Toon posts:

vpn met win2k3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een VPN server opgezet op kantoor. Deze heeft 1 netwerkkaart. Ik heb de Routing and Remote Access Server gebruikt. Met custom instellingen. Op kantoor heeft deze server het ip-adres 192.168.1.6. Poort 1723 in de router op kantoor heb ik ge-forwarded naar de server (ip-adres 192.168.1.6). Ik heb ook een policiy ingesteld zodat users op de server remote kunnen inloggen. De server heeft de naam fileserver en er is ook een share aanwezig. Deze heet xxxfs.

Nu zit ik thuis, ik kan via VPN een verbinding maken. Dit gaat ook foutloos. Thuis is het ip-adres van mijn workstation 192.168.1.66.

Het probleem is als volgt. Als ik thuis verbinding heb gemaakt met de VPN server, dan kan ik helemaal geen shares op de remote netwerk benaderen. Ik wil dan een drive Z mappen met \\fileserver\xxxfs. Maar ik krijg de foutmelding dat deze niet gevonden kan worden.

ALs ik verbinding heb met de VPN server krijg ik ook netjes een ip-adres van de VPN server.

Wat is mijn probleem? :)

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-03 13:34
het klassieke "zelfde ip reeks in een vpn" probleem :)
je kunt met een custom route zeggen dat het per se over de vpn naar buiten moet.

Verwijderd

Topicstarter
razorhead schreef op zondag 28 januari 2007 @ 20:08:
het klassieke "zelfde ip reeks in een vpn" probleem :)
je kunt met een custom route zeggen dat het per se over de vpn naar buiten moet.
Sorry, ben niet erg thuis in VPN. Waar moet ik dit opgeven? Op de server of de client? En waar stel ik het precies in? _/-\o_

Ik heb wel bij de client "Use default gateway on remote network" aangevinkt

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 20:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!! Ik heb het afgevinkt en nu doet ie het :)