[MCE 2005] Mediacenter vindt geen videobestanden*

Pagina: 1
Acties:

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
Onlangs heb ik Windows Media Center geïnstalleerd op m'n pc. Ik las dat ik avi-bestanden eerst moest converteren naar .mpg bestanden. Nadat ik dit gedaan had kan WMC nog steeds geen videobestanden vinden. Afbeeldingen en muziek worden zonder problemen gevonden door WMC. De videobestanden worden door Windows Media Player gewoon probleemloos afgespeeld. Wat doe ik fout?

Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/2124/img001hv3.jpg

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ajax power schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:30:
Ik las dat ik avi-bestanden eerst moest converteren naar .mpg bestanden.
Waar las je dat?

Mijn MCE vreet alles wat ik 'm kan voeren zolang ik maar de juiste codecs erop heb staan.

Al in het MCE ervaringen topic gekeken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Laudit
Weet ik niet meer precies, kan daar later wel op terug komen.
Ik was even in verwarring met de verplichting om avi's te converteren wanneer je ze wil afspelen op de Xbox 360.

Misschien ligt het dan wel aan de codecs.
Echter heb ik wel ffdshow, Koepi's codecs en de laatste DivX codec geïnstalleerd. Mis ik wat om MCE al mijn avi bestanden te laten vinden?

[ Voor 20% gewijzigd door Laudit op 28-01-2007 19:01 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Apart, toen ik nog ff Vista draaide had ik hetzelfde. Ik gaf een map aan met .mkv bestanden, spelen prima af in MPC in Vista met FFDShow. WMP snapte er niets van, hij zag schijnbaar de codecs niet (goed) van FFDShow. WMC deed hetzelfde, zag de hele bestanden gewoon niet. Kheb het niet getest met .avi want ik vond het gewoon te slecht werken. Bestanden die je niet meer wilt hebben bleven er gewoon doodleuk instaan en de gebruiksvriendelijkheid voor dat soort dingen is ver te zoeken. Verwijderen ging ook niet, de bestanden werden dan fysiek verwijdert.

Voor jouw geval, heel raar. Kan WMP wel met de bestanden overweg of gebruik je een ander programma voor het afspelen?

Commandline FTW

• Laudit
WMP kan wel prima met de bestanden overweg! Dat is het rare!

*Denkt aan MediaCenter functie in Vista wat misschien wel werkt.

[ Voor 42% gewijzigd door Laudit op 28-01-2007 20:25 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ajax power schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:38:
Mis ik wat om MCE al mijn avi bestanden te laten vinden?
Zet ze eens op de standaard plek neer (My Videos)?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit gaat over MCE 2005 ga ik van uit? Dan pas ik je topictitel nog even aan zodat dat er ook in staat :)
Pagina: 1