Ik heb een probleempje met de MySQL connect functies. Zowel mysql_connect() als mysql_pconnect() geven geen resource terug maar een boolean. De verbinding lukt wel maar bij mijn query functies geef ik de link mee zodat ik later altijd nog twee database verbindingen kan openen. Daar gaat het dus fout..
Dit gaat al niet goed:
dat geeft namelijk bool(true) terug terwijl dat een resource van de link had moeten zijn. Zodra ik dan een query probeer uit te voeren op de volgende manier:
krijg ik de foutmelding: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource.
En dat klopt ook eigenlijk wel, want het is een boolean. Heb nog niks kunnen vinden, weet iemand waarom ik een boolean terug krijg en geen resource?
Geïnstalleerde modules die van belang zijn:
Dit gaat al niet goed:
PHP:
1
2
3
4
5
| // Verbinden met de database $this->databaseLink = @mysql_pconnect($host, $username, $password) || trigger_error(mysql_error(), E_USER_ERROR); var_dump($this->databaseLink); exit; |
dat geeft namelijk bool(true) terug terwijl dat een resource van de link had moeten zijn. Zodra ik dan een query probeer uit te voeren op de volgende manier:
PHP:
1
2
| // SQL uitvoeren $this->queryResource = @mysql_query($this->sql, $this->databaseLink) || trigger_error(mysql_error(), E_USER_ERROR); |
krijg ik de foutmelding: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource.
En dat klopt ook eigenlijk wel, want het is een boolean. Heb nog niks kunnen vinden, weet iemand waarom ik een boolean terug krijg en geen resource?
Geïnstalleerde modules die van belang zijn:
code:
1
2
3
4
| httpd.i386 2.2.3-5 installed mysql-server.i386 5.0.27-1.fc6 installed php.i386 5.1.6-3.3.fc6 installed php-mysql.i386 5.1.6-3.3.fc6 installed |