[Server2003] Volledige backup maken

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik heb een server2003 standaard geinstalleerd met exchange server, een radius server, en een active directory.
Om in de toekomst problemen te vermijden met een gecrashte server met als resultaat dat m'n data kwijt is. Nu neem ik op tijd en stond wel eens een image van met acronis. Is er nu geen manier om enkel bestanden te updaten die alle data bevatten en cruciaal zijn voor mijn systeem, zodat ik deze bv kan updaten op een externe schijjf ofzo?

MVG

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Je kunt met ntbackup in Windows 2003 een backup maken van de system state en natuurlijk alle files, dit kun je gewoon naar een disk back-uppen, dus ook een netwerkpad.

Maar dit is vrij basic hoor...

Edit: Ik heb verder geen ervaring met ntbackup, maar ik dacht dat deze niet Exchange aware is, dus zit je wel met je logfiles van de exchange server. Maar wat ik al zei, dit weet ik niet zeker.

[ Voor 34% gewijzigd door seq_uence op 28-01-2007 21:26 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:27
seq_uence schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:25:
Je kunt met ntbackup in Windows 2003 een backup maken van de system state en natuurlijk alle files, dit kun je gewoon naar een disk back-uppen, dus ook een netwerkpad.

Maar dit is vrij basic hoor...

Edit: Ik heb verder geen ervaring met ntbackup, maar ik dacht dat deze niet Exchange aware is, dus zit je wel met je logfiles van de exchange server. Maar wat ik al zei, dit weet ik niet zeker.
Eén van de voordelen is juist dat je er wel Exchange mee kunt backuppen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Dit is de gewone backup functionaliteit die je onder systeemwerkset vind?

Heb net gekeken en hier kan je inderdaad wat van exchange server mee terugzetten...

maar omvat dit dan alle instellingen van exchange, active directory, ias,.. om later alles in 1-2-3 bij manier van s preken terug te gaan?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:57

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

StevenK schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:32:
Eén van de voordelen is juist dat je er wel Exchange mee kunt backuppen.
Officieel alleen als Exchange, of de Exchange management tools op de server die de backup moet maken, geinstalleerd zijn.

On-officieel kan het met wat hacks: backup Exchange 2000/2003 server from a non-Exchange Windows 2000/2003 server O-)

[/offtopic]

@TS: zoek gewoon eens in Google op de termen "Disaster Recovery Windows 2003". Het lijkt me dat je dan meer dan voldoende hits moet krijgen om al je vragen beantwoord te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Question Mark op 29-01-2007 09:47 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
bibawa schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:13:
Dit is de gewone backup functionaliteit die je onder systeemwerkset vind?

Heb net gekeken en hier kan je inderdaad wat van exchange server mee terugzetten...

maar omvat dit dan alle instellingen van exchange, active directory, ias,.. om later alles in 1-2-3 bij manier van s preken terug te gaan?
In AD staan juist alle instellingen van Exchange, dus bij een restore van je Exchange server staan de instellingen al in AD en kunnen deze weer gebruikt worden.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mits, maar, onder voorbehoud dat, enzovoort.

Niets wat niet al uitvoerig aan de orde is geweest in diverse DR topics als het over Domain Controllers en Exchange gaat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
bibawa, hierover kan je best wel veel informatie vinden door even wat oudere topics door te bladeren, en bijvoorbeeld op microsoft.com eens te zoeken onder 'backups' of 'recovery'... Wat had je zelf allemaal al gevonden? Willen we graag weten.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1