Ene goede zondagnamiddag iedereen!
Ik heb zojuist de "opdracht" gekregen een ultra low budget pc samen te stellen voor moederlief, die nu nog altijd aan het werk is op een lichtjes uitgedateerd geval (Pentium III 500mHz, 128RAM, 8GB HD, en ga zo maar verder
).
Scherm, toetsenbord, muis, én grafische kaart heb ik nog liggen, dus ik hoop erop om het totale prijskaartje rond de €300 te krijgen. Dit is wat ik tot nu toe al samengesteld heb:
Allemaal laag-geprijsde onderdelen die ik op de site van Forcom gevonden heb (Belgische winkel, dicht bij de deur).
Bedankt voor alle commentaar
maleadt
Ik heb zojuist de "opdracht" gekregen een ultra low budget pc samen te stellen voor moederlief, die nu nog altijd aan het werk is op een lichtjes uitgedateerd geval (Pentium III 500mHz, 128RAM, 8GB HD, en ga zo maar verder
Scherm, toetsenbord, muis, én grafische kaart heb ik nog liggen, dus ik hoop erop om het totale prijskaartje rond de €300 te krijgen. Dit is wat ik tot nu toe al samengesteld heb:
| Product | Huidige keuze | Prijs |
| Case & Voeding | AOpen QF50D ATX Black/Silver 350W USB+Audio | € 53,95 |
| Moederbord | Asrock AM2NF3-VSTA | € 55,95 |
| Processor | AMD 3200+ 64bit Sempron Boxed AM2 | € 55,00 |
| RAM-geheugen | Twinmos DDR2 512MB 533MHz (later eventueel +512) | € 51,95 |
| Harde schijf | Maxtor DiamondMax 10 80GB Sata II 7200rpm | € 42,95 |
| Seagate Barracuda 80GB - Sata II - 8mb Cache - 7200rpm | € 59,79 | |
| Floppy | Floppy Drive 1.44 Black | € 7.95 |
| CD/DVD | LG DVD 16/52 Black [GCC4521B] | € 19,00 |
| Grafische kaart | Nvidia GeForce 5700 Ultra (256 Mb) | € 0,00 |
| Totaal | € 303,59 |
Allemaal laag-geprijsde onderdelen die ik op de site van Forcom gevonden heb (Belgische winkel, dicht bij de deur).
- Case & Voeding: heb al veel goed gelezen over dit AOpen product, ik verkies hem boven nog goedkopere modellen vanwege de front-connectors
- Moedbord: goedkoopste model die de Sempron ondersteunt, en een AGP socket heeft voor de Nvidia 5700
- Processor: de goedkoopste die ik vond, makkelijk te upgraden vanwege de AM2 socket
- RAM-geheugen: meer moet er niet in me dunkt, is ook makkelijk uit te breiden als hier ooit Vista binnenkomt
- Harde schijf: eigenlijk niet de ideale keus (Sata II op een Sata I mobo), maar het prijsverschil is klein en voor de rest is het een voldoende grote schijf
- Floppy: de floppy heb ik er bijgestopt uit gewoonte, is ook ni zo een grote meerkost
- CD/DVD: el cheapo CD/DVD brander, meer hoeft dat niet te zijn
- Grafische kaart: waarom zou ik een nieuwe kopen als ik er nog 1 liggen heb? Lijkt me ook voldoende genoeg voor Vista
Bedankt voor alle commentaar
maleadt
[ Voor 2% gewijzigd door maleadt op 28-01-2007 17:36 . Reden: Updates ]