Toon posts:

nieuw budget systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat mijn oude pc laatst is overleden ben ik aan het kijken voor een nieuw systeem, de randapparatuur (monitor, toetenbord enz.) heb ik nog. Ik wil de prijs voor m'n nieuwe systeem graag onder de 800euro houden, en ik ga het gebruiken voor games (cod2, battlefield2), tekenen (Inventor) en ander dagelijks gebruik.
Na veel research wou ik graag weten of ik zo de maximale preformance uit mn geld krijg, ik zit namelijk nog te twijfellen over m'n videokaart en geheugen. Ik wou ook graag weten of de stock koeler van de E6600 stil is, ik wil namelijk zo'n stil mogelijke pc.

nieuwe specs: (prijzen 4Launch)

Kast:
Cooler Master Midi Tower Centurion 534 (geen PSU) - €52,-
Mooie kast, hier wijzig ik niet in.

Power Suply:
Zalman 380 Watt (heb ik nog liggen)
Nog geen half jaar oud en een goede en stille voeding.

Moederbord:
Asus P5B-E iP965 - €133,50
Deze heeft alles wat ik nodig heb en ik wil graag een asus mobo hebben.

CPU:
Intel Core 2 Duo E6600 - €303,-
Goede preformance, ik wil er zeker 4 jaar mee doen.

Geheugen:
1x Kingston 1GB DDR2 SDRAM PC4200 CL4.0 - €92,50
Voorlopig genoeg geheugen, PC4200 omdat dat synchroon met de processor loopt dus goede preformance. (ik ben in de toekomst van plan dit naar 2GB te upgrade en dit dual channel te laten draaien)

Videokaart:
XFX Videokaart PCI-e GeForce 7300GT 256MB DDR2 - €82,50
Voorlopig een goede preformance, deze wil ik in de toekomst nog upgrade naar een DirectX 10 kaart.

Harddisk:
Seagate 160GB SATA300 8MB - €59,50
Deze wil ik delen in 2 partities, 70gig voor OS en programma's, games. en de rest voor opslag. Mischien is hier nog in te bezuinigen (heb nog een opslag schijf liggen, die ik ook in deze computer wil zetten).

CD/DVD brander:
NEC DVD-/+/RAM AD-7170S 18x/18x/8x DL Bulk (zilver) - €33,50
Deze is sata, goed merk en kan alles branden.

TOTAAL €767,50 (inc. €11,- verz. kosten)

Dit is de eerst keer dat ik zoiets op GOT zet, ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest met wat ik wil en anders zijn tips welkom. :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom pak je niet een E4300? Is een heel stuk goedkoper en als je de FSB op 1066 zet is hij vrijwel net zo snel als een E6600. Het enige dat je gaat missen is VT. Het scheelt je ongeveer de helft kwa prijs.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ja leuk systeem, maar wat wil je nou weten? Ik zie nergens een vraag staan.
De videokaart is overigens duidelijk de bottleneck. Ik hoop dat je geen supergraphics verwacht.

Verwijderd

RoD schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:41:
Ja leuk systeem, maar wat wil je nou weten? Ik zie nergens een vraag staan.
De videokaart is overigens duidelijk de bottleneck. Ik hoop dat je geen supergraphics verwacht.
Na veel research wou ik graag weten of ik zo de maximale preformance uit mn geld krijg, ik zit namelijk nog te twijfellen over m'n videokaart en geheugen. Ik wou ook graag weten of de stock koeler van de E6600 stil is, ik wil namelijk zo'n stil mogelijke pc.
;)

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 22:28
Ga voor een e6400 en besteeds het geld dat je overhoudt aan een betere videokaart. 7900GTO?

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
et36s schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:49:
Ga voor een e6400 en besteeds het geld dat je overhoudt aan een betere videokaart. 7900GTO?
Die is tegenwoordig bijna niet meer te krijgen.

Inderdaad, waarom geen E6400? Scheelt een stuk in de prijs. Kan je later wat meer aan je videokaart besteden.

En waarom neem je niet een Seagate Barracuda 250GB? Die is een stukje sneller en is bijna net zo duur. Verder weet je nooit hoeveel opslagruimte je nog moet gebruiken.
Voorlopig genoeg geheugen, PC4200 omdat dat synchroon met de processor loopt dus goede preformance. (ik ben in de toekomst van plan dit naar 2GB te upgrade en dit dual channel te laten draaien)
PC4200 loopt alleen synchroon met de processor als je dual-channel draait! Maar dat komt dus later wel goed ;) .

[ Voor 11% gewijzigd door hello_moto op 28-01-2007 18:02 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Woeps, overheen gelezen blijkbaar.
Nouja. Zoals ik al zei... die videokaart is duidelijk de bottleneck, daar zou je wat meer in kunnen investeren. Mits het niet te ver over je budget gaat. 1GB geheugen kan nog wel als je niet erg high-end gaat gamen, en die 1GB kan er nog gemakkelijk bijgezet worden zodat je op 2GB komt.

Verwijderd

Topicstarter
De videokaart wil ik eind dit jaar gaan vervangen voor een high end (directx 10) kaart, met de hoop dat deze een stuk goedkoper zijn. Deze kaart wil ik dus tijdelijk gaan gebruiken, maar moet het qua preformance het toch nog wel een jaartje uithouden.
De E6600 leek me daarnaast dan ook wel een goede keus, of is het beter om een E6400 te pakken en een betere tijdelijke graka te pakken?

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:22:
De videokaart wil ik eind dit jaar gaan vervangen voor een high end (directx 10) kaart, met de hoop dat deze een stuk goedkoper zijn. Deze kaart wil ik dus tijdelijk gaan gebruiken, maar moet het qua preformance het toch nog wel een jaartje uithouden.
De E6600 leek me daarnaast dan ook wel een goede keus, of is het beter om een E6400 te pakken en een betere tijdelijke graka te pakken?
Je hebt dan wel meer evenwicht in je systeem. Overigens scheelt het maar zo'n 10% tussen de E6400 en E6600. Maar als de 7300GT aan je eisen voldoet, jij er een jaar mee toe kunt, en dan upgrade is er niks aan de hand.
Pagina: 1