Toon posts:

Twee Experia boxen, een als bridge gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allen,
Ik heb door administratieve chaos bij de vrienden van KPN inmiddels 3 (!) Experia kastjes thuis staan...

Graag wil ik mijn Xbox op het draadloze netwerk aansluiten. Nou vroeg ik mij af of het mogelijk is om een van de overbodige Experia boxen als bridge te gebruiken om mijn Xbox draadloos te laten werken. Beide Experia's moeten dus op hetzelfde kanaal en SSID werken, waarbij de ene het draadloze netwerk 'opzet', en de andere als client in het netwerk zit.

Schematisch:

WAN---Experia1-------->Wireless<-------Experia2---Xbox

Is het mogelijk om de Experia(2) dusdanig in te stellen?
Thanks!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 15:46
Ja, dat kan. Je experiabox moet dan wel bridging ondersteunen of WDS

bridgen: Je 2e AP dient ingesteld te worden als wireless bridge. Je UTPpoort op de 2e AP wordt dan gewoon een (draadloos) verlengt utppoortje van je eerste router, en je xbox kan zo op het net.
Voordelen: Hoogste snelheid (54mbit, afhankelijk van apparatuur/afstand), WPA mogelijk
Nadelen: je 2e AP moet bridging ondersteunen.

WDS: Je 2e AP zal wireless gebundeld worden aan de 1e. Hij is versterker van het draadloze signaal EN is bridge, je kan ook bekabeld weer PC's (xbox) eraan hangen.
Voordelen: Groter netwerkbereik, vrijwel elk recent wireless apparaat ondersteunt wel WDS.
Nadelen: Per WDS node halveert de doorvoersnelheid (in dit geval dus 27mbit bij 54mbit apparatuur), WDS icm WPA kan problematisch zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien beide Experia's in dezelfde kamer zouden staan, is een groter netwerkbereik niet nodig. Hiermee lijkt de bridging mogelijkheid de beste (hogere snelheid).

Weet iemand of de Siemens Experia box bridging ondersteunt?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ze staan in dezelfde kamer en je wil met draadloos gaan kutten?
Nog een extra kastje me bijbehorende adapter en netwerkkabel?

Waarom wil je dan in godsnaam met draadloos bezig?
Kabels lelijk? Een extra kastje niet dan?
Kabels onhandig? Dit geklooi niet dan? :P

Welke experiadoos is het overigens?
De Siemens of de Speedtouch.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Beide ondersteunen WDS dus in theorie maakt het niet zoveel uit. Praktijk wel ;) .
Maar ik zie de redenatie ook niet. Dit is een beetje een vergelijking met de grap "why do dogs lick their balls? .. because they can" . Je kunt idd veel beter gewoon de XBOX op de eerste EB met een netwerkkabel aansluiten, heb je al genoeg uitdaging om met een SpeedTouch EB op XBOX Live te komen :( ..

edit:
Lees net dat het om een Siemens gaat, is de Live uitdaging minder groot maar WDS is dan weer brakker geimplementeerd dan de SpeedTouch.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 10:00 . Reden: slaap in oogjes tijdens originele repl7 ]