DFI Lanparty, sata poort werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb dit moederbordje al een tijdje maar helaas werkt nu 1 sata poort niet meer. Als ik op deze poort een harde schijf aansluit dan boot de pc niet meer. Zodra ik geboot heb en prik de harde schijf in als windows klaar is dan crashed windows.

De schijf auto-detecten in de bios werkt wel maar duurt 2 minuten, dan herkent de bios de schijf pas. De poort ernaast werkt wel naar behoren. Het betreft de sata poort die niet in de buurt van de cpu zit.

Is dit probleem nog op te lossen of ben ik toe aan een nieuw moederplankje? Zal een biosflach nog kunnen baten? Volgens mij niet want de poort ernaast werkt gewoon.

Ik heb de sata poort echt hard nodig. Alle poorten inclusief een 4x sata controller zijn bezet.

Jullie advies?

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-05 08:37
je hebt een oc-ed pc?

clock je pc eens terug en probeer nog eens?

• ---RRR---
Ook dan doet de poort het niet.

Verwijderd

Ik heb ineens 2 niet werkende sata connectoren..
Ik wou een leuk upgradesetje te koop zetten....mja ineens uit het nix zelfde probleem als jou met een dfi ultra d.

Toen heb ik em maar aan me meisie gegeven..die heeft toch alleen een ide hdd..:P

Heb helaas geen oplossing gevonden,voor jou/ons probleem...
Tja heb je een vriendin?:P

• Tmmbomb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-12-2025
de sata poorten 1+2 zijn niet goed gelockt als je de FSB omhoog gooit tijdens het overclocken.
Dan clock je als het ware ook je HD's mee dus, en die vinden dat meestal niet heel erg leuk.
Bij mij kwam het toen der tijd niet verder als 237Mhz FSB, misschien heb je het zodoende gesloopt.
Misschien kun je hem terug sturen voor RMA?

• ---RRR---
Ikzelf klok niet hoger dan fsb 220 omdat ik dan mijn geheugen op 2-2-2-5 kan laten draaien met een multiplier van 12.

Ik ben het kijken naar een alternatieve oplossing. IDE to SATA converter. Ik vind alleen dit soort apparaatjes:
http://www.pcone.nl/redir...i?a_ssrp=1&d_word=CSATAC2

Dat is dus precies verkeerdom.

Zijn er geen converters die je kunt inprikken op de IDE poort van je moederbord en waar je dan 1 of 2 SATA schijf/schijven op kunt aansluiten?

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

kijk eens naar je sata snelheid in je bios, zet die eens op sata 1

Jsunnyreports

• ---RRR---
ik heb alleen sata 1

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
BIOS reset nog niet gedaan? Atlijd proberen.

• ---RRR---
Jawel, bios reset geprobeerd.

Dit valt me wel op. Als ik de overige 5 harde schijven m.u.v. de boot hd uitplug (dus alleen de boot schijf op sata 3 en de weigerende poort op poort 1 ingeprikt) dan lijkt het iets beter te gaan. De bios herkent de disk vrijwel direct (dus niet pas na 2 minuten) en hij boot tot het opstartlogo van windows.

Helaas blijft het bij het boot scherm, daarna hangt ie zich op.
Pagina: 1