Toon posts:

gameprestaties belabberd dual core

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

gisteren heb ik een computer gekocht, nou eigenlijk onderdelen, en vervolgens in elkaar gezet.

het gaat om een amd x2 4600+ met 1GB ram ddr 2.

ik heb er windows XP 64 bit op geinstalleerd, en vervolgens half-life 2, half-life 2:deathmatch, en counter strike source.

het spelen van half-life2:deathmatch, en counter strike source gaat geweldig, alleen zit ik met een probleem, wanneer ik in css zit, en servers wil zoeken gaat alles heel traag, als ik iets in tik om mijn zoekopdracht te verfijnen komt dat pas tien seconden(of langer) te zien, ook het afsluiten gaat heel traag, wat niet het geval was bij mij P3 dus moet dat ook snel kunnen bij deze amd dual core.

mijn vraag:

hoe kan ik ervoor zorgen, dat het zoeken van servers sneller gaat, dus zonder hapering. En hoe kan ik ervoor zorgen dat het afsluiten sneller gaat.

P.S ik heb een onboard videokaart van Nvidia 6150 +430 met 256MB geheugen, moederbord:asus m2npv-mx.

ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn probleem :'( ;(

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:07
draai het programma eens op 1 core.

Gamen met een onboard 6150 ;(

Specs

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je geeft wel verrot weinig info. Heb je de drivers van het hele zootje wel geïnstalleerd?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet hoe je het kunt laten draaien op 1 core:D

Verwijderd

Topicstarter
en jah ik heb drivers geinstalleerd voor mijn videokaart

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:07
taakbeheer->proces selecteren->affiniteit instellen

offtopic:
er is ook een edit knop ipv 2 berichten achter elkaar

[ Voor 43% gewijzigd door asfaloth_arwen op 28-01-2007 22:50 ]

Specs

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-02 10:52
in taakbeheer (taskmanager voor xp64) rechtermuisklik je op het proces van het spel, dan klik je "set affinity" daar vink je 1 core uit en het draait op 1 core.

Computer says no

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:46

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wat voor soort manier van verbinden van je netwerk heb je. Het wil nogal vaak dat draadloze wifi dingen willen zorgen voor ontzettende lag in preformance. Mijn broertje heeft daar ook af en toe last van.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gewoon de kabel, dus daar ligt het niet aan, ik heb in de game een ping van 5 dus

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit soort problemen worden meestal veroorzaakt door verkeerde/slechte/niet geinstalleerde drivers.

Installeer trouwens ook de AMD DualCore driver, deze zal je overall performance iets omhoog gooien.
Verder is het ook nodig overal de nieuwste drivers van te hebben of, door rond te kijken, de beste drivers.

Chipsetdrivers geinstalleerd?
Videokaartdrivers geinstalleerd? Tjeck
Windows update gedraaid?
AMD Dualcore optimizer geinstalleerd?
AMD Cool'n'quiet driver geinstalleerd?

Die laatste kan je ook beinvloeden door het stroomschema van Windows te veranderen:

Altijd aan: Processor volle snelheid!
Minimaal Energieverbruik: Cool'n'Quiet stand, processor past snelheid aan benodigde kracht.

Tevens is het zonde voor zo'n systeem om een onboard videokaart te hebben.
Als je budget het toelaat, zal ik als ik jouw was z.s.m. een goeie nieuwe videokaart erbij kopen. De beleving van heel veel spellen zal nog realistischer worden.

Tuurlijk heb je dat nu ook al, aangezien je van een P3 naar een AMD X2 bent gegaan ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Vorkie op 28-01-2007 23:28 ]

Verwijderd

Heb je miscchien verder geen programma's op de achtergrond draaien die het nodige trekken?
Ik heb zelf namelijk ook een soortgelijk probleem gehad dat het zoeken naar servers in Call of duty ontzettend veel tijd kostte, bleek dat een paar download-programma's op de achtergrond draaiden, auto-start uitgegooid en het probleem was verholpen.....

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 23:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
kun jij mij die link geven van de AMD dual core driver a.u.b.
chipset drivers zijn geinstalleerd
videokaartdrivers geinstalleerd
windows update, ik dacht dat dat nooit zou helpen maar wie weet ik probeer het
AMD dual core optimizer geinstalleerd, (doordat draaide het wat beter)

ik heb het budget wel, alleen ik wou wachten tot er genoeg videokaarten uitkwamen die gebruik maken van directX10, ik weet dat de 8800 directX10 heeft, maar ik bedoel dat het goedkoper wordt:D

en zou het echt kunnen dat ie traag is bij het afsluiten van mijn games door die onboard kaart, want in het spel zelf heb ik nergens last van

Verwijderd

Topicstarter
nee ik ben echt zo'n gierigerd die zoveel mogelijk wil profiteren van de verbinding, dus ik laat nooit downloadprogramma's draaien of msn of wat dan ook:D

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dion_b in "amd X2 werkt niet naar behoren"

Lees wat ik daar schreef nog even goed door, want zo steeds topics spammen is vrij zijnloos :o

Verder is het niet de bedoeling om steeds je topic te schoppen door twee keer achter elkaar te posten - gebruik de Edit-knop als je iets wilt toevoegen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.