Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht: rpg voor pc

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-11 22:23

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
Binnen twee weken staat er in deze studentenkamer een nieuwe pc, echter zoek ik nog een goede rpg om erop te spelen. Nu ben ik wel van plan om oblivion verder te gaan spelen op die pc, waar ik op deze pc gestopt ben, aangezien ik anders weinig leuke quests over laat voor m'n nieuwe pc.

Wat zoek ik voor een rpg:
  • Je moet een dorst naar betere items krijgen (zoals bij diablo 2, waarbij oblivion i.m.o. faalde)
  • Grafisch goed
  • Het moet niet binnen 1 dag alweer uitgespeeld zijn/niks aan zijn.
  • Goede verhaallijn
  • Hij moet niet te oud zijn, i.i.g. uit de 21e eeuw.
Ik zoek dus eigenlijk een moderne diablo 2, helaas is diablo 3 er (nog) niet. Wie weet een goede vervanger?

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Verwijderd

de Baldur's Gate & Icewind Dale series voldoen aan de volgende eisen:
  • Je moet een dorst naar betere items krijgen (zoals bij diablo 2, waarbij oblivion i.m.o. faalde)
  • Goede verhaallijn
verder heb je nog Neverwinter Nights 1 & 2:
  • Grafisch goed
  • Goede verhaallijn
Fable:
  • Grafisch goed
  • Goede verhaallijn
Diablo is btw niet een echte, die-hard, rpg, maar meer hack 'n' slash

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 13:39 ]

Verwijderd

http://www.titanquestgame.com/

De items worden beter,..
eenmaal uitgespeeld kan je een hogere moeilijkheidsgraad uitkiezen..
Met nog weer betere items... :)

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
Diablo is btw niet een echte, die-hard, rpg, maar meer hack 'n' slash
Het gaat erom dat diablo 2 toch i.m.o. een van de beste spellen die ik heb gespeeld :+

Ik heb de demo van titan's quest gedaan en eerlijk gezegd vond ik het waardeloos, ik miste de dungeons, 'duister klinkende' muziek. Diablo 1 had dat vooral, diablo 2 wel wat minder, maar toch. :)

Baldur's gate ziet er niet echt mooi ooit ;)

Ik denk dat ik dan toch 't meest aangetrokken voel tot neverwinter nights. Alleen lijkt 't me niet echt lekker spele, als ik de screens zo zie.

[ Voor 6% gewijzigd door drooger op 28-01-2007 13:56 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Verwijderd

Hmmmja.. dat diablo 1 gevoel krijg je nooit meer terug :)
Dat was in die tijd echt een spannend spel!!

Verwijderd

Ligt er eigenlijk totaal aan wat voor RPG je echt zoekt.

Wil je graag iets in de trend van Diablo 2, dan kun je goedkoop ergen Divine Divinity halen.
Hou je meer van de DnD settings dan kan ik Baldur's Gate en IceWind Dale aanraden of anders PlaneScape Torment!

Als je toch liever alla Oblivion gaat kun je gaan voor de Gothic serie!! Heerlijk grote wereld met een zeer goed verhaal. Maar mocht je liever een RPG spelen die je aan het lachen maakt, download dan gratis Dink Smallwood. Dat spel is geniaal!!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Zelf ben ik geen fan van RPG's, maar toch vond ik Oblivion en Star Wars: Knights of the old Republic (1) erg leuk om te spelen. Dat zegt dus wat :P.

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Knight of the old republic deel 1! Beste RPG ooit :) Deel 2 is ookaardig maar 1 is veel beter.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
Heb ik een paar maanden geleden ook gespeeld, leuk spel. Alleen zoek ik dus een spel dat ik nog niet heb gedaan ;)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:51
Dungeon Siege 2 misschien?

TheS4ndm4n#1919

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

Twee van mijn favoriete RPG's van de afgelopen jaren:
Bard's Tale (2005)
Sacred (2005)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 19:45

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Knights of the old Repulic 1 vondt ik heel erg goed. Deel 2 was helaas wat minder.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
drooger schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:47:
Heb ik een paar maanden geleden ook gespeeld, leuk spel. Alleen zoek ik dus een spel dat ik nog niet heb gedaan ;)
Neverwinter Knights 2, ben je wel lang zoet mee. En ziet er ook nog bijzonder aardig uit :D

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:07:
Ligt er eigenlijk totaal aan wat voor RPG je echt zoekt.

Wil je graag iets in de trend van Diablo 2, dan kun je goedkoop ergen Divine Divinity halen.
Hou je meer van de DnD settings dan kan ik Baldur's Gate en IceWind Dale aanraden of anders PlaneScape Torment!

Als je toch liever alla Oblivion gaat kun je gaan voor de Gothic serie!! Heerlijk grote wereld met een zeer goed verhaal. Maar mocht je liever een RPG spelen die je aan het lachen maakt, download dan gratis Dink Smallwood. Dat spel is geniaal!!
Gothic 3 is inderdaad een goede. Grafisch goed, leuke verhaallijn en je *kunt* er de dorst hebben naar betere items, al vind ik zelf dat dat beter had gekunt. In ieder geval erg leuk om te spelen.
Postius schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:00:
[...]

Neverwinter Knights 2, ben je wel lang zoet mee. En ziet er ook nog bijzonder aardig uit :D

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 28-01-2007 18:06 ]

Verwijderd

drooger schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:32:
Wat zoek ik voor een rpg:
  • Grafisch goed
  • Goede verhaallijn
Ik zoek dus eigenlijk een moderne diablo 2, helaas is diablo 3 er (nog) niet. Wie weet een goede vervanger?
Diablo 2 heeft eigenlijk niet zo'n heel goed verhaal volgens de meesten (lineair en maar een handje vol quests). Het is dan ook meer een action-adventure, en niet een rpg.
Wil je iets zoals Diablo, dan kan ik deze games aanbevelen;
• Titan Quest - ze zeggen hierover weleens dat het de spirituele opvolger van D2 is, hij is ook het meest recent van dit lijstje.
• Dungeon Siege 1&2 - De 2e lijkt meer op D2, de eerste dungeon siege had bijvoorbeeld geen skilltree, het 2e deel wel.
• Sacred - grafisch minder dan de anderen, en ook minder recent, maar ook wel redelijk goed ontvangen, heeft ook mounts als ik het me herinner.

Wil je RPG's;
• Icewind Dale series (tegenwoordig alles in 1 te koop voor rond de 20 euro ofzo) - lineaire verhaallijn, maar wel een sterk verhaal.
• Baldur's Gate series (idem) - DE rpg reeks die nog steeds de koning van de RPG's
• Planescape Torment (lastig te vinden tegenwoordig) - qua verhaallijn uniek en door velen op dezelfde hoogte, en door sommigen zelf beter gevonden, dan de BG reeks. Je companions zijn niet de standaard humans, maar bijvoorbeeld een vliegende schedel, een robot en nog meer van dat soort dingen.
• Neverwinter Nights 1&2 - NWN2 is pas net uit, en de systeemeisen zijn vrij hoog terwijl dat niet erg te zien is in de graphics. NWN1&2 komen ook met een toolset om nieuwe verhalen te maken, en je kan ze ook downloaden van het internet. Voor NWN1 zijn er al honderden, zoniet duizenden modules op het internet beschikbaar, voor NWN2 zijn er nog weinig. Als je dus een NWN wilt kopen, zou ik eerst NWN1 kopen (kan je vast wel ergens vinden als een all-in-een met al zijn expansies, goedkoper dan NWN2, die nog maar een paar maanden uit is) en later pas NWN2 als je NWN1 leuk vindt.

Succes!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:51
RoD schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:05:
[...]

Gothic 3 is inderdaad een goede. Grafisch goed, leuke verhaallijn en je *kunt* er de dorst hebben naar betere items, al vind ik zelf dat dat beter had gekunt. In ieder geval erg leuk om te spelen.

[...]
uhm, is Gothic 3 niet genomineerd voor slechte spel van 2006 vanwege een hoeveelheid bugs waar tegenover windows ME stabiel lijkt

TheS4ndm4n#1919

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
RocketKoen schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:48:
[...]

uhm, is Gothic 3 niet genomineerd voor slechte spel van 2006 vanwege een hoeveelheid bugs waar tegenover windows ME stabiel lijkt
Kan wel :P Ik vind het toch lekker spelen, met weinig bugs. Het hikt af en toe een beetje. Vervelend. Maar niet heel erg imo. Maar ik weet niet hoeveel mensen (veel) last van bugs hebben, dus misschien toch een afrader dan. Het spel ansich is in ieder geval erg goed.

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:46
Gothic 3 goed!? Grafisch wel, maar RPG is echt suf (bijv: pak 3 gouden kelken, waarom? ehm...dan ben je een dief, waar liggen deze kelken...ehm... hier om het hoekje in dat huisje), de quests zijn onlogisch (met uitzondering van de hoofd quest). daarbij komt ook nog eens idd dat je met een 8800GTX en 4GB nog steeds framedrops hebt. Begrijp me niet verkeerd, het idee was goed, de uitvoering niet.

Dark Messiah, helaas in het begin ook buggy, gelukkig nu niet meer heeft meer actie te bieden, maar veel minder diepgang.Grafisch niet verkeerd (betere HL2 engine). Maar zoals velen vond ik de duur ook veel en veels te kort.

Oblivion is een betere RPG, het spel heeft onder echte RPG spelers een goede balans tussen verhaal en actie.

