Toon posts:

Muis probleem (

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn muis (mx518) & ben er vrij wel zeker van dat het niet aan de muis ligt.
Dit is het probleem: Ik was lekker aan het oblivion aan het spelen & toen deed die muis het niet. Ik dacht, ik start het spel opnieuw op. In Windows deed de muis het wel.

Ik start oblivion, doet mijn muis het weer niet. Ik herinstalleer oblivion, doet hij het nog steeds niet. (wel slaan, maar ik kan niet bewegen.) Toen heb ik de drivers geïnstalleerd van mijn muis. Geen resultaat.

Schijven maar geformatteerd & Windows er opnieuw opgezet, weer geen resultaat.

Toen installeerde ik Dark Messiah, toen was ik wel degelijk verbaasd, want hij deed het.
Daarna ben ik Far Cry gaan installeren, daar deed mijn muis het wel in het menu, maar niet in-game. (Ik kon wel schieten.)

Ik pakte een andere muis & daarbij kwam exact dezelfde probleem voor.
Toen heb ik mijn mx 518 gepakt & daarvan de drivers geïnstalleerd. Het zelfde probleem bleef zich voort doen.

Ik heb mijn muis in een andere usb poort gedaan & het zelfde probleem bleef bestaan.
Al mijn andere usb-apparaten doen het correct. (Cam, toetsenbord, speedtouch(modem) & printer.
Ik besloot al mijn usb-apperaten eruit te halen op mijn toetsenbord & muis na. Het zelfde probleem bleeft bestaan.

Ik heb een paar conclusies getrokken voor een betere overzicht.

1. Het kan niet aan de muis liggen, want de andere muis deed exact hetzelfde probleem zich voor.
2. Het kan niet aan Windows installatie liggen, want na een formatatie & Windows herinstallatie bleef exact hetzelfde probleem zicht voortdoen.
3. Het zou niet aan mijn computer horen te liggen, want de rest doet het goed, wat op usb is.
4. Het kan ook niet aan het spel liggen, want ik heb ze onge-updated & ge-updated geprobeerd.
5. Hij werkt wel in Windows, dark messiah & Far Cry menu.

De rest van mijn systeem-specificaties:

Processor: Pentium 4 @ 3,2 ghz (geen oc) S478
Moederbord: MSI 848PM (MS-7067)
Videokaart: 7800 gs gainward edition (AGP)
Geheugen: 1gb (2x512MB) Kingston K PC3200
Muis: MX518

Ik wil jullie alvast erg bedanken voor de moeite & oplossingen.

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
offtopic:
Gebruik toch alsjeblieft het 100% Nederlandse woord "en" in plaats van het &-teken. Dat teken is voor heel andere doeleinden!

Heb je een legale versie van het spel? Heeft de muis eerst wel in dezelfde game gewerkt?

Verwijderd

en wat doet die muis zonder logitech's SetPoint drivers? op GoT zijn daar al verschillende draadjes van. (had je wel gezocht?)

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 12:16
legacy instelling in de bios ook geprobeerd mischien dat er toch iets in combi mis gaat en een bios update. forums bekeken of mensen zijn met zelfde problemen.
nieuwste driver mobo en muis geprobeerd ipv bijgeleverde.

toch nog veel succes met oplossen van je probleem

Verwijderd

waarom post je dit in PMG?

spel al geupdate?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Had ik ook in farcry. Toen heeft het geholpen om bij de muis-instellingen (in het spel zelf) op Default te zetten.

overigens heb ik deze oplossing toen zelf met minimaal google-werk kunnen vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door Avalaxy op 28-01-2007 17:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
BoukeHaarsma schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:20:
offtopic:
Gebruik toch alsjeblieft het 100% Nederlandse woord "en" in plaats van het &-teken. Dat teken is voor heel andere doeleinden!

Heb je een legale versie van het spel? Heeft de muis eerst wel in dezelfde game gewerkt?
offtopic:
Is "&" geen goed Nederlands? Oeps.:S

100 % legaal.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:21:
en wat doet die muis zonder logitech's SetPoint drivers? op GoT zijn daar al verschillende draadjes van. (had je wel gezocht?)
Zoals je kunt lezen heb ik het ongeïnstalleerd gedaan en geïnstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:22:
Had ik ook in farcry. Toen heeft het geholpen om bij de muis-instellingen (in het spel zelf) op Default te zetten.
Staan die normaal dan niet op default? (Ik bedoel, ik ben er niet mee zitten klooien.)

edit:Het werkt, dank je wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 14:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:22:
waarom post je dit in PMG?

spel al geupdate?
Moest ik het hier niet posten dan?

Ja, de spellen waren geupdated.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:28:
[...]

Moest ik het hier niet posten dan?

Ja, de spellen waren geupdated.
ja in spv had je het moeten posten, en edit je post in plaats van post na post en zo het topic onnodig te kicken

Verwijderd

Topicstarter
dezejongeman schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:22:
legacy instelling in de bios ook geprobeerd mischien dat er toch iets in combi mis gaat en een bios update. forums bekeken of mensen zijn met zelfde problemen.
nieuwste driver mobo en muis geprobeerd ipv bijgeleverde.

toch nog veel succes met oplossen van je probleem
Legacy instelling? Die ben ik nog niet tegen gekomen in het bios.Waar vind ik die?

Ik had de nieuwste gedaan in.

De bios is al up2date.

Bedankt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 14:31 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:16
gebruik je edit knop aub, anders wordt het een grote bende

werkt het ook met een andere ps/2 muis?

Verwijderd

Topicstarter
maarud schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:32:
gebruik je edit knop aub, anders wordt het een grote bende

werkt het ook met een andere ps/2 muis?
Edit knop? ik quote op iedereen, hoe moet ik dat doen met de edit knop, daarvan word het volgens mij een grote onoverzichtelijke post?

Het zelfde probleem blijft zich hier voortdoen.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de moeite. Ik moest bij Far Cry alles op default zetten.
Nogmaals; iedereen bedankt voor vooral ook snelle reacties!
Deze topic kan op slot/weg.

Dank jullie wel.
Pagina: 1