[NVidia] Forceware of Fabrikant-drivers?

Pagina: 1
Acties:

• marnix007
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 22:29
ik heb een XFX Geforce 7600GT en daar kwam een cdtje bij met drivers. die heeft de Forceware 91.47 drivers geïnstalleerd. nu vroeg ik me af wat nou het beste is. de drivers van de fabrikant gebruiken (via cd / site fabrikant) of gewoon de nieuwste Forceware van Nvidia site halen?

de fabrikant van mijn vorige kaart (MSI 6600GT) had bijvoorbeeld op de site altijd een oude driver staan, kwam de 93.* uit, dan stond op de site van MSI de 88.*

heeft dat een reden, of zijn de fabrikanten gewoon lui?
m.a.w. waarin verschillen de drivers van fabrikant en van Nvidia, en maakt het dus uit welke ik installeer.
is het uberhaupt nuttig om telkens de laatste Forceware drivers te installeren als je een wat oudere kaart hebt zoals ik?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07 14:22

Jimbolino

troep.com

Sommige fabrikanten tweaken hun drivers (asus bijvoorbeeld) zodat ze net wat beter/sneller zijn.

Gewoon de nieuwste drivers van nvidia gebruiken is mijn advies.
Wel zo makkelijk met nieuwe games...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:15

Outerspace

Admin General Chat
Dat is niet een kwestie van lui zijn, dat heeft te maken met "als de .93 niet goed werkt, dan hebben we de .88 nog" ;)

En nee het heeft niet altijd nut om de laatste drivers te pakken voor een oudere kaart. In sommige gevallen wilt een oude kaart niet eens werken met de laatst uitgebrachte drivers ;)

Wauw, een sig!

• marnix007
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 22:29
en als ik nou wil updaten met de nieuwste drivers van Nvidia? eerst compleet verwijderen, opnieuw opstarten, en dan installeren?
of gewoon over elkaar heen installeren?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:15

Outerspace

Admin General Chat
Download een drivercleaner en installeer daarna de drivers van nVidia :)

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 31-01-2007 18:58 ]

Wauw, een sig!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Jimbolino schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:12:
Sommige fabrikanten tweaken hun drivers (asus bijvoorbeeld) zodat ze net wat beter/sneller zijn.
Klopt, maar sommigen plakken alleen hun eigen logo'tje erbij.
De meest actuele drivers zijn iig die van de nVidia site. Ik zou die gebruiken. Als je daarmee problemen krijgt kan je altijd nog terug gaan naar oudere.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Pagina: 1