Advies nieuwe luidsprekers

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

• b.k.dijkstra
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-11-2025
Voor mijn ouders ben ik op zoek naar nieuwe luidsprekers.

Het probleem met de huidige Pioneer luidsprekers is dat deze regelmatig kraken. Vooral mijn moeder word hier zat van en wou dus graag nieuwe luidsprekers.
Ze willen het liefste geen zuilluidsprekers, dus heb ik voorgesteld om boekenplank luidsprekers te doen.

Na wat op google te hebben gezocht naar dergelijke luidsprekers kom ik op de volgende luidsprekers uit:
  • JBL E30
  • Jamo E640
  • Pioneer CS-5070
Nou wou ik graag weten of dit goede luidsprekers zijn on naar klassieke muziek te luisteren of dat hier betere luidsprekers voor zijn voor een niet al te hoge prijs.

Verwijderd

Waarmee ga je dit aansturen?
Een tip: Onix x-ls

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Rond die prijs is er al genoeg goed spul te krijgen van een tiental merken. Iedereen kan hier wel advies gaan geven, maar om een goede keuze te maken zullen je ouders toch gewoon moeten gaan luisteren.

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Speakers kies je niet uit op google, die beluister je in de winkel..

afhankelijk van wat voor receiver en versterker je hebt kun je speakers uitzoeken..

Is de huiskamer heel groot dan kies je eerder voor zuilen.. is het onder de 20m2 groot dan voldoen boekenplankspeakers prima..

In utrecht heb je een audiozaakje waar je een luisterafspraak kunt maken.. je neemt dan je versterker mee en sluit hem aan om de speakers daar te beluisteren.. Je krijgt dan een aardig beeld van wat er mogelijk is..
Achteraf neem je de drie beste setjes mee naar huis om daar op de akoestiek van het huis te testen, dan kun je een overwogen keuze maken..

goede speakers kosten al snle meer dan 300 euro per paar.. heb je echter een simpele sony/panasonic/.. etc versterker dan zou ik eerst die eens gaan vervangen..

De meningen zijn erover verdeeld maar in principe ziet een ausioset er als volgt uit:

1 degelijke versterker
2: degelijke speaker
3: goede bekabeling
4: Cd-speler

Waarmee ik dus bedoel dat je eerst de versterker vervangt mocht deze erg low-end zijn, en dan pas naar de speakers kijkt, dan de bekabeling, en zorgt voor een degelijke cd-speler.

ga je de boel afstemmen op klassieke muziek, waar de kleinste details heel belangrijk zijn denk dan aan een budget vanaf ongeveer 1000 euro..

allemaal erg afhankelijk van je budget natuurlijk..
dus: wat heb je nu staan? foto's, typenummers, bekabeling, en foto's omgeving (kamer)

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
roborobbie schreef op zondag 28 januari 2007 @ 16:56:
Speakers kies je niet uit op google, die beluister je in de winkel..

Ga je de boel afstemmen op klassieke muziek, waar de kleinste details heel belangrijk zijn denk dan aan een budget vanaf ongeveer 1000 euro.
Spreek jezelf maar weer lekker tegen |:(
Je mag ze niet op uiterlijk uitkiezen maar wel op prijs? Alsof ze per definitie duur moeten zijn om klassieke muziek "goed" te kunnen laten klinken.

Neem de Dali Concept 1 of 2 dat zijn verschrikkelijk goedkope speakertjes voor wat ze weten presteren. Dit is maar een voorbeeldje, er zijn meer dan genoeg speakers die ver boven verwachting kun kunnen vertonen.

[ Voor 6% gewijzigd door baquelappe op 28-01-2007 17:05 ]

• b.k.dijkstra
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-11-2025
De speakers zullen aangesloten worden op een Nakamichi receiver/versterker.

Verder ik heb alleen op google gekeken wat er te koop is, voordat de luidsprekers gekocht zullen worden, worden de luidsprekers zeker beluisterd.

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:25
Ik heb zelf de KEF iQ3 (slaapkamer) en Q7 (woonkamer) hier thuis staan. Fantastische boxen voor mij! Ga eens naar een winkel om te luisteren naar verschillende geluidsboxen. Dat is mijn advies en tevens de sleutel tot een goede aankoop. Je ouders moeten natuurlijk wel gaan meeluisteren, want hun smaak is misschien anders dan de jouwe.
En om te vergelijken tussen verschillende speakers is kieskeurig.nl vaak genoeg om te oriënteren wat er is.

[ Voor 13% gewijzigd door masser120 op 28-01-2007 17:40 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Ga eerst maar eens met je favo muziek naar de winkel om het een en ander te beluisteren. Als je hier gaat vragen krijg je nog 100 verschillende speakers naar je kop geslingerd, en daar kom je ook geen steek verder mee. Luisteren is dus het allerbelangrijkste wat je kunt doen! Check ook ff of het wel de speakers zijn die kraken, en niet de versterker.

Lees ook de policy m.b.t toto dit soort topics.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.