www.weefab.com
Verwijderd
het haartje op de eerste foto is nu gezakt tot boven mijn activiteiten weergave en toen ik mijn scherm aan het poetsen was merkte ik een 2de op
tussen Captain FTP en Azureus
www.weefab.com
Heb je zoveel haaruitval?
[/flauwe modus]
Kan je niet even de monitor openschroeven of iets dergelijks, mischien kan je wel met een busje hogedruklucht even goed doorblazen!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
www.weefab.com
Perslucht is niet prutsen hoor, kan geen kwaad!Soul__assasin schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:56:
de MBP is nu ongeveer 6 maand oud ik zie niet in hoe mijn haar tussen het scherm kan komen te zitten ik hoop dus echt dat dit hersteld word ik ga er ook niet zelf aan prutsen
vervalt je garantie he..dennus2006 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:54:
[flauwe modus]
Heb je zoveel haaruitval?
[/flauwe modus]
Kan je niet even de monitor openschroeven of iets dergelijks, mischien kan je wel met een busje hogedruklucht even goed doorblazen!
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
soms juist wel, omdat je allerhande zooi, zoals bijvoorbeeld nog niet verdampt drijfgas of smeerolie in het geval van een compressor, meeblaast. Hetzelfde is de reden dat je noooit perslucht moet gebruiken om de sensor van een DSLR schoon te maken.dennus2006 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:56:
[...]
Perslucht is niet prutsen hoor, kan geen kwaad!
Maar een busje perslucht kan geen kwaad toch?Technicality schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:59:
[...]
soms juist wel, omdat je allerhande zooi, zoals bijvoorbeeld nog niet verdampt drijfgas of smeerolie in het geval van een compressor, meeblaast. Hetzelfde is de reden dat je noooit perslucht moet gebruiken om de sensor van een DSLR schoon te maken.
wat is eigenlijk de normale gang van zaken bij een apple repair? hoe lang ben je je toestel kwijt en doen ze eigelijk lastig? en de hamvraag zijn vervangtoestellen mogelijk?
ik heb net een mail gestuurd naar een kennis bij arcict, zij doen apple repairs nu is het dus eerst even wachten op een reactie van hun alvorens ik stomend naar een apple store ga
www.weefab.com
Verwijderd
ik zit hier met een Asus F3 waarvan het geluid na 2 weken kapot ging, hij is nu 2 maanden oud en ben nog steeds niet terug geweest omdat ik het ding niet kan missen.
het is dus een afweging of je het waard vind om het ding 2 tot 4 weken kwijt te zijn (worst case) of met het probleem te leven.
ik zal die van mij laten maken maar eerst koop ik een nieuwe MBP C2D zet alles over en stuur deze dan op herstelling eens hij gemaakt is gaat hij naar de persoon die hem wil kopen
www.weefab.com
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
En ik zou idd proberen met zo'n spuitbusje of je de haartjes kan wegblazen.
Die busjes met perslucht mag je absoluut niet schudden, de inhoud bevriest dan meteen en het is dan niet zo verstandig om bevroren lucht op delicate electronica te spuiten.-nickx- schreef op zondag 28 januari 2007 @ 20:00:
Wat ik weet dat helpt is om met hooge druk proberen in de gaten van de macbook te spuiten (lucht) hierdoor kan het voldoende zijn om de haren te verplaatsen uit beeld. Ik heb dit zelf 2x met een TFT scherm gedaan. Je kunt ook zo'n busje halen met perslucht in. Wel eerst goed schudelen ivm bevriezingseffect. suc6
Je kan het beste Dustoff 360 van Contact Chemie kopen, deze kan je theoretisch ondersteboven gebruiken. Maar mijn advies: altijd de bus rechtop houden, dan kan er niets gebeuren.
heb je er geen last meer van
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
www.weefab.com
Verwijderd
Je kunt eventueel om een vervangende laptop vragen.Soul__assasin schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:06:
dat ben ik ook van plan van wat ik nu weet ben ik mijn mbp 11 dagen kwijt en zo lang kan ik echt niet zonder mijn macje
Verwijderd
Misschien een idee wat ik ook ga proberen: week 9 heb ik vakantie, dan kan ik hem ook niet missen eigenlijk, maar het is nu geen absolute noodzaak meer.
het een haartje werden er 2 en nog wat stofjes. en er begon een systeem fan te slepen tegen het chassis. met de haartjes leerde ik leven, met het geluid niet. ik ben de MBP dus gaan ingeven voor repair. de repair is kostenloos een vervang laptop kost me 180€/week
ik ben mijn teergeliefde macbook nu al een week kwijt en ik hoor hetvolgende van mijn macstore.
TFT besteld word vervangen, Logicboard besteld word ook vervangen.
ik krijg dus eigenlijk een nieuwe mbp
www.weefab.com
www.weefab.com
[ Voor 95% gewijzigd door Acolyte op 15-03-2007 23:14 ]
www.weefab.com
De macbook Pro is haarvrijgemaakt. de herstelling heeft 14 dagen geduurd maar al bij al ben ik tevreden.
de 2de week huurkosten zijn niet aangerekend en de back up kosten zijn ook niet aangerekend
www.weefab.com
€180,- betalen, om twee haartjes er onder garantie uit te laten halen blijf ik wel veel geld vinden.
de 180€ was meer voor het huurtoestel en niet voor de herstelling
www.weefab.com
Dat kan vaak wel maar dan moet je er zelf om vragen. Bij A-Mac in Utrecht vragen ze je een borg van 50 euro te betalen. Deze krijg je terug als de onderdelen binnen zijn.alienfruit schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:27:
Waarom kan je niet gewoon terugkomen als ze de meuk binnen hebben?
Lekker!
Die slepende systeemfan valt toch ook gewoon onder de garantie. Ik vind €180,- voor een leen toestel echt belachelijk veel geld.Soul__assasin schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:23:
jochie topic eens lezen kan deugd doen.... naast de haartjes was er een slepende systeemfan, hierdoor moest het logicboard vervangen worden..
de 180€ was meer voor het huurtoestel en niet voor de herstelling
www.weefab.com