Toon posts:

Laptop voor architecten

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik wil beroep doen op jullie onevenaarbare wijsheid. Mijn vriendin en ik waren op queeste naar een nieuwe laptop voor haar werk en werden door vrienden doorverwezen naar deze website. We zijn op zoek naar een degelijke laptop die kan gebruikt worden voor tekenprogramma's zoals bijvoorbeeld archicad, autocad, photoshop, indesign, illustrator,... Hij/Zij moet krachtig genoeg zijn om renderingen te maken en tevens nog verder te kunnen werken zonder enig probleem. Eveneens zou een groot en goed scherm een pluspunt zijn. Ook de mogelijkheid om het NUMpad in het klavier te hebben zou heel handing zijn.

Prijsklasse: tot 2000 Euro

Alvast bedankt voor de moeite,'

Christophe en Karen

Verwijderd

Zelf onderzoek gedaan? Enig idee welk merk je wil? Welke eisen heb je verder? Formaat scherm? (groot? 20 inch?)

tot 2000 inc of excl btw?

Wordt die veel meegenomen of wordt die meestal via adapter van stroom voorzien?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 13:15 ]

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Oftewel, dit is niet de bedoeling op GoT!
Wat heb je zelf al gevonden? GoT is geen helpdesk.

Verwijderd

Topicstarter
Nog geen onderzoek gedaan maar wel gehoord dat de nieuwe lenovo van IBM en de nieuwe ACer notebooks wel degelijk zijn. Merk maakt eigenlijk niet veel uit. De eisen zijn dat er toch degelijk moet kunnen gewerkt worden zonder enig probleem. Genoeg Ram geheugen en een degelijke videokaart is een must (denk ik als leek). Een groot scherm, ja een goede vraag. Het moet groot genoeg zijn om een goed overzicht te hebben.

Dank je voor het snel reageren op onze topic,

Christophe en Karen

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:19:
Nog geen onderzoek gedaan maar wel gehoord dat de nieuwe lenovo van IBM en de nieuwe ACer notebooks wel degelijk zijn. Merk maakt eigenlijk niet veel uit. De eisen zijn dat er toch degelijk moet kunnen gewerkt worden zonder enig probleem. Genoeg Ram geheugen en een degelijke videokaart is een must (denk ik als leek). Een groot scherm, ja een goede vraag. Het moet groot genoeg zijn om een goed overzicht te hebben.

Dank je voor het snel reageren op onze topic,

Christophe en Karen
Ondanks het feit dat deze topic volgens de regels niet goed is en dus waarschijnlijk op slot zal gaan even een aantal vragen
1. Prijs van 2000 inc of excl BTW?
2. Ga je er veel mee reizen? (geloof dat de gemiddelde GoT-er Acer geen goed merk vind vanwege behuizing)
3. Wordt de laptop op stroom gebruikt, of moet de batterij lang meegaan?
(4. welk OS?)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor onze post maar als je ons dan een andere plaats kan aanraden om verder te zoeken zou heel hard geapprecieerd worden.

Groeten,

Christophe en Karen.

Verwijderd

Topicstarter
Liefst prijs van inclusief BTW,

Nee niet veel mee gereisd enkel naar klanten.

Ja meestal op stroom gebruikt op kantoor

OS maakt niet veel uit maar werken al met windows XP

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ook iets leuks op GoT: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:24:
Sorry voor onze post maar als je ons dan een andere plaats kan aanraden om verder te zoeken zou heel hard geapprecieerd worden.

Groeten,

Christophe en Karen.
Dit is een plaats om te zoeken, maar wat jij doet is anderen vragen om het werk voor je te doen.

BTW een goede CAD machine is de Dell Presision M90

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Kijk eens bij winkels zoals Azerty of Laptops4u en Google dan op die laptops die jij denkt dat ze goed zijn en post ze dan bijvoorbeeld in dit topic en vertel er bij waarom je die laptop een goeie laptop vond :P .

Verwijderd

nou als een mail stuurt naar het volgende adres dan zal ik je wat informatie doen toekomen van stevige latops van verschillende merken . hj.kappe@dcn-beveiliging.nl

ook kun je natuurlijk bij de volgende leveranciers kijken : toshiba en asus of HP of Fiutsu Siemens

Verwijderd

Topicstarter
punica schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:28:
[...]

