Ik heb maar eens besloten dat ik ook een poging wil wagen aan de wondere wereld van de microcontrollers.
Alleen omdat mijn budget niet zo groot is om onderdelen te kopen wilde ik het eerst in een computerprogramma uit proberen voordat ik iets in de werkelijkheid in elkaar ga solderen.
Ik had hiervoor al het programma crocodile technology gevonden.
Het voordeel hiervan is:
Wat ik dus eigenlijk zoek is een vergelijkbaar programma die wat minder zijn best doet het zo simpel mogelijk voor de gebruiker te houden maar wat werkelijkheidsgetrouwer is.
Dus nog wel dat je circuitjes kan maken en uittesten.
Ik hoef niet van die spullen als flowcharts enzo, maar wil er wel de "virtuele microcontroller" mee kunnen programmeren.
Alleen omdat mijn budget niet zo groot is om onderdelen te kopen wilde ik het eerst in een computerprogramma uit proberen voordat ik iets in de werkelijkheid in elkaar ga solderen.
Ik had hiervoor al het programma crocodile technology gevonden.
Het voordeel hiervan is:
- Erg makkelijk
- Veel onderdelen
- en een aantal bekende microcontrollers zitten er ook al in.
Wat ik dus eigenlijk zoek is een vergelijkbaar programma die wat minder zijn best doet het zo simpel mogelijk voor de gebruiker te houden maar wat werkelijkheidsgetrouwer is.
Dus nog wel dat je circuitjes kan maken en uittesten.
Ik hoef niet van die spullen als flowcharts enzo, maar wil er wel de "virtuele microcontroller" mee kunnen programmeren.
"Stilte, een gat in het geluid...."