Toon posts:

Dualscreen 2 muizen

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb mijn pc nu dualscreen staan draaiende met ultramon. Nu heb ik alleen een musicplayer op de 2de monitor en ik wil eigenlijk dat deze onafhankelijk van de hoofdmonitor kan werken. dus dat ik stel ik ben aan het gamen of aan het werk op de hoofdmonitor. dat ik via de andere monitor (die maar meter verderop staat geewoon met een extra muis mijn muziek kan indelen zonder dat de hoofdmonitor daar iets van merkt. alles moet dus wel via 1 pc gaan.

Is dit mogelijk en zo ja: Hoe?

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-01 11:18

Stoffel

Engineering the impossible

Eh, je sluit 2 muizen (min. eentje via usb dan) op je pc aan en klaar?

Overigens, je kan wel maar de focus in windows op 1 venster hebben, dus je kan niet op allebei de schermen tegelijk iets doen, maar wel met twee muizen.

[ Voor 52% gewijzigd door Stoffel op 28-01-2007 18:18 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:04

momania

iPhone 30! Bam!

Stoffel schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:17:
Eh, je sluit 2 muizen (min. eentje via usb dan) op je pc aan en klaar?
Nee, want dan werken beide muizen nog steeds met dezelfde pointer. Denk dat de TS echt 2 pointers wilt hebben :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:43
Nee, dat is niet mogelijk, Windows ondersteunt gewoonweg geen 2 muiscursors.

The devil is in the details.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Stoffel, die muis werkt dan gewoon synchroon met de andere muis. Dat gaat niet werken. Het beste is gewoon om of een tweede PC er bij te pakken.

C:\>_

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-01 11:18

Stoffel

Engineering the impossible

Ohja, dat is natuurlijk wel zo ja :+

Nouja dan heb je pech lijkt me.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

🌞🍃

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Ik weet niet wat precies je doel is, maar onder linux is het geen enkel probleem om werkelijk verschillende schermen te hebben. Dat betekent uiteraard ook dat je vensters niet kan verslepen van de ene monitor dan de andere, maar je kunt op die manier wel een jukebox-achtig iets draaien op monitor 1 met muis 1, terwijl je op monitor 2 met muis 2 gewoon aan het internetten bent.

Het is het makkelijkst als je 2 videokaarten hebt, maar meestal kan het ook wel als je 1 videokaart met 2 uitgangen hebt.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Je kunt mischien Betwin eens proberen. Deze software maakt het mogelijk om van één pc meerdere pc's te maken. Voor iedere gebruiker moet je een extra toetsenbord, muis en beeldscherm aan je pc koppelen, en evt. een extra geluidskaart als je voor die gebruiker ook geluid wil. Deze gebruikers kunnen vervolgens allemaal tegelijk (tot max 5 gebruikers) de pc gebruiken alsof iedere gebuiker die pc alleen heeft. Gebruik het hier ook voor enerzijds gewoon te kunnen werken en gamen, terwijl mijn vriendin tegelijk op diezelfde pc op haar scherm bv, aan het surfen is, terwijl er nog een derde gebruiker draait als HTPC om bv. muziek te spelen of TV/DVD te kijken en ik moet zeggen, het werkt echt geweldig. Ik heb dus 3 schermen, 3 toetsenborden en 3 muizen en 3 geluidskaarten om zo de pc in 3 te splitsen zodat 3 mensen tegelijk op dezelfde pc kunnen werken.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
Dat klinkt wel super vreselijk inefficient, als je nu ook nog 3 processors had dan had je echt 3 pc's!

~ Mijn prog blog!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:43
Wat is daar 'vreselijk inefficient' aan? Ik vind het juist heel efficiënt, omdat het aardig wat geld scheelt/kan schelen als je goed met 3 mensen tegelijk op één pc kan werken :)

The devil is in the details.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Inderdaad, en voor Photoshoppers/3D modellers etc. is het retehandig.

Verder is de enige oplossing volgens mij toch echt alt-tabben, zodat je muis in Windows focus krijgt, of natuurlijk je spel in windowed mode draaien, en even alt-tabben (dan blijf je de game wel zien..)

Verwijderd

Ik kan natuurlijk enkel over mijn eigen situatie oordelen maar voor mij is Betwin een geweldige oplossing. Het alternatief was 2 extra pc's aankopen (één voor mijn vriendin en één voor de HTPC) en als je deze kost vergelijkt met 2 licenties aanschaffen voor Betwin (ong. 200 euro) dan is het rekensommetje snel gemaakt. Ik heb een AMD X2 4400 (eindelijk een goed excuus voor een dualcore CPU :P ) met voor mij een ATIX1800, voor mijn vriendin een ATI9550 en voor de HTPC een ATI9250 en ik kan perfect bv. Oblivion spelen, terwijl mijn vriendin aan het surfen is of in Word bezig is terwijl op de achtergrond op de HTPC de tv speelt en dit gaat allemaal perfect vloeiend. Het is bovendien enorm handig aangezien ik nu maar één pc te onderhouden heb ivm. virusscanner, backups etc. In feite maakt Betwin enkel gebruik van de reeds ingebakken functionaliteit van WinXP ivm meerdere gebruikers en "Snel schakelen" tussen die gebruikers en het laten draaien van meerdere programma's tegelijk.
Pagina: 1