Dit is een plaats om te zoeken, maar wat jij doet is anderen vragen om het werk voor je te doen.

BTW een goede CAD machine is de Dell Presision M90
Ik heb eigenlijk geen idee wat een goede laptop is en al die laptop talks op het internet is meestal chinees voor mij.

Toch dank je voor het aanraden van de Dell Pression M90. We zullen er eens een kijkje nemen.

Groeten,

Christophe en Karen

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zepto Znote 6615WD Gamer

15.4" WSXGA+ 1680x1050
nVidea GO 7600 512MB
2048MB DDR2 PC5300 - 667MHZ
2,00 GHz Intel® Core™2 Duo
80GB 7200 rpm SATA Hitachi
DVD-RW Dual Layer Burner
Intel® PRO/Wireless 3945ABG
Ingebouwde bluetooth
6 Cell Standaard Batterij
24 maanden gar. (6 maanden op batterij)
+ Gratis XL-sleeve

Goede processor, 2 GB RAM, goede videokaart, snelle HardDisk en een 1680 x 1050 scherm!
En dat voor de leuke prijs van: 1462,- inclusief BTW!

Uiteraard kun je de HD nog aanpassen ook: naar 100GB 7200 rpm of 160GB 5400 rpm

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-01 10:45
Ik zou gaan voor een HP nc8430.

15.4" scherm met een resolutie van 1680x1050.
ATI X1600 videokaart
1024MB DDR2 PC5300 - 667MHZ
100GB 5400 rpm
DVD-RW Dual Layer Burner
Ingebouwde bluetooth
8 Cell Standaard Batterij

Dit alles voor rond de €1600,-

Als je ook nog 1GB RAM erbij neemt en extra garantie van 2-3 jaar zit je zo rond de €1900,-

Het is wel wat duurder dan de Zepto maar dan heb je wel een behuizing die steviger inelkaar zit, een langere batterij duur, en uitgebreide support van HP, wat wel fijn is voor een leek denk ik.

Hier nog een review van de nc8430,

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3217

• CLB
  • Niet online

CLB

fiftyfive schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:47:
Het is wel wat duurder dan de Zepto maar dan heb je wel een behuizing die steviger inelkaar zit, een langere batterij duur, en uitgebreide support van HP, wat wel fijn is voor een leek denk ik.
-Hij is duurder
-Zepto is minder stevig? Waar baseer je dat op?
-Batterij-duur is denk wel waar, maarja koop een extra 12 cells batterij voor je Zepto?
En de TS werkt toch meestal met netstroom zegt hij dus.. maar okee your right!
-Zepto heeft ook een zeer uitgebreide support hoor! Vraagje? Mailen? Antwoord dezelfde dag!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Dank je allemaal voor de help die jullie ons bieden, het word geapprecieerd

groeten

Christophe en Karen

• CLB
  • Niet online

CLB

Je hoeft niet de hele tijd te groeten op GoT, dat doen we hier al automatisch!

Probeer eens zelf wat laptops onder elkaar te zetten en zet deze dan in dit topic!
'Ik heb gekozen voor deze Zepto want....'
'ook is deze HP een goede laptop denken we want....'

Doe zelf wat onderzoek en onderbouw het goed, anders gaat dit topicje dicht!

Verwijderd

Wat dacht je van de Xi 1546 of de Xa 1526. Allebij zeer sterk voor de programma's die je gaat draaien én een Numpad ingebouwd (wat je niet vaak ziet bij laptops)!

Xa 1526: http://www.notebook-solut...c7c259cfc7fd3bfdb85a7e2aa

Xi 1546:
http://www.notebook-solut...oduct_info&products_id=14

En ik vind het gedrag dat iedereen deze persoon gaat afkraken omdat die geen onderzoek heeft gedaan ook niet echt gepast. Ok, ik kan begrijpen dat dat geen bedoeling is van Tweakers en daar heb ik ook respect voor, maar sommige mensen vergeten/weten dat niet altijd.

Veel geluk!

Verwijderd

Even niet over de laptop maar gewoon even tussendoor..

