verlagen bitrate dvd

Pagina: 1
Acties:

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 07:53
Ik heb een dvd-r met materiaal dat niet goed afspeelt op een hardwarematige dvd-speler omdat de bitrate te hoog is. Hoe kan ik het snelst de bitrate terugschroeven?

Alles past al op 1 schijfje, dus de tools die ik meestal gebruik hebben weinig nut denk ik (dvd rebuilder easy en dvd-shrink), of ik weet niet hoe ze nu te gebruiken. Bitrate ligt nu rond 7.5 MBps en dat trekt die speler dus niet. Als ik hem op 4 zou kunnen krijgen ben ik blij, maar hoe?

(andere hardware is geen optie voorlopig.)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:14

job

Met dvdshrink kan je ook handmatig verkleinen. Het is vrij eenvoudig, hoe minder groot je de dvd laat maken hoe lager de bitrate. Oftewel, de dvd mooi verkleinen naar bijvoorbeeld 3 gigabyte en probeer het nog eens.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 28-01-2007 20:46 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zelfde tool, lagere kwaliteit instellen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Wat is dat in vredesnaam voor speler dat die 7.5Mbit niet trekt? Zo'n beetje iedere DVD speler trekt op zijn sloffen 10Mbit.

Aannames zijn fataal.

• jaspov
Panasonic. Oudje maar staat in een presentatieruimte en is niet zo maar te vervangen op korte termijn. Ik ga met shrink aan de slag, thanks.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
De OP is niet helemaal duidelijk.... volgens mij heb je geen standaard DVD, maar een DVD-R schijfje met losse video-bestanden? Divx of zo, gok ik....? In dat geval heb je volgens mij niks aan DVD-Rebuilder e.d.. Je zult je Divx bestand opnieuw moeten coderen naar een bestand met een lagere bitrate... Moet volgens mij met VirtualDub lukken. Check hier eens...

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 09:09
Sorrry, maar voor 30 euro heb je toch een nieuwe?

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

GaMeOvEr schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:58:
Wat is dat in vredesnaam voor speler dat die 7.5Mbit niet trekt? Zo'n beetje iedere DVD speler trekt op zijn sloffen 10Mbit.
Sterker nog, volgens de dvd forum specs moet ie gewoon tot 10 Mb aankunnen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, vandaar dat ze het op hun sloffen moeten trekken. ;)

Aannames zijn fataal.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 07:35
jaspov schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:03:
Panasonic. Oudje maar staat in een presentatieruimte en is niet zo maar te vervangen op korte termijn. Ik ga met shrink aan de slag, thanks.
Kan hij wel goed andere DVD-r afspelen?
Eigenlijk wil ik zeggen, speelt hij überhaupt zelfgemaakte/ gekopieerde dvd's

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• jaspov
Hij staat in een presentatieruimte in een kast gemonteerd. Ook met lage bitrate gaat het niet lekker. Het gaat om een dvd+r. Ook andere dvd+r films getest en die doen het goed. Ik denk nu dat het komt doordat er pcm audio op de dvd staat, en geen DD. Ga uiteindelijk maar via een laptop afspelen.
Pagina: 1