Hallo,
Ik heb reeds een nieuw systeem aangeschaft ( althans, onderdelen. ).
Specificaties:
CPU: Socket 775 - Core™ 2 Duo E6300
Geheugen: DDR2-667 -1 GB
Harddisk: 3,5 inch SATA - Barracuda ES (250 GB)
Voeding: SilentStorm 120 (ATX2, EPS, 500W)
Moederbord: Socket 775 -P5N-E SLI (nVidia nForce 650i SLI)
Grafische kaart: ATI PCIe -Radeon X1950XT (256 MB GDDR3)
Na het succesvol installeren van het systeem blijkt het echter instabiel, ik wordt regelmatig geconfronteerd met een BSOD met verschillende soorten foutmeldingen daarin gepresenteerd als
PAGE_FAULT_IN_NON_PAGE_AREA, IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL en dergelijke.
Na het programma QuickPar gebruikt te hebben op een groot aantal rar bestanden gaf dit mij de foutmelding dat er een geheugenfout optrad ( QuickPar beschikt over een sterkere RAM controle dan Memtest86 ), ik heb hier ter controle memtest86 bijgehaald..maar deze gaf geen foutmeldingen na twee controle-runs.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen, ikzelf had het idee dat het defectief ram-geheugen betreft.
Mijn pogingen dusver:
1. Bios upgrade
2. Driver upgrade ( chipset e.d. )
3. Handmatig geheugentimings ingevoerd
4. Stroomtoevoer gecontroleerd, deze zit stabiel op 3.3V
Heeft iemand enig idee wat ik verder zou kunnen ondernemen om mijzelf ervan te kunnen verzekeren dat het om defect ram-geheugen gaat? ( ik beschik helaas niet over nog een compatible ramgeheugen, althans.. ik neem aan dat een 1GB DDR400 CL3 kaartje niet compatible zal zijn? )
Elke hulp word op prijs gesteld, bedankt voor het lezen!
-Jeroen
Ik heb reeds een nieuw systeem aangeschaft ( althans, onderdelen. ).
Specificaties:
CPU: Socket 775 - Core™ 2 Duo E6300
Geheugen: DDR2-667 -1 GB
Harddisk: 3,5 inch SATA - Barracuda ES (250 GB)
Voeding: SilentStorm 120 (ATX2, EPS, 500W)
Moederbord: Socket 775 -P5N-E SLI (nVidia nForce 650i SLI)
Grafische kaart: ATI PCIe -Radeon X1950XT (256 MB GDDR3)
Na het succesvol installeren van het systeem blijkt het echter instabiel, ik wordt regelmatig geconfronteerd met een BSOD met verschillende soorten foutmeldingen daarin gepresenteerd als
PAGE_FAULT_IN_NON_PAGE_AREA, IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL en dergelijke.
Na het programma QuickPar gebruikt te hebben op een groot aantal rar bestanden gaf dit mij de foutmelding dat er een geheugenfout optrad ( QuickPar beschikt over een sterkere RAM controle dan Memtest86 ), ik heb hier ter controle memtest86 bijgehaald..maar deze gaf geen foutmeldingen na twee controle-runs.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen, ikzelf had het idee dat het defectief ram-geheugen betreft.
Mijn pogingen dusver:
1. Bios upgrade
2. Driver upgrade ( chipset e.d. )
3. Handmatig geheugentimings ingevoerd
4. Stroomtoevoer gecontroleerd, deze zit stabiel op 3.3V
Heeft iemand enig idee wat ik verder zou kunnen ondernemen om mijzelf ervan te kunnen verzekeren dat het om defect ram-geheugen gaat? ( ik beschik helaas niet over nog een compatible ramgeheugen, althans.. ik neem aan dat een 1GB DDR400 CL3 kaartje niet compatible zal zijn? )
Elke hulp word op prijs gesteld, bedankt voor het lezen!
-Jeroen