Toon posts:

Philips 32PF9731

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Om de topic "De nieuwe Philips 37PF9731D/10 " niet te bevuilen met mijn vraag en om het overzichtelijk te houden heb ik even een eigen topic aangemaakt.

Ik ben nu een week in het bezit van dit model en ben allerminst tevreden. Ik zit met het volgende probleem:

Als ik een film of tv-serie op dvd bekijk via mijn pioneer av 696 middels HDMI of scart of via mijn x360 middels component, dan wordt het beeld ge-upscaled naar 576p. Maar dit beeld ziet er niet mooi uit:
- de personages zien er opgeplakt uit,
- het beeld ziet er onecht uit,
- het beeld vertroebeld bij snelle bewegingen en
- af en toe als het beeld langzaam van links naar rechts gaat dan die je een vage waas en rare strepen.

Het beeld bij HD films middels de x360 ziet er wel geweldig uit, althans bij de hd dvd van king kong.

Ik heb al van alles geprobeerd kwa instellingen, maar het beeld blijft gewoon voor mijn gevoel er niet uit zien.

Bij de jvc LT-32x70b (die ik 2 dagen in bezit had), die heb ik niet volledig getest zoals hierboven, is mij dit totaal niet opgevallen. Het beeld via de pioneer middels scart en x360 middels component was veel meer natuurgetrouw en daar had ik geen last van opgeplakte personen.

Nu vraag ik mij af:
- hebben meer mensen hier last van bij dit model of andere modellen,
- is dit typisch lcd?
- Kan ik dit oplossen?

Dacht een geweldige tv in huis te hebben gehaald voor een fiks bedrag, maar de tv zit me niet lekker.

;(

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

iemand vertelde mij dat als ik een dvd speler koop die upscaled naar 720p dat dan het probleem verholpen is.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-12 17:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:12:
iemand vertelde mij dat als ik een dvd speler koop die upscaled naar 720p dat dan het probleem verholpen is.
Dat kan je DVD speler zelf gewoon, probeer het dus uit!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-12 00:12
Ik denk dat er toch nog teveel digitale opties aanstaan. Het is ieders persoonlijke smaak, maar ik heb zelf ook een groot aantal opties uitgezet. Het "opgeplakte" en "onechte" beeld dat je ervaart wordt naar mijn gevoel grotendeels veroorzaak door de Digital Natural Motion functie. Mijn settings zijn (voor DVD via HDMI) als volgt:

Contrast: 68
Helderheid: 44
Kleur: 60
Scherpte: 3
Tint: Gewenst (R-WP: 121, G-WP: 127, B-WP: 80, R-BL: 8, G-BL: 4)
Pixel Plus: AAN
Digital Natural Motion: UIT
ClearLCD: AAN
Dynamic Contrast: UIT
DNR: UIT
MPEG artefact-reductie: AAN
Kleurverbetering: UIT
Active Control: AAN
Lichtsensor: UIT

Helderheid en contrast lijken misschien laag te staan, maar door de lichtsensor uit te zetten zal de TV het beeld niet meer aanpassen aan het omgevingslicht en daardoor een (in mijn ogen) helderder beeld geven. Dynamisch Contrast heb ik uitstaan omdat dat bij sommige beelden voor een korrelig effect zorgt (dithering).

Mijn DVD-speler is een Onkyo DV-SP404E. Dit is intern een Pioneer DV-490 als ik het goed heb. Ik heb deze ingesteld op 576p (voor sommige slecht geripte DVD's 576i, anders zie ik juist interlacing). Mijn ervaring is dat de TV een betere upscaler heeft dan de DVD-speler. Bovendien werken op 720p en 1080i een aantal digitale opties niet meer.

Overigens heb ik een 37PF9731D, maar de digitale mogelijkheden zijn volgens mij gelijk aan die van de 32-inch versie.

Verwijderd

Topicstarter
@voodooless: dat heeft al wat verbetering opgeleverd, die mogelijkheid was mij helemaal ontschoten. Dacht namelijk dat upscaling maar tot 576p ging.

@ mr magic: ik zal jou instellingen eens testen.

in ieder geval, bedankt voor beide reacties.

Verwijderd

Mr Magic schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:03:
Mijn DVD-speler is een Onkyo DV-SP404E. Dit is intern een Pioneer DV-490 als ik het goed heb. Ik heb deze ingesteld op 576p (voor sommige slecht geripte DVD's 576i, anders zie ik juist interlacing). Mijn ervaring is dat de TV een betere upscaler heeft dan de DVD-speler. Bovendien werken op 720p en 1080i een aantal digitale opties niet meer.
Inderdaad is in sommige gevallen de TV beter in upscalen dan de DVD player. Nu is de Pioneer DV-490 niet zo'n beste speler (sorry) in dat opzicht dus dat kan je eigen ervaring verklaren. Zoek je de beste upscalende DVD player voor een redelijke prijs, kijk dan eens naar de Oppo (winnaar in [url="http://http://www.hometheaterhifi.com/cgi-bin/shootout.cgi?function=search&articles=all"]Secrets of Home Theater DVD Benchmark[/url] - waar je overigens ook de Pioneer in vindt) en "slechts" ca 200 Euro. Misschien het overwegen waard omdat het in verhouding tot het beeldscherm maar een geringe uitgave is en veel kwaliteitswinst kan opleveren.

Verwijderd

Als je een computer in de buurt hebt staan levert dvi uit van je videokaart naar hdmi van je tv een nog beter beeld op, alleen geluid is wat minder :)
Pagina: 1