Jullie zijn een bedrijf, misschien is het toch handiger om eerst even in wat winkels te gaan informeren...? Jullie geven zelf al aan weinig van computers af te weten, de mensen op GoT kunnen je wel allerlei laptop informatie geven, maar de meningen zijn divers en uiteindelijk zullen jullie door de bomen het bos niet meer kunnen zien

In andere woorden; ga eens een paar winkels af en noteer van elke winkel de laptop die je ze aanraden
Zet die gegevens dan in een topic neer en dan kunnen mensen misschien op basis van die gegevens een laptop voor je uitkiezen...?

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:13
Even resumerend:
- er wordt dus gerenderd --> goeie videokaart + proc
- groot scherm --> 17"of groter
- autocad/indisign --> 2 GB geheugen
- word voornamelijk aan de netspanning gebruikt

Ondanks dat de gemiddelde tweaker weinig met acer heeft. Zou niet weten waarom, maar dat terzijde. Ik zou toch even naar de Acer Aspire 9810 serie kijken. Op dit moment is de 9814 nog beschikbaar.

Acer Aspire 9814WKMib C2Duo-T5600 :
Processor Familie Core 2 Duo
Snelheid 1.83 GHz
Geheugen 2048 Mb
Harddisk grootte 120 Gb
Scherm grootte 20.0 inch
Resolutie 1680x1050 px
Gewicht 7.8 Kg
videokaart: geforce 7600
prijs: rond de 1900 is netjes.
garantie: ik zou als het voor werk is toch even dat ding verzekeren en net boven de 2K uit gaan.

Is overigens de 1e keer dat ik dit ding überhaupt overweeg om aan te raden. Vind hem zelf maar lomp groot. Numpad is aanwezig volgensmij. Apparaat is bedoeld als homeentertainment laptop, maar vind het in het algemeen meer iets voor aannemers en architecten.

[ Voor 17% gewijzigd door Terror op 28-01-2007 14:10 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Acer zou ik met dit bedrag niet doen. Voelt altijd goedkoop aan en slechte garantie/service. Zoek maar eens rond op GoT.

Enige "quotes" uit mn hoofd:

-Geweldige prijs voor wat je krijgt aan specs, maar kwaliteit is om te janken
-Bij Acer koop je ook een retourtje Acer voor een RMA

Ik ga niet alles neerzetten, maar hoeveel scheuren bij scharnieren heb ik wel niet gezien. In de nieuwe acer van een klasgenoot zit gewoon iets los enrold door de hele laptop... Een buurjongen zn acer moest terug voor een nieuwe DVDfikker die niet goed werkte, na 3x opsturen en meer dna 2 maanden verder had hij hem eindelijk werkend terug!

Met zo'n budget en deze eisen gewoon geen acer nemen zou ik zeggen...

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:39
Ik zou voor een laptop gaan met een Intel Core Duo 2 T7200, 2 gigabyte geheugen, een 5400 toeren schijf of sneller ongeacht de grootte en een ATI of NVIDIA videokaart. Aangezien dat ding veelal op kantoor gebruikt wordt en weinig de deur uit gaat is misschien een groot extern scherm handig . Ik gebruik mijn laptop ook als desktopvervanger icm met een 20" scherm en het is echt ideaal (dualhead 15,4"+20").

@GremliN-Online:
Ik heb ook een aceren ben er zuinig op. Ding is een jaar oud en mankeert helemaal niets. En als dat ding bijna nooit van zijn plek komt is de kans klein dat er wat mis mee gaat.

[ Voor 19% gewijzigd door Jorick op 28-01-2007 14:36 ]

Verwijderd

Je zou ook even naar de xps serie van dell kunnen kijken.
Ik heb het zelf niet echt gek op dell maar die xps laptops zijn behoorlijk degelijk en snel.
voor het volgende ben je 2079E kwijt, is de xps M1710

PROCESSOR Intel®Core™2 Duo Processor T7200 (2,0 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2
LCD-SCHERM 17inch UltraSharp™ WUXGA display with TrueLife™ Display resolution: 1920 x 1200
TOETSENBORD Single Pointing Internal Keyboard (US Intl) - (QWERTY) bewerken
GEHEUGEN 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024) bewerken
HARDE SCHIJF 120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive
GRAFISCHE KAART XPS 256MB NIVIDIA® GeForce™ Go 7900
HOOFDBATTERIJ 9 Cell 80 WHr batterij

