Toon posts:

gebruik van static classes + analyse

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vraag me af hoe jullie eigenlijk static classes implementeren in jullie architectuur, ik zie nl altijd 2 soorten van gebruik van static classes nl

Elke klasse waarvan in een applicatie maar 1 instantie moet voorkomen, gaat men zetten als een static class bvb in een applicatie moet er maar 1 rapportage klasse zijn, dus gaat men deze static maken.

Het 2e gebruik gaat enkel static classes maken van zogenaamde utility classes.

Hoe denken jullie hierover en wanneer gaan jullie gebruik maken van static classes

merci

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:49:
Hallo,

Ik vraag me af hoe jullie eigenlijk static classes implementeren in jullie architectuur, ik zie nl altijd 2 soorten van gebruik van static classes nl

Elke klasse waarvan in een applicatie maar 1 instantie moet voorkomen, gaat men zetten als een static class bvb in een applicatie moet er maar 1 rapportage klasse zijn, dus gaat men deze static maken.
Dat is imho geen handige aanpak. Beter is het om ze 'singleton' te maken. Dit kan door het singleton design pattern, of nog beter, de verantwoordelijkheid over object creatie neerleggen bij een 'container' zoals Spring.
Het 2e gebruik gaat enkel static classes maken van zogenaamde utility classes.
Mits je dit met beleid gebruikt, ben ik er voor:
http://pveentjer.wordpres...-methods-vs-util-methods/
Hoe denken jullie hierover en wanneer gaan jullie gebruik maken van static classes
Static classes alleen voor utility methods. Wil je max een instance van een class, gebruik dan een singleton design pattern, of laat het over aan de omgeving om een instance aan te maken.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Static classes alleen voor utility methods. Wil je max een instance van een class, gebruik dan een singleton design pattern, of laat het over aan de omgeving om een instance aan te maken.
Mijn idee. :)

Ik heb bv in m'n huidige project een class 'ApplicationSettings'. Deze class is een singleton; er kan slechts 1 zo'n instantie zijn per applicatie-instantie.
Ik heb echter ook een aantal utility methods die ik gegroepeerd heb in een aantal static classes.

https://fgheysels.github.io/

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

whoami schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:59:
[...]
Mijn idee. :)

Ik heb bv in m'n huidige project een class 'ApplicationSettings'. Deze class is een singleton; er kan slechts 1 zo'n instantie zijn per applicatie-instantie.
Ik heb echter ook een aantal utility methods die ik gegroepeerd heb in een aantal static classes.
Gebruik dan ook Spring.NET :P

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
't Is geen probleem voor C++ gebruikers natuurlijk, waar class maar één van de gereedschappen is. Functies zijn gewoon functies, en elke moderne taal die dat ontkent heeft een hack voor int+int.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein