Ik ben bezig met een programma dat via een afstandsbediening te bedienen is, en bij het ontvangen van een commando, een keypress zend naar het venster op de voorgrond. Dit werkt allemaal prima, maar het probleem is dat na verloop van tijd de screensaver opspringt (of monitor in standby gaat), dit mag natuurlijk gebeuren als ik niets doe, maar niet als ik bezig ben.
Nu is dus de vraag... Is er een window message ofzo dat ik kan gebruiken om te zeggen dat ik activiteit heb gemaakt? Zodat de screensaverteller dus opnieuw begint te tellen...
Ik vind alleen maar code om de screensaver uit te schakelen, en dat is niet echt de bedoeling.
Deze code gebruik ik om keys te zenden:
de keybdevent ofzo was depricated, dus gebruikte ik liever deze methode, maar blijkbaar geeft deze code geen activiteit voor de screensaverteller...
Nu is dus de vraag... Is er een window message ofzo dat ik kan gebruiken om te zeggen dat ik activiteit heb gemaakt? Zodat de screensaverteller dus opnieuw begint te tellen...
Ik vind alleen maar code om de screensaver uit te schakelen, en dat is niet echt de bedoeling.
Deze code gebruik ik om keys te zenden:
Delphi:
1
2
3
4
5
6
| // Send the keystroke Inp.ki.dwFlags := 0; Inp.ki.wVk := keyData.key; SendInput(1, Inp, SizeOf(Inp)); Inp.ki.dwFlags := KEYEVENTF_KEYUP; Inp.ki.wVk := keyData.key; SendInput(1, Inp, SizeOf(Inp)); |
de keybdevent ofzo was depricated, dus gebruikte ik liever deze methode, maar blijkbaar geeft deze code geen activiteit voor de screensaverteller...