Succes

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 14:28 ]

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:13
Ook een mooie, zeker kwa service. (pick up en return)

Toshiba Satellite P100-343

Core 2 Duo T7600 2,0 GHZ
2 GB mem
17"scherm
geforce 7600 videokaart
numeriek toetsenbord aanwezig

rond de 1700 euro is netjes hiervoor

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Volgens mij klopt de processor niet bij je Toshiba, is een T7200, die hebben nl. 2.00 GHz. De T7600 hebben volgens mij 2.33GHz

Verwijderd

Als ik jullie was zou ik voor de Zepto 6615 gaan :), ik heb hem zelf ook en geen minuut spijt, en echt super geschikt voor de applicaties die jullie draaien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf op zoek gegaan en wat denken jullie van deze. Ik heb altijd gehoord dat IBM degelijk materiaal is (de tank van de laptops).

IBM lenovo T60
Edit 2613CTO $2,038.00 1 $2,038.00
Integrated WiFi wireless LAN: Integrated Wi-Fi Wireless a/b/g
Bluetooth: Integrated Bluetooth PAN
Processor: Intel Core 2 Duo processor T7200 (2.0GHz, 4MB L2, 667MHz FSB)
Operating system: Genuine Windows XP Professional
Operating system language: Genuine Windows XP Professional US English
Display type: 15.0 SXGA+ TFT Flexview Display with Wide Viewing Angle
System graphics: ATI Mobility Fire GL V5250 256MB
Total memory: 1 GB PC2-5300 DDR2 SDRAM 667MHz SODIMM Memory (1 DIMM)
Fingerprint reader: Integrated fingerprint reader
Pointing device: UltraNav (TrackPoint and TouchPad)
Hard drive: 120GB Hard Disk Drive, 5400rpm
Optical device: DVD Recordable 8x Max Dual Layer, Ultrabay Slim
Ethernet: Integrated 1Gb Ethernet
Wireless cards: Intel PRO/Wireless 3945ABG
Battery: 9 cell Li-Ion Battery

Anders de HP9000t ( ben niet zeker van HP want heb gehoord dat het lowbudget hardware in een plastieke behuizing?)

Operating System - Genuine Windows XP Media Center
Processor - Intel(R) Core(TM) 2 Duo processor T5500 (1.66 GHz)
Display - 17.0" WSXGA+ BrightView Widescreen (1680x1050)
Graphics Card - 256MB NVIDIA(R) GeForce(R) Go 7600
Personalization - HP Imprint Finish + Microphone + Webcam
Memory - 1024MB DDR2 System Memory (2 Dimm)
Hard Drive - 160GB 5400RPM SATA Dual Hard Drive (80GB x 2)
Primary CD/DVD Drive - LightScribe DVD+/-RW w/Double Layer
Networking - Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network w/Bluetooth
Primary Battery - 8 Cell Lithium Ion Battery
OS and Recovery Media - System Recovery DVD w/Windows XP Media Center
Accessories - HP Mobile Remote Control
Price - $1,467.98 after rebate

Christophe en Karen

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10-2025
Ik vind de Alienware Aurora™ m9700 een prachtig ding, maar niet echt een koopje. Met deze kan je zeker doen wat je wil.

- 80GB Hard drive
- Genuine Windows® XP Home Edition with SP2
- 17" WideXGA+ 1440 x 900 LCD with Clearview Technology
- AMD Turion™ 64 Mobile ML37 2.0GHz 800MHz FSB 1MB L2 Cache
- 1GB DDR SO-DIMM at 400MHz - 2 x 512MB
- 256MB NVidia® GeForce™ Go 7900 GS
- DVD-burner

Duur, maar zeer mooie look. €1980

Dan heb je nog de mac book pro, zeer mooi,

1GB 667 DDR2 SDRAM - 1x1GB
120GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm
MacBook Pro 15-inch Widescreen Display
Backlit Keyboard/Mac OS - U.S. English
2.16GHz Intel Core 2 Duo

[ Voor 14% gewijzigd door n0valyfe op 28-01-2007 15:05 ]

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-01 10:45
@CLB

-Hij is duurder

Dat zei ik al :P

-Zepto is minder stevig? Waar baseer je dat op?

De behuizing van de HP nc8430 is verstevigd met magnesium alloy. Dat lijkt me toch wat steviger dan een Zepto zonder dat.

-Zepto heeft ook een zeer uitgebreide support hoor! Vraagje? Mailen? Antwoord dezelfde dag!

Toch is het fijn voor iemand die geen verstand heeft van computers dat hij kan bellen en spreken met iemand die hem op weg kan helpen.
Ik heb geen ervaring met de telefonische support van Zepto, maar die zijn wat minder gevestigd in Nederland. Dat is vooral belangrijk voor mensen die een beetje zekerheid willen neem ik aan.

• CLB
  • Niet online

CLB

Veel duurder voor veel minder specs lijkt me niet echt relaxed...
De behuizing van de HP nc8430 is verstevigd met magnesium alloy. Dat lijkt me toch wat steviger dan een Zepto zonder dat.
Ach das marketing-geblaat ;)

Dit is die van Zepto:
Deze notebook is gebouwd met een versterkte laag aluminium, die meer stevigheid
garandeert plus een optimale bescherming van de interne komponenten biedt.
Toch is het fijn voor iemand die geen verstand heeft van computers dat hij kan bellen en spreken met iemand die hem op weg kan helpen.
Ik heb geen ervaring met de telefonische support van Zepto, maar die zijn wat minder gevestigd in Nederland. Dat is vooral belangrijk voor mensen die een beetje zekerheid willen neem ik aan.
Telefonisch is Zepto ook erg goed te bereiken!
Kan ik je verzekeren! Lees maar in de verschillende topics!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09-2025
Zure mensen vaak hier die denken boven andere mensen te staan. Help die beste man gewoon, je merkt toch dat hij hier geen ervaring mee heeft. Voordat hij alle topics en voorwaarden en faq heeft doorgenomen is er al een pentium 10 met 100 Ghz laptop uit.

Verwijderd

Die IMB T60 ziet er goed uit...
pluspunten:
IBM = stevige bouwkwaliteit, goed doordacht ontwerp
Fire GL kaarten zijn echte workstation kaarten, geschikt dus voor het werk waarvoor hij moet dienen
SXGA+: mooie resolutie op zo'n formaat scherm, best leesbaar enz (1400x1050, veel plaats om te werken dus)
120 GB harde schijf is veel in laptopland...dus ook goed

"nadeel": 1GB ram, dat is niet zo heel veel voor zulke zware toepassingen... (zeker als die laptop nog de nodige jaren mee moet)

Verwijderd

fiftyfive schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:47:
Ik zou gaan voor een HP nc8430.

15.4" scherm met een resolutie van 1680x1050.
ATI X1600 videokaart
1024MB DDR2 PC5300 - 667MHZ
100GB 5400 rpm
DVD-RW Dual Layer Burner
Ingebouwde bluetooth
8 Cell Standaard Batterij

Dit alles voor rond de €1600,-

Als je ook nog 1GB RAM erbij neemt en extra garantie van 2-3 jaar zit je zo rond de €1900,-

Hier nog een review van de nc8430,

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3217
dit is idd een super notebook, bij mij op de zaak zijn er ook een stuk of 10, echte krachtpatser, en zeer degelijk.

Verwijderd

Kom op, wie gaat nou een Alienware van 2000 euro aanraden met maar een 2.0 GHz Single Core AMD. Dan moet je zelf meer onderzoek gaan doen voordat je advies gaat geven aan mensen.

Ik zou zelf voor de Xi 1546 gaan, het heeft een X1800 die veel beter is dan de 7600Go (die 512 MB heeft maar daar toch nooit gebruik kan maken). De Xi 1546 heeft een 1.83 GHz, met 1 GB (upgradable naar 2 GB), 240 GB (RAID 0/1 functie!) en een X1800 256 MB en dat allemaal in een 17". Er wordt ook Windows Media Center én Vista upgrade meegleverd (Zepto wordt echter zonder besturingssyteem geleverd). En de prijs is 1569 euro met verzendingskost en een jaar garantie (pick up and return) van Fujitsu Siemens.

