PC reboot spontaan bij installatie XP

Pagina: 1
Acties:

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
hallo beste tweakers.

het probleem is als volgt:

ik formatteer mijn schijf kopieer de files en zoals altijd reboot hij dan maar als je de fade in van windows XP krijgt reboot de computer spontaan, na een paar keer is hij al een beetje verder geraakt.
maar nu begint het steed erger te worden mijn vraag nu aan jullie is dit soms brak geheugen.
Ik heb alle drives behalve een CD-rom en m'n HDD's afgekoppelt, het ram al wat liggen verwisselen maar ok dat mocht niet baten :(

het is nog van een ouder systeempje:
AMD K6 450 Mhz
256 MB ram waarvan 4 shared met de beeldschermadapter
DVD-rom , CD-writer
1 HDD 30 Gb
1HDD 40Gb

(Qtec voeding voorlopig denk ik dat dit de boosdoener alsook het geheugen is maar ik wil toch effe raad vragen :) )

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
mja , tenzij je qtec voeding echt veel lawaai maakt denk ik niet dat die het is.

een multimeter nemen en de spanningen die uit je voeding komen bij load zal hier natuurlijk uitsluitsel op geven.

ik zou je aanraden om een memtest86 bootcd te maken (google hier maar op)

als die geen fouten aangeeft dan is er niks mis met je geheugen.

ik zou ook proberen op een gewoon (PCI) beeldkaartje te draaien, je performance wordt hier iets beter door (al is het maar een 4MB ding) en je sluit een fout door een slechte videokaart vrijwel uit.

ook zou ik als je door de andere testen geraakt met je systeempje met alleen het broodnodige installeren ; dus moedebord , ram, processor harde schijf en cdrom station , dit om hardware conflicten uit te sluiten.

ook is het mogelijk (ik heb dit al gehad) dat bij een slechte harde schijf de install goed gaat totdat je van de schijf moet booten (1 keer rebooten en dan boot die van de HDD) en dan doet ie et niet meer.

ik hoop dat dit je wat verder bij het oplossen van je probleem brengt.

voor ik het vergeet : draait de processor fan nog goed ? is het koelblok lauw en niet te warm?

[ Voor 4% gewijzigd door successor op 28-01-2007 21:28 ]

Out of the box? What box? There is no box.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
bedankt voor de uitleg.

Ik ga de beeldkaart eens vervangen, en als dat nog niet werkt waarschijnlijk de HDD ook eens onderzoeken.

voltages van Qtec in de BIOS zijn goed, alsook de temperatuur van de CPU rond de 34 graden( ik heb er wat koelpasta aangesmeerd want toen ik hem kreeg was het nog zonder :S ).
Het enige wat ik me zo afvraag is of 1 pass van memtest wel voldoende is want dat had ik al eens getest en die bleek wel goed te zijn, anyway ik ga het eens proberen met maar 64 MB van een latje dat ZEKER werkt :P

Het lijkt eigenlijk wel een memory overload hoewel ik het raar vind.

het enige wat mss nog een probleem zou kunnen zijn dat is dat ik double sided met single sided meng alsook 100 MHz met 133 MHz (wegens gebrek aan (RAM latjes)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
nog effe een vraagje zou het ook niet kunnen liggen aan corrupte files op m'n HDD hoewel ik dat heel raar zou vinden.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
tja zou kunnen.

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al eens doorgelopen?

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
jah het lijkt erop dat het probleem er niet in voorkomt zoals ik het beschrijf.

(meestal is die troubleshooter voor als je zelfs geen beeld meer krijgt op je pc en zo ver is het bij mij nog niet ;) )

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Topicstarter
LOL

ik ga niet nog een nieuwe topic openen maar kan dit ook te wijten zijn aan een kapotte HDD???

als ik een pc formatteer blijft het kopieren van bestanden hangen ?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Pagina: 1