Ik heb al eens een topic hierover geopend maar daar werd weinig op gereageert dus nu nog maar eens proberen
Ik heb hier een Core2Duo systeem :
Intel E6400
Intel DP965LT
2 GB Twinmos DDR2 667 MHZ ram (Dual Channel)
Sapphire X1950 pro
1 * Maxtor 250 GB hdd SATA (primair) (loopt op UDMA 5)
1 * Maxtor 200 GB hdd SATA (secundair) (loopt op UDMA 5)
Audigy 2 ZS
Realtek 8137 netwerk kaart
Sony DRU 820A brander (loopt op UDMA 4)
Lite-on dvd speler (loopt op UDMA 2)
Coolermaster eXtreme power 430 watt voeding
extra USB poorten van de kast zijn aangesloten op het MB
Ik gebruik de nieuwste drivers en heb al ongeveer iedere instelling die het boord bied geprobeert
Alle interne accessoires op het boord die ik niet gebruik (zoals LAN ,geluidskaart etc) staan uitgeschakelt
wat heb ik tot nu toe gedaan :
Gisteren alles volledig kaal gemaakt : dus alleen de CPU ,mb ,1 ram module ,250 hdd en de videokaart aangesloten gelaten en zo laten lopen
Iedere keer als het goed liep ,er weer een component bij gezet ,tot alles er weer inzat en was aangesloten
Gisteren overdag liep alles perfect ,gisteravond begon het gekut weer
wat is het probleem :
Trage reactie van de PC en dan voornamelijk als er tussen de 2 HDD´s geschreven moet worden
Bij het overzetten van bestanden van de PC naar een MP3 speler (via USB ,heb al verschillende poorten geprobeert en de USB poorten op de kast schijnen niet goed te werken ) alles traag en stoteren
Bij het lopen van een torrent client reageert internet explorer TRAAG of helemaal niet
Bij het branden van een DVD kan ik slecht op de HDD´s kijken ,je kan in Nero zien dat hij z´n readbuffer meteen leeg begint te gooien
En random crashes ,valt op dat het voornamelijk is bij veelzijdig aanspreken van de HDD´s en als de mp3 speler eraan hangt
Het rare :
Bij HDtach komen de HDD´s goed en snel door de test : allebei meer als 86 % health en de gemiddelde eindscore ligt rond de 110 MBs
PCmark haalt ze een score van 5737
bij 3D mark 2006 een score van 4860
De hdd´s lopen op het MB op Native / IDE ,heb legency al geprobeert ,geen verschil
Zoals gezegt nieuwste drivers en nieuwste BIOS al in gebruik
Op google al lopen zoeken of er meer mensen dit probleem hebben , er zijn er die een bijna gelijkt waardig probleem hebben maar dit is voornamelijk bij opstarten ,daar heb ik dus weer geen last van
Als iemand hier iets zinnigs over kan zeggen ,graag
ik kom er niet meer uit
Ik heb hier een Core2Duo systeem :
Intel E6400
Intel DP965LT
2 GB Twinmos DDR2 667 MHZ ram (Dual Channel)
Sapphire X1950 pro
1 * Maxtor 250 GB hdd SATA (primair) (loopt op UDMA 5)
1 * Maxtor 200 GB hdd SATA (secundair) (loopt op UDMA 5)
Audigy 2 ZS
Realtek 8137 netwerk kaart
Sony DRU 820A brander (loopt op UDMA 4)
Lite-on dvd speler (loopt op UDMA 2)
Coolermaster eXtreme power 430 watt voeding
extra USB poorten van de kast zijn aangesloten op het MB
Ik gebruik de nieuwste drivers en heb al ongeveer iedere instelling die het boord bied geprobeert
Alle interne accessoires op het boord die ik niet gebruik (zoals LAN ,geluidskaart etc) staan uitgeschakelt
wat heb ik tot nu toe gedaan :
Gisteren alles volledig kaal gemaakt : dus alleen de CPU ,mb ,1 ram module ,250 hdd en de videokaart aangesloten gelaten en zo laten lopen
Iedere keer als het goed liep ,er weer een component bij gezet ,tot alles er weer inzat en was aangesloten
Gisteren overdag liep alles perfect ,gisteravond begon het gekut weer
wat is het probleem :
Trage reactie van de PC en dan voornamelijk als er tussen de 2 HDD´s geschreven moet worden
Bij het overzetten van bestanden van de PC naar een MP3 speler (via USB ,heb al verschillende poorten geprobeert en de USB poorten op de kast schijnen niet goed te werken ) alles traag en stoteren
Bij het lopen van een torrent client reageert internet explorer TRAAG of helemaal niet
Bij het branden van een DVD kan ik slecht op de HDD´s kijken ,je kan in Nero zien dat hij z´n readbuffer meteen leeg begint te gooien
En random crashes ,valt op dat het voornamelijk is bij veelzijdig aanspreken van de HDD´s en als de mp3 speler eraan hangt
Het rare :
Bij HDtach komen de HDD´s goed en snel door de test : allebei meer als 86 % health en de gemiddelde eindscore ligt rond de 110 MBs
PCmark haalt ze een score van 5737
bij 3D mark 2006 een score van 4860
De hdd´s lopen op het MB op Native / IDE ,heb legency al geprobeert ,geen verschil
Zoals gezegt nieuwste drivers en nieuwste BIOS al in gebruik
Op google al lopen zoeken of er meer mensen dit probleem hebben , er zijn er die een bijna gelijkt waardig probleem hebben maar dit is voornamelijk bij opstarten ,daar heb ik dus weer geen last van
Als iemand hier iets zinnigs over kan zeggen ,graag
ik kom er niet meer uit
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.