Kijk maar een op www.notebook-solutions.com/webshop.

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10-2025
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:23:
Kom op, wie gaat nou een Alienware van 2000 euro aanraden met maar een 2.0 GHz Single Core AMD. Dan moet je zelf meer onderzoek gaan doen voordat je advies gaat geven aan mensen.
Je hebt gelijk, hij is ook niet aan te raden en hij is een waste van geld in vergelijking met wat je er voor krijgt. Maar eigenlijk heb ik hem ook niet aangeraden. Mijn vader gebruikt zijn PC ook voor zware toepassingen, hij is echter geen architect. En hij heeft een mac book pro, eentje van 17 inch, maar die van 15 is even goed, gaat langer mee (batterij) en is 800 euro goedkoper.

Eigenlijk raad ik deze aan gewoon omwille van het feit dat mijn vader er echt zeer tevreden over is en dat hij zeer snel is, en laten we hierbij vermelden dat mijn vader niet snel tevreden is.

Dus again, ik heb die alienware niet aangeraden, maarhij blijft een echt mooi ding. :9

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond iedereen,

Heb nog een beetje rondgeneusd en ben op deze laptop uitgekomen. Zou dit een mogelijke kandidaat zijn? De benchmarks die beneden vermeld staan zijn chinees voor ons. Zou het mogelijk zijn hier een beetje meer uitleg over te geven. De richt prijs is 1700 euro incl.

HP Pavilion dv9085ea

Processor/type
Intel® Centrino® Duo Mobiele Technologie
• Intel® Core™ 2 Duo Processor T5500
• 1,66 GHz , Level 2 cache 2 MB, 667-MHz bussnelheid
• Intel® PRO/Wireless 3945 802.11a/b/g geïntegreerd draadloos LAN

Geïnstalleerd besturingssysteem
Legitieme Windows XP Media Center Edition 2005 met Update Rollup 2

Upgrademogelijkheden
Windows Vista-compatibele pc*
Klaar voor Windows Vista Premium

Standaard geheugen
2048 MB

Type geheugen
DDR2 667-MHz

Maximum geheugen
Ondersteunt tot 2 GB DDR-geheugen

Geheugenlayout
(2 x 1024 MB)

Interne drives
Interne vaste schijf
200 GB (2 x 100 GB)

Vaste schijfcontroller
SATA vaste schijf

Snelheid vaste schijf
5400-rpm

Type optische drive
Lightscribe Super Multi dvd-writer (±r, ±rw) met ondersteuning voor dubbellaags

Systeemeigenschappen
Geheugenkaartlezer
5-in-1 geïntegreerde digitale medialezer voor Secure Digital kaarten, MultiMedia kaarten, Memory Stick, Memory Stick Pro of xD Picture kaarten

Modem
High speed 56K modem

Netwerkinterface
10/100 LAN Ethernet geïntegreerd

Draadloze technologie
Intel® PRO/Wireless 3945 802.11a/b/g geïntegreerd draadloos LAN

Externe I/O-poorten
1 VGA-poort; 1 HDMI-poort; 4 USB 2.0 poorten; 1 IEEE-1394; 1 RJ-11 modemconnector; 1 RJ-45 Ethernet-connector; S-video tv-uitgang; Infraroodpoort voor afstandsbediening (afstandsbediening optioneel); 2 hoofdtelefoonuitgangen met SPDIF digitale audio, 1 microfooningang; Kabel voor dockingconnector

Video-opname interface
IEEE 1394 interface

Uitbreidingsslots
Eén ExpressCard/54 slot (ondersteunt ook ExpressCard/34)

Schermformaat
17-inch WXGA+ high-definition BrightView breedbeeldscherm

Weergaveresolutie
1440 x 900

Videoadapter
NVIDIA® GeForce™ Go 7600

Video RAM
met 512 MB apart videogeheugen

Bedieningspaneel
HP QuickPlay mediaspeler-software speciale menu-opties, muziek- en dvd-knoppen

Webcam
HP Pavilion webcam met geïntegreerde microfoon

Handheld afstandsbediening
HP Mobile Remote Control

Intern geluidssysteem
3D Sound Blaster Pro compatibel 16-bits geluid geïntegreerd

