lelijke kleurband films :(

Pagina: 1
Acties:

• FietsFanaat33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 14:52
Ik heb een probleem met filmpjes. als ik een film kijk (maakt niet uit wat voorformaat) dan krijg ik een oerlelijke kleurband rechts in t scherm. het ligt natuurlijk niet aan de film, want bij andere mensen is dat bij dezelfde film niet zo. ik heb een 17 inch scherm (laptop) zou het daar aan kunnen liggen? dit is echt behoorlijk irritant. ik heb even een filmpje gemaakt met mijn telefoon om het te laten zien. als ik een screenshot doe is het ineens weg :S.
Zelfs een complete nieuwe installatie van windows was niet voldoende. iik heb dit trouwens altijd al gehad. De drivers zijn up to date. Bij alle mediaplayers hetzelfde. Wat zou t nogmeer kunnen zijn?

de link van het filmpje : http://www.yourfilehost.c...=mov&file=28012007026.mp4 (helaas quicktime vereist)

b.v.d.

[ Voor 4% gewijzigd door FietsFanaat33 op 28-01-2007 13:57 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het lijken toch echt de drivers te zijn; of je scherm is gewoon stuck. Ik verplaats je topic even naar het juist subforum

CSA > VB

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:15

Outerspace

Admin General Chat
Het scherm is imo pas stuk als je die kleurband altijd ziet. Dus in Windows zelf en ook met games. Als jij dat ook hebt (dus overal zo'n band) dan kan je bijna concluderen dat je scherm stuk is. Anders zit ik toch echt te denken aan drivers.

Wauw, een sig!

• FietsFanaat33
verdorie... welke driver is dat dan?
nee, ik heb dit idd alleen bij films. bij bijna alle films. soms niet
konden jullie het zien op het filmpje?

Verwijderd

Is het dan niet gewoon de codec ofzo? Heb je al verschillende containers/codecs geprobeerd? Heb je het bijv met een originele dvd, een gedownloade avi, een zelg gemaakte mpeg, ...? Ik zou daar ook eens naar kijken. even ffdshow herinstalleren misschien? Want ik vind het heel raar dat ie dat alleen doet in het "echte" videogedeelte en de aspect-balken (of hoe dat ook mag heten) ongemoeid laat!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 16:37 ]

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-07 20:23

Technicality

Vliegt rechtsom...

Ik heb dat ook op mijn laptop, maar alleen bij een bepaalde codec (AC3). Je filmpje doet het niet, bij mij is die rand paars. Als ik het filmpje verklein dan heb ik er geen last van. Ik heb nooit echt actief naar een oplossing gezocht, gewoon verkleind gekeken :P

• FietsFanaat33
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 16:35:
Is het dan niet gewoon de codec ofzo? Heb je al verschillende containers/codecs geprobeerd? Heb je het bijv met een originele dvd, een gedownloade avi, een zelg gemaakte mpeg, ...? Ik zou daar ook eens naar kijken. even ffdshow herinstalleren misschien? Want ik vind het heel raar dat ie dat alleen doet in het "echte" videogedeelte en de aspect-balken (of hoe dat ook mag heten) ongemoeid laat!
Bij echte dvd's heb ik dit idd niet. welke codec raden jullie aan dan? en trouwens het maakt niet uit van avi ofzo. dit is ook net zo goed bij bv .wmv en .rm bijvoorbeeld.

• FietsFanaat33
ik heb nu ffdshow, videokaart driver en klcodec227 geinstalleerd. maar nog steeds hetzelfde :S misschien nog andere ideeen?

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-06 20:22
doe gewoon VLC player (http://videolan.org) speelt 'alles' af en heb er nog nooit problemen mee gehad.

.

• FietsFanaat33
Night.Fade schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:54:
doe gewoon VLC player (http://videolan.org) speelt 'alles' af en heb er nog nooit problemen mee gehad.
helemaal hetzelfde effect

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-06 20:22
Met DVD's heb je dit probleem niet, dus hardware probleem is het niet, de mediaplayer ook niet...
Kan ik alleen nog drivers bedenken.

Heb je wel nieuwste versie van driver?

.

• FietsFanaat33
Night.Fade schreef op zondag 28 januari 2007 @ 20:16:
Met DVD's heb je dit probleem niet, dus hardware probleem is het niet, de mediaplayer ook niet...
Kan ik alleen nog drivers bedenken.

Heb je wel nieuwste versie van driver?
ja, van de site gedownload... maar heb alleen de vga driver geinstalleerd.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:49
Probeer eens K-Lite codec pack o.i.d. Heb ik hier ook en werkt perfect. Nog nooit een bestand gehad wat ik niet kon afspelen.

Probeer ook eens (zoals al gezegd) je videokaart driver te upgraden.

• FietsFanaat33
ThinkPadd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:10:
Probeer eens K-Lite codec pack o.i.d. Heb ik hier ook en werkt perfect. Nog nooit een bestand gehad wat ik niet kon afspelen.

Probeer ook eens (zoals al gezegd) je videokaart driver te upgraden.
heb ik toch gedaan...
Pagina: 1