Nadat mijn oude pc laatst is overleden ben ik aan het kijken voor een nieuw systeem, de randapparatuur (monitor, toetenbord enz.) heb ik nog. Ik wil de prijs voor m'n nieuwe systeem graag onder de 800euro houden, en ik ga het gebruiken voor games (cod2, battlefield2), tekenen (Inventor) en ander dagelijks gebruik.
Na veel research wou ik graag weten of ik zo de maximale preformance uit mn geld krijg, ik zit namelijk nog te twijfellen over m'n videokaart en geheugen. Ik wou ook graag weten of de stock koeler van de E6600 stil is, ik wil namelijk zo'n stil mogelijke pc.
nieuwe specs: (prijzen 4Launch)
Kast:
Cooler Master Midi Tower Centurion 534 (geen PSU) - €52,-
Mooie kast, hier wijzig ik niet in.
Power Suply:
Zalman 380 Watt (heb ik nog liggen)
Nog geen half jaar oud en een goede en stille voeding.
Moederbord:
Asus P5B-E iP965 - €133,50
Deze heeft alles wat ik nodig heb en ik wil graag een asus mobo hebben.
CPU:
Intel Core 2 Duo E6600 - €303,-
Goede preformance, ik wil er zeker 4 jaar mee doen.
Geheugen:
1x Kingston 1GB DDR2 SDRAM PC4200 CL4.0 - €92,50
Voorlopig genoeg geheugen, PC4200 omdat dat synchroon met de processor loopt dus goede preformance. (ik ben in de toekomst van plan dit naar 2GB te upgrade en dit dual channel te laten draaien)
Videokaart:
XFX Videokaart PCI-e GeForce 7300GT 256MB DDR2 - €82,50
Voorlopig een goede preformance, deze wil ik in de toekomst nog upgrade naar een DirectX 10 kaart.
Harddisk:
Seagate 160GB SATA300 8MB - €59,50
Deze wil ik delen in 2 partities, 70gig voor OS en programma's, games. en de rest voor opslag. Mischien is hier nog in te bezuinigen (heb nog een opslag schijf liggen, die ik ook in deze computer wil zetten).
CD/DVD brander:
NEC DVD-/+/RAM AD-7170S 18x/18x/8x DL Bulk (zilver) - €33,50
Deze is sata, goed merk en kan alles branden.
TOTAAL €767,50 (inc. €11,- verz. kosten)
Dit is de eerst keer dat ik zoiets op GOT zet, ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest met wat ik wil en anders zijn tips welkom.
Na veel research wou ik graag weten of ik zo de maximale preformance uit mn geld krijg, ik zit namelijk nog te twijfellen over m'n videokaart en geheugen. Ik wou ook graag weten of de stock koeler van de E6600 stil is, ik wil namelijk zo'n stil mogelijke pc.
nieuwe specs: (prijzen 4Launch)
Kast:
Cooler Master Midi Tower Centurion 534 (geen PSU) - €52,-
Mooie kast, hier wijzig ik niet in.
Power Suply:
Zalman 380 Watt (heb ik nog liggen)
Nog geen half jaar oud en een goede en stille voeding.
Moederbord:
Asus P5B-E iP965 - €133,50
Deze heeft alles wat ik nodig heb en ik wil graag een asus mobo hebben.
CPU:
Intel Core 2 Duo E6600 - €303,-
Goede preformance, ik wil er zeker 4 jaar mee doen.
Geheugen:
1x Kingston 1GB DDR2 SDRAM PC4200 CL4.0 - €92,50
Voorlopig genoeg geheugen, PC4200 omdat dat synchroon met de processor loopt dus goede preformance. (ik ben in de toekomst van plan dit naar 2GB te upgrade en dit dual channel te laten draaien)
Videokaart:
XFX Videokaart PCI-e GeForce 7300GT 256MB DDR2 - €82,50
Voorlopig een goede preformance, deze wil ik in de toekomst nog upgrade naar een DirectX 10 kaart.
Harddisk:
Seagate 160GB SATA300 8MB - €59,50
Deze wil ik delen in 2 partities, 70gig voor OS en programma's, games. en de rest voor opslag. Mischien is hier nog in te bezuinigen (heb nog een opslag schijf liggen, die ik ook in deze computer wil zetten).
CD/DVD brander:
NEC DVD-/+/RAM AD-7170S 18x/18x/8x DL Bulk (zilver) - €33,50
Deze is sata, goed merk en kan alles branden.
TOTAAL €767,50 (inc. €11,- verz. kosten)
Dit is de eerst keer dat ik zoiets op GOT zet, ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest met wat ik wil en anders zijn tips welkom.