Luidsprekers en microfoon
Altec Lansing® luidsprekers

Toetsenbord
Standaard toetsenbord (met apart numeriek toetsenblok)

Pointing device
Touchpad met aan/uitknop en aparte verticale en horizontale scroll op/neer zone, volume- en dempknop, 1 sneltoets

Type voedingsmodule
90-W netadapter

Software
Software – productiviteit en financiële toepassingen
Microsoft® Works 8.0

Voorgeïnstalleerde software
Microsoft® Internet Explorer 6.0; Microsoft® Outlook® Express; Adobe® Reader 6.0

Driversoftware voor optische drive
Sonic™ Digital MediaPlus: Sonic™ RecordNow, Sonic™ MyDVD, Sonic™ Easy Archive, Sonic™ Express Labeler; Microsoft® Windows® Media Player, Microsoft® MovieMaker; HP Photosmart Premier; Dvd-speler (van Cyberlink); QuickPlay Direct en QuickPlay voor Windows

Software – internet en on-line
Eenvoudige toegang tot Internet via de betere Internet service providers

Inbegrepen software
HP Pavilion recoverypartitie (met mogelijkheid om systeem, applicaties en drivers apart terug te zetten); Optionele her-allocatie van de recoverypartitie; Tool voor het maken van recovery-cd/dvd; Symantec™ Norton Internet Security™ 2006 (met 60 dagen live update extra); hulp en ondersteuning

Afmetingen / gewicht / garantie
Gewicht
3,56 kg

Gewicht met verpakking
5,1 kg

Afmetingen (b x d x h)
28,5 cm (l) x 39,6 cm (b) x 3,16 cm (min. h) / 4,18 cm (max. h)

Afmetingen verpakking (b x d x h)
480 x 170 x 350 mm

Garantieverklaring
2 jaar pick-up en return service, onderdelen en arbeid

Testresultaten
PcMark05 3956
3dMark05 3567
Cinebench 1cpu 275
Cinebench xcpu 506
MobileMark05 batterijduur (minuten) 152
MobileMark05 performance 236

Verwijderd

Apple MacbookPRo
* 2,16-GHz Intel Core 2 Duo
* Resolutie van 1440 x 900
* 1 GB geheugen
* 120-GB harde schijf1
* 6x double-layer SuperDrive
* ATI Mobility Radeon X1600 grafische processor met 128 MB SDRAM

Verwijderd

Macbook pro 15,4 kost €2000,- en ziet er netjes uit bij die opdrachtgever

Verwijderd

Hier draait ook gewoon windows op als je wilt.
Heb ik ook en werkt perfect.
Je kunt switchen tussen OSX en Windows.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
@Lolke:
Gebruik volgende keer even de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop, wil je?

[ Voor 3% gewijzigd door -DG- op 28-01-2007 18:38 ]

Verwijderd

Die pavallion is wel erg duur. ik zou zelf voor de HP Compaq NC8430 gaan.

er zitten 2 harde schijven in, dat is echt overkill, 1 schijf van 100gb is genoeg.

maar koop je het notebook vanuit de zaak (geen BTW dus)?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:40:

maar koop je het notebook vanuit de zaak (geen BTW dus)?
Ja, voordeel om zelfstandige te zijn

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm die HP vind ik wel mooi alleen die processor voor dat bedrag :|

Wat je als TopicStarter op 'n rijtje moet zetten zijn de volgende belangrijke zaken:
-Willen we een 15,4" laptop of een 17,0" laptop
-Willen we een resolutie van 1280x800 of van 1680x1050!

Nu raad iedereen idd maar wat aan, maar dit zijn de twee belangrijkste aspecten van 'n laptop!

Als je weet: ik wil zo'n grote laptop met zo'n resolutie kun jij gericht zoeken!
En kunnen wij je als GoT-community helpen met je zoektocht/ keuze/ hardware!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-01 12:59
Apple MacBook Pro, kan ik je aanraden. zul je geen spijt van hebben.. Rij anders langs een maccenter, om het allemaal van dichtbij te zien..

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:50
Doe jezelf en ons een plezier en ga wat vooronderzoek doen eer je een dergelijk topic opent. Topics als deze zijn niet de bedoeling, zie de FAQ/Sticky over 'Wat moet ik nemen??' :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.