[Raid 0] windows xp pro herinstalleren

Pagina: 1
Acties:

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:22
Goedenavond mede tweakers,

Ik zit met een redelijk klein probleem, waar ik toch geen antwoord op kan vinden hier.
Even een korte uitleg:
Probleem:
Ongeveer een maand geleden starte ik de pc op, en zag dat de taakbalk weg was.
Ik zoeken op GoT en op internet, maar niks hielp.
Nu heb ik aankomende week even de geruime tijd om een herinstal te doen van winXP.
Nu heb ik een raid 0 opstelling draaien met twee maxtors 160gb schijven op een asus A8N SLI-deluxe moederbord.
Nu moet ik logischerwijz opnieuw de raid drivers installeren, is het mogelijk dat ik dan al mijn gegevens kwijt ben, of zien de drivers dan opnieuw de raid opstelling zoals die nu is geinstalleerd?

Dus nu mijn vraag:
vraag:
Raak ik al mijn gegevens op de volledige raid 0 opstelling kwijt, of alleen de gegevens op de C partitie (waar alleen windows opstaat)

Hoop dat jullie een eenduidig antwoord kunnen geven.

Even wat extra informatie:
Asus A8N SLI-Deluxe
2* Maxtor diamontmax 160gb
Windows XP pro met SP 2

huidige opstelling

Verwijderd

is het niet makkelijk om opnieuw uit te zoeken waarom de balk weg is?

• Sijhtam
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:17:
is het niet makkelijk om opnieuw uit te zoeken waarom de balk weg is?
De programma code voor de balk is waarschijnlijk verneukt, aangezien een programma van een vriend van mij hem niet meer kon vinden. Ook werkte alle tips niet meer.
Tevens vind ik het persoonlijk ook weer tijd voor een verse xp installatie.

huidige opstelling

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:18

Appie

F1RST Racing

Als je Raid config gewoon werkt (wat het ook doet wat ik zo opmaak), dan kan je:
1. Windows opnieuw installeren zonder format van je C: drive (alle data op C: blijft bestaan - wel rommelig)
2. Windows opnieuw installeren met format van je C: drive (alle data van C: gaat verloren)

De key zit het in het feit of je je raid config opgedeeld hebt in meerdere partities. Indien ja, format alleen de windowspartitie en installeer hier windows weer op. De bestanden op de overigen partities blijven gewoon bestaan en zijn na installatie van windows weer gewoon toegankelijk. Indien nee, zie de 2 opties hierboven.

Aangezien je je Raid array niet verandert, verandert de data in je array ook niet. Alleen middels een format (zie optie 2) wordt er data binnen je array verandert.

[ Voor 15% gewijzigd door Appie op 28-01-2007 19:27 ]

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Sijhtam
Appie_Pils schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:25:
Als je Raid config gewoon werkt (wat het ook doet wat ik zo opmaak), dan kan je:
1. Windows opnieuw installeren zonder format van je C: drive (alle data op C: blijft bestaan - wel rommelig)
2. Windows opnieuw installeren met format van je C: drive (alle data van C: gaat verloren)

De key zit het in het feit of je je raid config opgedeeld hebt in meerdere partities. Indien ja, format alleen de windowspartitie en installeer hier windows weer op. De bestanden op de overigen partities blijven gewoon bestaan en zijn na installatie van windows weer gewoon toegankelijk. Indien nee, zie de 2 opties hierboven.

Aangezien je je Raid array niet verandert, verandert de data in je array ook niet. Alleen middels een format (zie optie 2) wordt er data binnen je array verandert.
kijk dat zijn de antwoorden die ik zocht.
Mijn raid werkt gewoon en ik ga nu voor optie 2. Dan is het weer heerlijk rustig voor een nieuw jaar school

huidige opstelling