Toon posts:

Geen Ip adres bij wireless router op mijn laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn laptop windows XP opnieuw geïnstalleerd. Nu krijg ik geen ip adres meer van mijn (Belkin) router.
Als ik lang wacht of ik probeer een repair, dan krijg ik een APIPA adres (169.xx.etc)
Heb al van alles geprobeerd, ipconfig /release, renew all etc.
Router ge-reboot, pc ge-reboot etc.
Als ik nu in mijn DOS scherm kijk, zie ik:
Connection specific DNS Suffix: niks
Ip address: 0.0.0.0
Subnet Mask: 0.0.0.0
Default gateway: niks

Ik heb wel verbinding met de router.
Status connected en hij geeft ook weer packets sent and received.
Ik heb ook al winsock fix geprobeerd, werkt ook niet.

TCP IP protocol herinstaleerd, werkt ook niet.
Met mijn vaste pc geen problemen, die zit met de kabel op de router en doet het perfect.
Wie helpt? Laptop is Dell Inspiron 5150

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Router gereset?

Geef jezelf eens een statisch ip?

Connect eens via kabel.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:15

hamsteg

Species 5618

Heb je wel de juiste security settings? Zonder deze geeft 'ie wel connected maar geen data ;) Toevallig gisteren nog bij een vriend gezien. Met kabel even op de router, de key opzoeken en instellen. Klaar.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

Verwijderd

Topicstarter
Security settings zijn ok, ik kan met paswoord connecteren op het draadloos netwerk.
Voordat ik windows terug geïnstalleerd had, waren er nog nooit problemen. Heb de pc inmiddels 2.5 jaar en gebruik ook die router al zo lang.
Enige wat ik dus niet krijg is een ip adres.
Heb net de kabel erin gestoken en dat werkt inderdaad wel. Ik krijg een ip adres en kan het internet op.
Enkel wireless geeft die dus niks.

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:15

hamsteg

Species 5618

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:48:
Security settings zijn ok, ik kan met paswoord connecteren op het draadloos netwerk.
Snap ik niet. Als je geen IP address krijgt kun je niet connecten ... ergens in beeld zal iets staan van "bezig met verkrijgen van IP-addres". Zolang dat in beeld blijft ga er dan maar van uit dat je security settings niet in orde zijn (WEP / WPA settings). Zet je router maar even tijdelijk open en zonder security ... wedden dat je een IP adres krijgt? (durf ik te zeggen omdat kabel wel werkt)

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

Verwijderd

Topicstarter
Yep indeed, router opengezet en ik kreeg terug een ip adres.
Daarna weer secure gezet, terug geprobeerd en yes, ook draadloos weer een ip adres.

Thx Species.
Pagina: 1