Problemen met msi p965 neo cmos

Pagina: 1
Acties:

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 11:46
Ik heb van de week deze onderdelen gekocht:
intel E6400
MSI P965 NEO
2x 1GB kingston pc5300
sapphire 1950pro 256mb
sata 2 250GB western digital 16mb

De eerste keer dat probeerde te starten stond hij gelijk al stil op en zwart schem waar je kon aflezen welke welke processor erinzat welk geheugen en daaronder stond:
IDE primary master none
IDE primary slave none
IDE secondary master none
IDE secondary slave none

opzich vreemd onder deze melding stond press F1 to continue en DEL to enter setup.
Ik heb toen del gedaan en kreeg voor ik naar de bios ging eerst nog een tussen scherm waar te zien was welke dvd/cd rom drives er in de pc waren en welke HD. Eenmaal in de Bios kon ik de ide primary master etc niet aanpassen. ik ben toen maar de bios uitgegaan en heb de pc gereboot ik kwam weer bij het zwarte scherm en heb toen F1 gedaan vervolgens starte ie gewoon op en ben ik windows gaan instaleren. na ongveer 30min viel de pc ineens uit en vlak daarna ging hij uit zich zelf weer aan en weer uit etc maar hij bleef nooit langer aan dan een paar seconden. ik heb ook al de batterij van het mobo gehad en de jumper even over gezet maar zonder resultaat. Toen ik het gister nog een keer probeerde starte hij weer wel gewoon op ik ben toen weer naar de bios gegaan om te kijken of ik echt niets kon doen en na ongeveer 10min viel de pc toen weer uit en kreeg ik were hetzelfde als de dag ervoor. Ik heb de cpu nog bekeken in de bios die word niet warmer dan 40 graden dus dat is het niet.

kan iemand verklaren waarom mijn pc uitvalt en waarom de bios zo vreemd doet.

[ Voor 61% gewijzigd door haakjesluiten op 29-01-2007 13:02 ]

• haakjesluiten
Eerste post is aangepast weet echt niemand wat mijn probleem veroorzaakt ? Ik heb de winkel gebeld waar ik de spullen gekocht heb maar enige wat zei konden zeggen wat probeer je bios te flashen maar dat gaat een beetje moeilijk met een pc die het maar 10min per dag doet !?

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:43
Ik heb zelf ook pas een systeem in elkaar gezet met een E6400 en een MSI P965 Neo-F.

Hij gaf eerst ook aan dat er niets op IDE was aangesloten, ook al hingen er wel 2 dvd-stations in. Die werden overigens wel herkend/vermeld bij het booten. Nadat ik de drivers op de meegeleverde cd had geinstalleerd waren de dvd-stations opeens uit windows verdwenen...

Probleem was opgelost toen ik de nieuwste drivers van de site van msi had gedownload en geinstalleerd. Misschien dat het voor jou ook kan helpen als je de drivers update.

De melding van F1 en DEL komt doordat standaard staat ingesteld dat dat ding altijd een foutmelding geeft als er geen floppydisk aanwezig is. Dit kun je ergens in de bios uitzetten.

Als je cpu verder geen problemen veroorzaakt zou ik eens kijken of je het geheugen even tijdelijk kunt vervangen of zo.

• haakjesluiten
maar wat veroorzaakt het uitvallen van de pc dan ? Ik heb de voeding ook nieuw dat is een antec 450watt smartpower 2.0 zou die defect kunnen zijn ?

[ Voor 49% gewijzigd door haakjesluiten op 29-01-2007 13:34 ]

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:43
Er staat in de faq geloof ik een heel schema met wat je kunt doen om uit te zoeken wat er niet goed werkt. Ik zou zo min mogelijk onderdelen aansluiten en dan 1 voor 1 alles vervangen als je daar de mogelijkheid voor hebt. Voeding, geheugen en moederbord lijken me redelijke kandidaten.

• haakjesluiten
ik heb net de voeding laten testen in een pc winkel dar is niets mis mee. Ik heb 2 repen geheugen gekocht 1 gig lijkt me stuk dat die alle 2 kapot zijn rechtstreeks uit de verpakking dus dan blijft het moederboard over. straks maar even naar icomputers rijden dan.

Hmmz ik heb net de hd een in een andere sata geplugd en hij is nu bezig windows te instaleren ik hoop maar dat ie nu niet meer uitvalt :X

[ Voor 21% gewijzigd door haakjesluiten op 29-01-2007 14:41 ]

Pagina: 1