Toon posts:

Draagbare kwaliteit (laptop max €1000)

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Ik wil graag een verzoek doen op laptop-kennis van jullie allen.
Ik ga binnekort studeren en moet hierdoor mijn laptop relatief vaak verplaatsen. Nu heb ik gelezen dat je bij acer laptops niet al te veel van de degelijkheid moet verwachten.

In de pricewatch staat een hele mooie lijst met specs bij de Acer A8JN:
pricewatch: Asus A8JN-4P006M (Core 2 Duo T5600; 1GB; 120GB; DVD+/-RW; 14"TFT; WXP MC)

Een core 2 Duo T5600
1 gb werkgeheugen
120 gb
en een 14 inch scherm

Dat voldoet aan al mijn eisen (gebruik: photoshop cs2), ook de prijs is heel erg netjes, al hoor ik op diverse andere plaatsen op het forum dat de behuizing van deze laptop niet optimaal is.

Ik heb zelf onderzoek gedaan maar ben niet helemaal thuis in de laptops, dus concreet vraag ik jullie:

Zijn er alternatieven voor deze laptop met een acceptable prijs. 1000 incl. btw.?
Zo ja, waar moet ik aan denken?

Verwijderd

Ehm ik ben voor de Asus A6T-AP008B gegaan met 1gig extra intern geheugen... Ik vond 14 inch persoonlijk erg klein
http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=022855

Hier zit een iets betere videokaart in geloof ik

maar die gekozen 14inch laptop ziet er verder wel netjes uit

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 18:15 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Geef hem dan de specs :P

Omdat ik lui ben: Zie mn sig en trek er 1 GB en Vista af :P

Ik ben ook een sukkel, in zijn sig staat die natuurlijk ook :P

[ Voor 27% gewijzigd door GENETX op 28-01-2007 18:12 ]

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:35
IBM/Lenovo Thinkpad

http://www.pc.ibm.com/eur...kpad/index.html?nl&cc=nl#

Verschillende prijsklassen

Erg stevige laptops.

Op internet eens een test gevonden, was de laptop dichtgeklapt, gingen ze met een auto erover heen rijden. Deed het daarna nog steeds.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:11:
Ehm ik ben voor de Asus A6T-AP008B gegaan met 1gig extra intern geheugen... Ik vond 14 inch persoonlijk erg klein
http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=022855

Hier zit een iets betere videokaart in geloof ik

maar die gekozen 14inch laptop ziet er verder wel netjes uit
Juist dat was iets waar ik dus ook mijn twijfels over had. Een AMD processor genereert toch een stuk meer warmte? is dat geen probleem? ( nu kun je zeggen, nee anders bestonden ze niet..)

Daarnaast, scoort een AMD Turion 64 TL52 (1.60Ghz) goed in vergelijking tot een T5500 duo?

• GENETX
Een TL-52 is net iets beter als een T2300 in de meeste gevallen, een T5500 weet ik niet. De T5500 zal iets sneller zijn. En AMD warm? AMD is mss net iets warmer, maar het ligt vooral aan de koeling en mn Turion valt best mee met max rond de 60 graden na een lanparty en dat is niet raar voor een laptop. Op de accu gaat deze bak zo'n 3 uur mee, met wat tweaks is de 3.5 uur gehaald! Op dat gebied doet AMD ook niet meer heel veel onder voor een Intel.

Verwijderd

ik vind 14 inch erg klein.

misschien kan je beter voor een F3 kijken, deze heeft 15,4" dit is een stuk leuker, zeker met photshop is zo`n klein scherm niet handig.

Verwijderd

Topicstarter
Op de asus site zie ik verder f3 nergens vermeld staan...
pricewatch: Asus F3JC-AP046H (Core Duo T5500; 1GB; 120GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home)

deze heeft precies dezelfde specs. Hij weegt echter wel 2.95kg.. is dat draagbaar?

@frankiepankie
De IBM/lenovo is niet helemaal wat ik zoek, sorry.

• GENETX
Kijk maar op Asus.com, daar staat de F3 wel. Asus.nl is altijd traag...

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
hadion, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.