Communication without intelligence is noise, Intelligence without communication is irrelevant.
Ofwel, kan de bewuste poort wel een fan laten dimmen, en kan de 120 mm fan wel gedimd worden?
Nu met WP, PV, EV en PC
Verwijderd
1) je kunt de fan via molex aansluiten, en door middel van het wijzigen van de draadjes de fan op 5, 7 of 12 volt laten lopen.
2) je kunt in windows een programma gebruiken om de snelheid van de fan aan te passen. Speedfan is zo'n programma. Dit werkt uiteraard wel alleen binnen windows!
Ik wist niet dat ik mijn fan door het wisselen van draadjes op 5v of 7v kon laten draaien. Dat wil ik best proberen. Mijn volgorde is nu zwart rood geel, wat zou de volgorde voor 7V moeten zijn?
Communication without intelligence is noise, Intelligence without communication is irrelevant.
Dat kan alleen als er een 4pins molex aan zit. Wat je dan zou moeten doen is, de - op de +5V zetten.zetta schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:28:
Die CPU aansluiting zal ik zo proberen...
Ik wist niet dat ik mijn fan door het wisselen van draadjes op 5v of 7v kon laten draaien. Dat wil ik best proberen. Mijn volgorde is nu zwart rood geel, wat zou de volgorde voor 7V moeten zijn?
Als je naar de aansluitingen bij de voeding kijkt, is de gele draad de +12V de zwarte ernaast ground de zwarte daarnaast ground en de rode daarnaast +5V dus: +12 ground ground +5. Dan zit er dus normaal 1 draad op de +12 en een op deground, die van de ground moet naar de 5. En als je 5V wilt moet je dus: 12+ > +5.
[ Voor 4% gewijzigd door bassie op 28-01-2007 18:09 ]
Dat klopt niet helemaal, de 2 zwarte draden zijn de grounds, niet -12V en -5V. Anders zou er 24 volt op een fan staan als je hem op de 12 Volt lijn (gele en zwarte) aansluit. Dus als je hem op de gele en rode aansluit krijg je 12V - 5V = 7 Vbassie_ schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:36:
[...]
Als je naar de aansluitingen bij de voeding kijkt, is de gele draad de +12V de zwarte ernaast -12V de zwarte daarnaast -5V en de rode daarnaast +5V dus +12 -12 -5 +5. Dan zit er dus normaal 1 draad op de +12 en een op de -12, die van de -12 moet naar de 5. En als je 5V wilt moet je dus: 12+ > +5 en -12 > -5.
is het niet te proberen met het verwijderen van 1 van de draadjes van mijn 3 pins aansluiting?
[ Voor 15% gewijzigd door zetta op 28-01-2007 18:39 ]
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.