Toon posts:

Hifi + internet + PC configuratie advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi, beschouw mij even als een complete leek op het gebied van Hifi.

Als iemand mij een beetje op weg kan helpen met een opsomming van elementen voor de configuratie, graag!

Ik heb veel oud spul staan en wil/moet dat nu echt gaan vervangen, maar dan wel met uptodate spul en de laatste mogelijkheden graag. Dat zal waarschijnlijk wel stap voor stap gaan, maar de basis zal toch in 1x goed moeten. NB: het gaat nu nog even niet om het budget, ik wil eerst weten hoe een en ander technisch aan elkaar kan worden geknoopt. Daarna kijk ik naar de merken en budget, maar ik ga er wel van uit dat het niet voor een paar euros zal gaan.

Wat ik wil is: mijn HIFI verbinden aan het Internet zodat ik Internet Radio stations kan beluisteren, podcasts etc. Tevens MP3s van de PC, maar wel met een goede sound kwaliteit! Ik luister nu vooral als ik onderweg ben via mijn laptop, en dat is niet goed genoeg; Mijn dochter heeft een I-pod met een soort docking station voor versterkte boxen, maar dat geeft niet de kwaliteit die ik in gedachten heb. Ik wil gewoon ouderwetse Hifi huiskamer kwaliteit en ga daarvoor naar een speciaal zaak met freaks als ik zover ben. Is het mogelijk om een goede kwaliteit te krijgen van die internet radios met/op hifi? Is het mogelijk om MP3 af te spelen op een Hifi en dan ook een goede kwaliteit te krijgen vooral als je de volume knop eens openzet? Ik vind het vaak nogal belabbert klinken.

Je ziet steeds betere versterkte computer geluidsboxen (hoger segment), maar ik neem aan dat wanneer ik een PC aan een hifi installatie hang ik veel meer mogelijkheden heb voor een beter geluidskwaliteit, laten we zeggen pure sound. Maar ik zie in de (normale) hifi winkels die PC weer niet terugkomen (en verkopers weten te weinig). Wellicht wil ik er ook nog een simpel/medium mengpaneeltje tussenzetten voor huisfeestjes en om zelf muziek te mixen en weer op te nemen (en vanzelfsprekend af te spelen).

Ik moet dus iets hebben als:
- Internet hardware (provider)
- PC; die moet er denk ik toch tussen?
- Hifi versterker, zijn er al versterkers met speciale PC aansluitingen?
- Ik las op dit forum iets over een DAT, voor zo'n configuratie, die digitaal signaal naar analoog om zou zetten?
- Kan ik de MP3s op de PC kwijt of moet ik die op een Hifi (DAT?) unit zetten
- CD speler/recorder
- Tuner (natuurlijk)
- Mengpaneeltje met mix/scratch mogelijkheden
- Whatelse....?

Ik ga even uit van een dedicated PC voor deze hifi config (dus geen games en (t)huiswerk). Maar kan dat een oude laptop zijn, of moet ik juist een nieuw systeem kopen omwille van de geluidskwaliteit mbt geluidskaart; heb je een geluidskaart nodig of kun je dat door een extern HiFi systeem over nemen? enz.?
De PC kan ook bijvoorbeeld de CD/DVD speler hebben of is het beter als die functies vanuit de hifi worden ondersteund, (ik neem aan van wel)?

Alvast bedankt,

Groet,
Zamoc

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Welkom Zamoc :)

Helaas moet ik je teleurstellen. Er wordt hier op GoT van je verwacht dat je het een en ander zelf uitzoekt! Het initiatief ligt dus bij jou en niet bij ons. Dat wil niet zeggen dat we je niet willen helpen, maar je zult de eerste stappen toch echt zelf moeten zetten. Zoek uit welke soort PC je nodig hebt, welke geluidskaart passend zou zijn. Misschien heb je enkel en alleen een nieuwe geluidskaart nodig... Daar zijn ondertussen meer dan zat topics voor als je even zoekt. Zelfde geldt voor het hifi spul. Daar is het belangrijkste dat je je inleest, en vooral naar de winkel gaan om te luisteren met je favo CD's bij de hand.

Kortom: mauwen opstropen en aan de slag!

Zie ook Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.