Toon posts:

Probleem met mijn Systeem, geen Geluid meer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Eerst maar even mijn PC specs:

Windows Xp pro
Moederbord: A8N-SLI DELUXE (Onboard Sound Realtek) laaste Bios
CPU: AMD 64 3000+ Geen OC
Voeding: Noisetaker II 600W Enermax (Volt lijnen zijn in orde)
Geheugen: Corsair CMXP512-3200XL (2)
Videokaart: Nvidia 7800GTX
Harddisk: Hitachi 80gig 8mb cache (2) HD's geprobeerd (Heb mijn HD's helemaal leeg gemaakt met het tooltje van Hitachi)
Creative: Audigy 2 ZS

Ik had eerst dus wel gewoon geluid, Uiteraad de laaste drivers van creative maar als ik soms ging gamen, stond hij in het begin even vast (had ik eerder nooit) boem geluid weg deed ik vervolgens windows toets D ging ik naar de control panel van creative stellde ik het weer opnieuw in en kon ik weer verder met gamen met geluid.

Maar naar een paar dagen, zet ik me pc aan ga vervolgens naar creatives control panel staat er unable to find sound device :( . ik mijn pc maar eens nagelopen verder helemaal niks aan de hand drivers van creative eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd mocht niet helpen. Heb ik me pc opnieuw geïnstalleerd toen deed hij het weer, Maar had nog wel exact het zelfde als voorheen die problemen dus, paar dagen later kon ik helemaal niets meer op het gebied van geluid kon me pc opnieuw installeren zo vaak ik wou maar hij wou hem maar niet vinden de installatie dus.

Toen dacht ik toch echt hij zou wel kapot wezen dus ik dat ding eruit halen onboard sound geprobeerd kan het wel installeren maar kreeg ook weer die melding van unable to find sound device.
Hij heeft het voorheen wel gedaan toen ik die Audigy 2 ZS nog niet had, Ook weer pc opnieuw geïnstalleerd maar mocht allemaal niet helpen.

Terwijl hij ze allebij toch echt wel ziet bij Device Manager...

Ik hoop dat jullie me hiermee verder kunnen helpen, voordat ik vervolgens een nieuwe soundkaart koop en het ook niet doet.

Alvast bedankt voor de reacties.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:44
Creative kaarten staan er bekend om dat het delen van een IRQ problemen kan geven. Plaats je Creative kaart in een ander slot en kijk of dat helpt. Ook het verder van de grafische kaart verwijderen zou helpen (dat overlapt met de eerste tip).

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:42:
Creative kaarten staan er bekend om dat het delen van een IRQ problemen kan geven. Plaats je Creative kaart in een ander slot en kijk of dat helpt. Ook het verder van de grafische kaart verwijderen zou helpen (dat overlapt met de eerste tip).
Ja dat was ik vergeten te vermelden mijn fout, ik heb mijn Creative kaart in de resterende 3 PCI sloten allemaal gedaan maar dat hielp helaas ook niet, mijn onboard die ik nu enabled heb zit op poort 22 zegt (IRQ) er zit daar geen andere hardware op. Me videokaart kan ik helaas niet verwijderen heb namelijk geen PCI videokaart bij de hand.

Misschien nog andere tips?

Verwijderd

open je kast, en kijk of de pinnetjes op de juiste plaats zitten, het kan zijn, dat de pinnet waar L op op R zit, en R op L zit, dat is overigens alleen het geval als je je pc zelf in elkaar hebt gezet:D

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 23:26:
open je kast, en kijk of de pinnetjes op de juiste plaats zitten, het kan zijn, dat de pinnet waar L op op R zit, en R op L zit, dat is overigens alleen het geval als je je pc zelf in elkaar hebt gezet:D
Lijkt me niet dat daar het probleem zit. Die kaart heeft het altijd goed gedaan. Of de kabouters hebben het kabeltje omgedraait ;)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:44
Test de kaart in een andere computer om te zien of de kaart nog heel is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 23:26:
Daar heb ik helemaal niks mee gedaan ik weet eerlijk gezegd ook niet waar je het over hebt xD
EricJH schreef op maandag 29 januari 2007 @ 01:00:
Test de kaart in een andere computer om te zien of de kaart nog heel is.
Ja ik ga morgen even langs een kennis van mij en dan horen jullie het wel.

Verwijderd

Dit probleem klinkt heel bekend, ik heb hier pas ook last van gehad evenals een collega van me.
Zijn mainboard ook een A8N-SLI en ik zelf heb de A8N-E.

Een echte oplossing voor het probleem heb ik nog niet gevonden maar wel een oplossing die tijdelijk voldoet.
Bij mij werd de windows audio service op een of andere manier gestopt. deze opnieuw starten (en automatisch opnieuw laten starten) werkt vooralsnog goed al lost het het probleem niet echt op.

Om dit te doen:
*Typ bij uitvoeren services.msc
*Scroll naar windows audio
*Rechtermuisknop en dan eigenschappen
*Hier kun je de service weer starten
*Bij de 3e tab (recovery in het engels, sorry ff geen nederlandse versie hier) kun je instellen dat hij automatisch weer opnieuw opstart

Hoop dat het helpt.
Pagina: 1