zorgen dat je niet netjes uitlogt maar iig bij het loginscherm komt).

Als je namelijk netjes uitlogt op deze manier heb je kans dat informatie van je huidige instellingen wordt weggeschreven naar je oude instellingen, en dat wil je niet. Sync zorgt er overigens voor dat alle nog niet weggeschreven informatie netjes op de hdd belandt zodat je bij een dergelijke reboot geen data kwijtraakt.

[ Voor 79% gewijzigd door CyBeR op 29-01-2007 00:09 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• _Alien_
Dank voor de tip!, ik ga er vanmiddag even mee aan de slag. Laat wel even weten of het is gelukt.

vr.grt
Ben

• _Alien_
Het werkte perfect, alles weer als vanouds. En de andere user kon ik gewoon verwijderen.

Dank voor de hulp!

mac rules...
Pagina: 1