Toch denk ik dat je met Titan Quest dichter in de buur van je wensen dan het overige aanbod. Als alternatief, een golden oldie die na Diablo I uitkwam was Revenant, slechter (lees grafisch, geluid) als Diablo 2 maar wel beter dan 1 plus dat je op een hogere resolutie kon spelen.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:39:

Fable:
  • Grafisch goed
  • Goede verhaallijn
Ik zou Fable absoluut niet in dat rijtje opnemen eigenlijk. Het heeft imho meer van een arcade game dan een echte "core" RPG. Grafisch is het ook niet echt sterk imho. De dorst naar betere items is minder aanwezig dan bij andere games.

Mag het overigens een online game zijn? Is iets als Guild Wars iets voor je misschien?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
Diablo 2 heeft eigenlijk niet zo'n heel goed verhaal volgens de meesten (lineair en maar een handje vol quests). Het is dan ook meer een action-adventure, en niet een rpg.
Omdat velen die verhalen niet lezen van de npc's, als je dat wel doet, zul je erachter komen dat er best een goed verhaal achter zit.

Titan's quest is i.m.o. bij langena niet goed genoeg als opvolger voor diablo 2, maar dat terzijde.

Heb tot nu toe alle genoemde games bekeken, maar vind er niet echt een game bijzitten dat mij leuk genoeg lijkt. Misschien ben ik ook te kritisch geworden. :P

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:58
Even een heel andere insteek, wat denk je van Guild Wars? Ik heb alle offline RPG's uit deze thread gespeeld, maar als je dat allemaal niets vindt, dan is een gratis online RPG misschien wat, zoals Guild Wars.

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Even the obvious; World of Warcraft? Gezien je Diablo 2 geweldig vond is de kans groot dat je dit ook geweldig vind, en 1 ding is zeker; je speelt het absoluut niet in 1 dag uit. ;)

(Trouwens; Diablo 2 komt ook uit de 21e eeuw. :P)

[ Voor 12% gewijzigd door Derek S. op 28-01-2007 22:21 ]

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11 22:39

weebl

YARR!

Toch schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:18:
Even een heel andere insteek, wat denk je van Guild Wars? Ik heb alle offline RPG's uit deze thread gespeeld, maar als je dat allemaal niets vindt, dan is een gratis online RPG misschien wat, zoals Guild Wars.
Jammer dat GW een beetje doodgebloed is.

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Derek S. schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:21:
Even the obvious; World of Warcraft? Gezien je Diablo 2 geweldig vond is de kans groot dat je dit ook geweldig vind, en 1 ding is zeker; je speelt het absoluut niet in 1 dag uit. ;)

(Trouwens; Diablo 2 komt ook uit de 21e eeuw. :P)
Wow is repetatief en over het algemeen saai. Het enigste wat je na een paar weken nog motiveerd is betere items, waardoor je vaak dagen lang doodsaai werk doet om een nieuw item te verkrijgen. Ik speel het zelf maar zou het toch echt niet in het zelfde straatje als diablo willen plaatsen. Grinden is saai. Ik zit dan ook met smart te wachten op de eerste mmorpg die van dat pad af stapt.

Neverwinternights 2 wist m'n aandacht ook niet lang te houden. Mede door het gezift van verschillende teamleden tegen elkaar, waardoor ik de band met mn team members al gauw verloor en daarmee de intresse in de game.

Nee er is nog geen waardige opvolger van diablo 2.

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
World of Warcraft heb ik al een hele tijd gedaan (weliswaar niet op de blizzard servers, maar toch). Het spel kan mij eigenlijk niet meer boeien, dan kan ik net zo goed diablo 2 voor de xx-ste keer gaan doen.

Guild wars heb ik om een of andere vage reden nooit gedaan, zal eens iemand vrage die het een hele tijd heeft gespeeld.

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-11 13:34

Ulti23

Quality Time

dusty schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:48:
Twee van mijn favoriete RPG's van de afgelopen jaren:
Bard's Tale (2005)
Sacred (2005)
Bard's Tale ken ik niet, maar Sacred wel. Ook een van mijn favoriete RPG's, hier heb ik ook honderden uren in besteed, inclusief de upgrade Underworld. Echt een hele grote wereld waarin vanalles te ontdekken is. Enige nadeel van de game vond ik dat het op den duur wat eentonig wordt. Maar het character builden, het zoeken naar betere items om damage/defense/regen time te verbeteren was geniaal.

Games in de trend van Sacred zijn natuurlijk Diablo, maar ook Divine Divinity is goed (Beyond Divinity ook wel maar die is betrekkelijk minder), de dungeon Siege series, Titan Quest. Veelal hack & Slash, met aardige verhaallijnen, (redelijk) goede graphics, kortom, my favorites :)

I pitty the fools who took my game-station.....

Pagina: 1