[wanadoo/orange] Opzeggen ADSL een probleem?

Pagina: 1
Acties:

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Heb zowel hier als op google gezocht, maar kan niet de juiste informatie vinden. Voordat ik het KPN info nummer a € ?,- per minuut vraag ik het eerst even hier ;)

Ik heb wanadoo (orange tegenwoordig) gebeld omdat ik mijn adsl lite abo wil beeindigen. Dit abo maakt gebruik van de lijnen van KPN. De vraag van hun kant was of ik al bij een andere provider een nieuw contract heb afgesloten. Dit is nog niet het geval, aangezien ik het nog niet weet en het nog 3 maanden duurt voordat m'n abo bij wanadoo daadwerkelijk afloopt.
Het mannetje wat ik aan de lijn had zei, dat als ik nu nog geen abo heb afgesloten wat direct na het beeindigen van het wanadoo abo begint, KPN de adsl lijn op mijn adres beeindigd. Het opnieuw aansluiten kan pas na 3 weken van beeindiging van de adsl lijn, wat ook weer aansluitkosten met zich meebrent.

Mijn vraag: klopt dit? of kan ik gewoon in alle rust opzoek naar een nieuw abonnement?

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Orange moet voor je opzegtermijn weten op welke provider je over gaat. Dus ga van zo'n 6 weken voor het einde van je abonnement uit. Houd er rekenening mee dat het dus niet genoeg is dat jij orange vertelt naar welke provider je gaat. De nieuwe provider moet dit ook voor je opzegmaand aan orange doorgeven. Het is dus afhankelijk hoe snel je nieuwe provider is bij het doorgeven hiervan. Ga van zo'n 2 weken uit. Dan alleen kan je internetverbinding redelijk naadloos overgaan. Ben je te laat dan kan het wel 6 weken duren voor je weer internet hebt. Helaas was ik net te laat en zit ik dus weer een jaar aan orange vast. (Je hebt meestal 7 dagen bedenktijd voordat je nieuwe contract echt in gaat)

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Je kan niet in alle rust opzoek naar een nieuw abonnement. Orange houdt je aan je opzegtermijn en voordat die opzegtermijn verstreken is moet je nieuwe provider aan Orange doorgeven dat Orange wordt opgezegd en kan je naadloos overstappen naar een andere provider.

Doe je dit niet moet je inderdaad na het opzeggen enkele weken wachten voordat je het opnieuw kan aanvragen, en dan natuurlijk een paar weken wachten voordat de nieuwe aanvraag afgehandeld is. Zoek zo snel mogelijk een nieuwe provider en geef zo tijdig mogelijk aan die provider door dat je dat abonnement wilt hebben en geef duidelijk aan dat je momenteel via Orange internet hebt en dat je van orange wilt overstappen naar je nieuwe provider.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ok, bedankt voor de info. Waar ik al bang voor was klopt dus :|

Maar snel even een nieuwe provider zien te vinden dan :(