Goede middag.
Ik heb een Linksys NSLU2 waar ik Debian op heb geïnstalleerd. Draait allemaal goed enzo. Er staat ook Samba op en dat werkt ook allemaal goed. Als ik via Samba een map aanmaak bijvoorbeeld "©º°¨¨°º©bla©º°¨¨°º©" werkt dat gewoon. Maar als ik zoiets plak in PuTTY geeft 'ie zo'n geluidje van "ik pak dit niet, lekker puh" en krijg ik alleen "bla" in de console (ik log in via SSH).
Nu weet ik niet of dit onder PuTTY valt of onder Debian... Ik denk eigenlijk onder PuTTY omdat ik met Samba wel gewoon een map kan aanmaken met een dergelijke naam.
Als ik dan in de console "ls -al" doe, zie ik "????????bla????????" in plaats van "©º°¨¨°º©bla©º°¨¨°º©".
Uit wanhoop heb ik apt-get install utf8-migration-tool gedaan, maar nu kan ik die niet opstarten.
Kan iemand me misschien een schopje in de goede richting geven? Ik weet niet meer waar ik nu moet zoeken...
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?