Toon posts:

Igreen 500 watt kapot??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag ik heb laatst een nieuwe computer samengesteld specs:

Asus m2n sli deluxe moederbord
Igreen 500 watt psu van coolermaster
250 gig. harde schijf maakt niet zoveel uit voor de vraag.
7600 gs 512 silent asus videokaart
2 x adata 512 800 mhz geheugen
amd dual core 3800+ procc.

Het gaat erom dat me computer tijdje gelede een keer spontaan uitviel, geen probleem dacht ik en rustig verder maar gister ware we aan t lannen en toen bleef ie soms hangen in een spel dus is dacht het is gewoon die lan verbinding, maar hij deed het ook gewoon tijdens muziek afspelen.

Toen opnieuw opstarten, viel die uit in windows, opnieuw opstarten viel die uit na de bios en zo steeds eerder totdat hij gewoon paar seconden na het indrukken van de powerknop uitviel.
Het groene lampje op het moederbord brand wel gewoon continue maar verder houdt alles er gewoon opeens mee op.

Computer aan de kant gedaan en maar een nachtje der over geslape, vanochtend weer opstarten komt ie wel in windows maar valt hij weer uit en daarna steeds weer na de bios of meteen.
Alles los gehaald behalve de power aansluitingen op me moederbord valt ie nog steeds uit en het rare is dat hij uitvalt, raak ik hem niet aan, en na een minuutje ongeveer gaat alles weer 3 seconde draaien en valt hij weer uit.

Nu hoop ik dat één van julli meteen ziet aan mijn verhaal of het mijn voeding is of mijn mobo want ik denk persoonlijk voeding. Hoop wat te horen, groetjes olaf

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

heb je de faq al gelezen?
wordt de voeding warm?
en beetje nromaal NL mag ook wel :)

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Eksit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-02 14:53
check ff of je het plasticje van je CPU hebt afgehaald, ik ben dit een keer vergeten en had het zelfde probleem. Hij kan dan dus zijn warmte niet kwijt.

Doe dan ook gelijk ff een koelpasta check en kijk of echt alle ventilatoren draaien.

Eksit

Verwijderd

Topicstarter
nee plasticje is er af gehaald en hij heeft het gewoon een hele tijd goed gedaan.
Ik ben er nu alleen achter gekomen dat het niet aan mijn psu ligt want ik heb die van mijn broer er even in gehangen en daarbij gebeurde hetzelfde.
Toen heb ik de aansluiting voor power en reset verwisseld zodat de computer dus aan wordt gezet middels de resetknop en gereset word middels de powerknop en nu gaat hij aan en blijft hij aan, alles blijft draaien alleen na een minuutje valt mijn scherm weg ???? heel vaag

het probleem ligt dus waarschijnlijk in de knop die een slecht contact maakt denk ik (de powerknop) maar omdat de computer nu al een triljoen keer aan en uit is gegaan is er weer een ander probleem bij gekomen (vrees ik),,, iemand??

Verwijderd

Ehh is die wel schoon van binnen? (niet te veel stof)

en als die het wel doet na een tijd te hebben uitgestaan, betekend dat meestal dat er iets niet goed zit in de koeling

ps: het gebruik van hoofdletters, leestekens (lees komma / punt) en enters op de juiste momenten zou je verhaal een stuk leesbaarder maken...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry voor het taalgebruik.

Hij is helemaal schoon van binnen, nog helemaal als nieuw.
Het lijkt wel of de computer steeds meer kapot gaat damn.

Als ik hem nu aanzet draait alles zoals normaal, hiermee bedoel ik de ventilatoren en harde schijf, alleen ik krijg geen beeld.
Ik heb mijn videokaart al in het tweede pci 16 x slot gestoken en van daaruit ook nog steeds geen beeld. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen of wat er nu kapot is...

Kan ik mijn moederbord niet op één of andere manier resetten??

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:43

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 16:45:
nee plasticje is er af gehaald en hij heeft het gewoon een hele tijd goed gedaan.
Ik ben er nu alleen achter gekomen dat het niet aan mijn psu ligt want ik heb die van mijn broer er even in gehangen en daarbij gebeurde hetzelfde.
Toen heb ik de aansluiting voor power en reset verwisseld zodat de computer dus aan wordt gezet middels de resetknop en gereset word middels de powerknop en nu gaat hij aan en blijft hij aan, alles blijft draaien alleen na een minuutje valt mijn scherm weg ???? heel vaag

het probleem ligt dus waarschijnlijk in de knop die een slecht contact maakt denk ik (de powerknop) maar omdat de computer nu al een triljoen keer aan en uit is gegaan is er weer een ander probleem bij gekomen (vrees ik),,, iemand??
Met het omwisselen van de knop schiet je echt niets op. Koppel beide knoppen eens helemaal los en start de pc door de pinnetjes op het mobo van de aanknop kort te sluiten. Als de pc dan aangaat en aanblijft is er iets met de aan, of reset, knop. heb je nog steeds hetzelfde probleem dan zit het echt in je pc...

Nu met WP, PV, EV en PC

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-02 22:14

MrDrako

nep ict'er

Heb je in de bios je temps al eens gecontroleerd?

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat ik nu dus niet meer in mijn bios kom omdat ik helemaal geen beeld meer heb, maar ik heb wel geregeld mijn temperaturen in de gaten gehouden en die waren altijd prima, ook in de bios.

Ik denk echt dat mijn moederbord stuk is maar ja hoe weet je dat nou??
Het gaat dus ook niet meer om de knoppen want hij gaat nu wel aan en blijft aan maar ik heb geen beeld.

Verwijderd

Topicstarter
IK BEN ER UIT! :D

het was toch die powerknop die dus een continue kortsluiting maakte op één of andere manier, toch niet normaal hoe zo een klein onbenullig onderdeel van je computer je kan laten denken dat je hele computer naar de filestijne is.

maargoed allemaal bedankt voor de reacties!
deze kan dicht :)
Pagina: 1