Toon posts:

[3D Maya] Leader net5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De meeste van jullie zullen allemaal de promo's / leaders van net5 wel eens hebben gezien die een reclameblok inluiden. Een daarvan is een vrouw die met haar vinger een paars-zwarte tekst in de lucht schrijft. Het komt over alsof ze met een soort fluoricerende verf schrijft. Ik wil dit ook graag maken maar ben benieuwd hoe ik dit het beste zou kunnen doen. Ik wil het proberen in Maya.

Ik zit alleen te twijfelen hoe dit dus het beste gedaan kan worden. Of met de painfx tool of met particles.In beide gevallen zullen ze gewoon een curve volgen welke de tekst voorstelt.

Daarnaast is het handig als ik de leader ergens op internet zou kunnen bekijken. Mijn zoektocht heeft helaas niets opgeleverd. Iemand van jullie die me ergens geen kan verwijzen ?

edit: kom er net achter dat dit ook wel eens heel goed de leader van de kro zou kunnen zijn :|

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 20:54 ]

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Is inderdaad van de KRO. Volgens mij moet je eens kijken naar een combinatie van After Effects en de 3D Stroke plugin van Trapcode. Hier is de site: http://www.trapcode.com/

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Verwijderd

Topicstarter
thnx.. ziet er gaaf uit! heb al wat zitten testen met paintstrokes. Maya heeft zelf ook een aantal glow-brushes waar je een leuk resultaat mee kunt behalen. Maar ik ga die plugin zeker proberen.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:58

KneoK

Not in a million lightyears

Wat je kunt doen is bijvoorbeeld met de CV Curve Tool de lijnen maken en daar een van de effecten (Paint Effects) die je al hebt gevonden op toepassen. Eventueel revolven extruden zodat je dus solid objects krijgt waar je meer dikte mee kan bereiken. Beetje lastig uit te leggen allemaal, maar ik zal even iets in elkaar vogelen. Update mijn post zo wel als ik een plaatje voor je heb.

Ben in een gulle bui en heb meteen maar een testfilmpje gemaakt. Dit is zo'n beetje de simpelste manier. Er zijn heel veel andere manieren, maar dat gaat weer over andere aspecten zoals modelling, text 3d'en en animeren enzo.

Filmpje

Ik heb het volgende gedaan:

1 CV Curve met 9 segmenten. Die heb ik geextrude met een NURBS Circle (eerst de lijn tekenen, daarna de cirkel, dan cirkel en daarna lijn selecteren en dan surfaces -> extrude, hoe de opties moeten staan vogel je zelf maar uit). Zo houdt je best veel controle over de surface die nu ontstaat.
Ik heb de lijn en een aantal CV's geanimeerd zodat er een klein beetje beweging in het filmpje zit. De surface beweegt keurig mee met de geanimeerde curve.
Ik heb nu een doodnormale Lambert shader gepakt. Deze van een kleurtje voorzien en daarna onder Special Effects de Glow Intensity ingesteld (en geanimeerd zoals je in het filmpje ziet, de felste waarde is 0,7) en gekozen voor Hide Source zodat je echt een lekker neon effect krijgt.

Voor meer geavanceerde effecten kun je inderdaad lekker gaan spelen met de Paint Effects. Of de shader verbeteren (als je leuk met de transparancy en sampler info nodes speelt (zie help) dan kun je ook heel mooie effecten bereiken naast de glow die je instelt. Of gebruik Mental Ray Photon shaders en render daarmee voor nog mooiere effecten).

[ Voor 68% gewijzigd door KneoK op 29-01-2007 20:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx Kneok.. simpele oplossing met leuk effect! Ga deze ook zeker even proberen.