vista en xp tesamen = fs corruptie?

Pagina: 1
Acties:

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
ben al jaren een redelijk tevreden legitieme XP pro gebruiken en wilde nu toch een Vista proberen

dus XP staat op de 1ste primaire partitie en Vista ENU Enterprise op de tweede, met nog enkele logische partities erachter.

nu heb ik soms "data corruptie" nadat ik van Vista terug in XP boot, in de folder "system volume information"
soms kan ik zelfs compleet niet werken in XP, ik moet meestal chkdsk (safe mode) draaien op de XP partitie

als ik XP boot, geeft deze de vista partitie momenteel geen drive letter, maar omgekeerd wel, kan er daar iets mis zijn dat Vista iets doet op de XP partitie???

Dit staat er dan dikwijls in de eventlog
Application popup: Windows - Corrupt File : The file or directory \\?\Volume{1891fc60-a77e-11db-bbfd-806d6172696f}\System Volume Information\{3808876b-c176-4e48-b7ae-04046e6cc752} is corrupt and unreadable. Please run the Chkdsk utility.

deze popup krijg ik dan NIET weg na inloggen, blijft telkens komen en ik kan NIETS doen in XP

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
niemand?

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Foutmeldingen zijn zo fijn:
Please run the Chkdsk utility.
Heb je dat al gedaan?

Verwijderd

Test de schijf is met de diagnostische software van de schijf fabrikant.
Misschien is de schijf stuk.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Yup, dat ken ik, heb dat ook, maar dan als ik XP + Linux had. Ik rebootte van Linux naar XP, en ik moest constant checken op NTFS corruptie.

Een oplossing weet ik helaasch niet. Misschien 2 fysieke schijven pakken?!?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-03 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Apart, ik heb op mijn laptop vista en Xp zonder problemen. Op mijn computer had ik hetzelfde gedaan, 2x vista erop gezet zelfs (na elkaar). Geen enkel probleem met chksdk of wat dan ook. Het moet dus gewoon lukken. Check je hdd dus

Commandline FTW

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 20:16

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Klinkt alsof de cache van de schijf telkens nog niet compleet geflushed was voordat het systeem opnieuw startte.

Wellicht een idee om eens op te googlen of voor jouw systeem iets speciaals ingesteld moet worden waardoor het systeem iets langer wacht bij afsluiten.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Pagina: 1