HD-DVD's regiovrij

Pagina: 1
Acties:

• SpArKy_cOoL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07-2016

SpArKy_cOoL

een eitje ...

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen of ik Amerikaanse HD-DVD's op een Europese HD-DVD-speler zonder problemen kan afspelen?

Ik vind enkel oude artikels terug via Google dat Toshiba er geen land- of regiobeveiliging op zou plaatsen maar al deze artikels werden een jaar (of eerder) vóór HD-DVD-spelers op de markt kwamen geschreven.
Allemaal speculatief dus.
Ik vind daarom nergens een bron die mij dit nu 100% kan bevestigen.

Een vriend van mij wil namelijk een HD-DVD-speler in Engeland kopen maar hij bestelt enorm veel DVD's (en nu ook HD-DVD's) uit Amerika en zou graag weten of deze op een Europese speler af te spelen zijn.

Mind the gap.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Een snelle google search levert toch echt meer dan zat recente info op. En ook de wikipedia is er duidelijk over:
There is no Region Coding in the existing HD DVD specification, but due to pressure from Hollywood studios the DVD Forum is currently developing a regional lockout scheme.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• SpArKy_cOoL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07-2016

SpArKy_cOoL

een eitje ...

Topicstarter
Ah, hartelijk dank voor de opheldering!
(Ik moet beter leren zoeken!)

M.a.w.: huidge HD-DVD's (US/EU/...) kunnen (voorlopig) zonder problemen op de huidige HD-DVD-spelers (bv Toshiba) afgespeeld worden.
Dat was wat ik zocht.

Mind the gap.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, wat er staat is natuurlijk nog steeds een beetje vaag... Blijkbaar is er niet echt een regio code voorzien in HD-DVD's. Echter is de weerstand van de media industrie groot, en er kan dus ieder moment verandering in komen ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?