Ik heb nu een nieuwe machine met daarin een Nvidia 7100. TV-out via composiet omdat het de enige uitgang is. Mijn probleem is dat ik met alle anime, een vergroot beeld op mijn tv krijg. Dit heb ik alleen als ik anime afspeel. Bij alle andere films en series heb ik balken boven en onder, maar daar stoor ik mij echt niet aan (projectietv). Maar zodra ik Bleach, Naruto of zelfs oude Dragonball afleveringen afspeel in Media Center dan krijg ik een uitvergroot beeld te zien. Daardoor komen alle subs die ingebakken zitten minimaal half buiten beeld. Bijzonder irritant vind ik dat. Temeer omdat dit dus echt alleen tijdens het afspelen met Media Center gebeurd. Als ik dezelfde aflevering via Windows Media Player afspeel wordt er niets uitvergroot. Het beeld is gewoon netjes vullend en ik mis geen enkele sub. Dit heb ik ook met mijn vorig systeem gehad. Daar heb ik toen simpelweg een ATI kaart in gestopt en voila weg was het irritante probleem. Ik heb me rot gezocht destijds en nu weer. Zowel op GOT als de bekende internationale fora. Ik hoop echt niet dat het aan de combinatie NVIDIA + mijn tv (Toshiba nogwat) ligt en dat 1 van jullie een oplossing heeft. Of een; 'nee sorry je hebt gewoon pech'. Dat is ook goed, als ik maar weet waar ik aan toe ben. Voor de duidelijkheid, het beeld is echt vergroot, niet misvormd of uitgerekt of whatever....
Mijn specs: Nvidia G7100GS 512MB aangesloten op mijn tv mbv composiet via de bijgeleverde kabel. Een andere manier heb ik niet omdat mijn tv geen component slikt via ecentueel een DVI converter. Media Center 2005 en alle updates (autoupdate). Ow en mijn TV staat als extended ingesteld, niet kloon. Rommelen met de resolutie helpt ook niet. Ik heb diverse codecs geprobeerd, maar dat hielp ook niet. Zou ook wel vreemd zijn want onder WMP 10 en 11 werkt het nog altijd wel goed en alleen onder MCE niet. Keystone of beeld verkleine via de driver/controlpanel dat helpt ook niet. Als ik in MCE het beeld minimaliseer (om een andere video te selecteren) dan zie ik het kleine beeld wel goed. Alles subs zijn dan wel goed zichtbaar. Hoe dan ook, bijna een jaar later en weer lost. Toen had ik er geen zin in, maar nu wil ik het graag oplossen. Heb niet even een andere PCI-e kaartje van ATI liggen namelijk.
Dus, iemand een idee voor moi?
Mijn specs: Nvidia G7100GS 512MB aangesloten op mijn tv mbv composiet via de bijgeleverde kabel. Een andere manier heb ik niet omdat mijn tv geen component slikt via ecentueel een DVI converter. Media Center 2005 en alle updates (autoupdate). Ow en mijn TV staat als extended ingesteld, niet kloon. Rommelen met de resolutie helpt ook niet. Ik heb diverse codecs geprobeerd, maar dat hielp ook niet. Zou ook wel vreemd zijn want onder WMP 10 en 11 werkt het nog altijd wel goed en alleen onder MCE niet. Keystone of beeld verkleine via de driver/controlpanel dat helpt ook niet. Als ik in MCE het beeld minimaliseer (om een andere video te selecteren) dan zie ik het kleine beeld wel goed. Alles subs zijn dan wel goed zichtbaar. Hoe dan ook, bijna een jaar later en weer lost. Toen had ik er geen zin in, maar nu wil ik het graag oplossen. Heb niet even een andere PCI-e kaartje van ATI liggen namelijk.
Dus, iemand een idee voor moi?
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren