De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
dat kan ik dus niet in irfanview, paint, en of browser instellen.
en hoe zien andere mensen mijn foto's op internet?
dwz, wat is normaal?
en hoe zien andere mensen mijn foto's op internet?
dwz, wat is normaal?
[ Voor 9% gewijzigd door B-lennium op 28-01-2007 22:38 ]
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
Verwijderd
Als je RAW schiet maakt het niet uit hoe je camera staat.
Je RAW bestanden worden volgens de basisinstellingen van ACR (Adobe Camera Raw) geconverteerd.
Tip: verdiep je eens in wat RAW eigenlijk is en hoe ACR werkt.
Je RAW bestanden worden volgens de basisinstellingen van ACR (Adobe Camera Raw) geconverteerd.
Tip: verdiep je eens in wat RAW eigenlijk is en hoe ACR werkt.
Standaard past Bridge via ACR volgens mij een aantal instellingen aan (de auto-vinkjes), meestal zorgt dit voor fotos die beter uitgelicht lijken dan de originelen.
Vind het zelf wel een mooie optie (vind het dus ook jammer dat Bridge 2 het niet meer automagisch doet en heb ook nog geen optie gvonden op het automagisch op alle fotos toe te passen).
Vind het zelf wel een mooie optie (vind het dus ook jammer dat Bridge 2 het niet meer automagisch doet en heb ook nog geen optie gvonden op het automagisch op alle fotos toe te passen).
Het zijn inderdaad de "AUTO" instellingen van ACR die je foto's veranderen. Ik snapte er in 't begin ook niks van dat m'n RAW's in Bridge er zo totaal anders uitzagen dan dezelfde RAW's in Canon's DPP. Of als ik RAW+JPEG fotografeerde dat de RAW's veel mooier waren. Bleek dus aan de AUTO-vinkjes te liggen. Je kunt deze configureren dat ze default niet aanstaan. Ik vind het persoonlijk echter wel handig.
Pagina: 1