[Notepad++] Hoe textkleuren kopieren?

Pagina: 1
Acties:
  • 983 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 09:29
In Notepad++ wordt er gebruik gemaakt van verschillende kleuren afhankelijk waarover het gaat (een variabele, klasse, commentaar,...) zoals hier te zien is. Ik zou graag echter die gekleurde tekst willen kunnen kopier met behoud van lettertype, kleur,... naar bvb Word.

Probleem is dat alle opmaak verloren gaat en er enkel plain text overblijft na het kopieren. Er bestaat wel een mogelijkheid in N++ om die kleuren af te printen (WYSIWYG), maar hier heb ik niet veel aan.

Iemand een idee hoe ik dit toch kan kopieren? Want je ziet toch vaak zo'n dingen in pakweg tutorials op het net waarbij code nog altijd in kleur staat zoals in de editor (en geen screenshot maar wel de eingelijke tekst).

Nog even vermelden dat het hier vooral voor gebruik van bash scripts moet dienen. :)

Bedankt bij voorbaat

[ Voor 5% gewijzigd door Tom_G op 28-01-2007 12:15 ]

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:10

Pyrus

Hardknock life

Niet voor zover ik weet.
Als je het op het web ziet staan staat er ook gewoon html omheen die de kleurtjes aangeeft.

LinkedIn

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als het persé vanuit notepad++ moet dan zou je het op kunnen lossen door vanuit notepad++ te printen naar een PDF printer. Dan heb je een PDF met de gekleurde tekst. Die PDF is dat wel weer om te zetten naar HTML ofzo.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 09:29
Het hoeft niet persé vanuit Notepad te gebeuren, maar ik had gewoon graag die duidelijke syntax kunnen overnemen in een office document.

Met te printen naar PDF heb ik het ook al geprobeerd, maar na het kopieren en plakken vanuit die pdf zijn alle tabs verdwenen (en begint alles dus vanaf karakter 1).

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Voor zover ik weet, met eclipse gebeurt dat.

Misschien ook met Visual Studio :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Tom_G schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:59:
Het hoeft niet persé vanuit Notepad te gebeuren, maar ik had gewoon graag die duidelijke syntax kunnen overnemen in een office document.

Met te printen naar PDF heb ik het ook al geprobeerd, maar na het kopieren en plakken vanuit die pdf zijn alle tabs verdwenen (en begint alles dus vanaf karakter 1).
K, ja dat blijft altijd een beetje aankloten inderdaad. Misschien dat je kunt proberen om PDF met een of ander programma op te slaan als DOC of html ofzo.

Anders biedt Google nog genoeg info over alternatieven: [Google=word syntax highlight]
Geeft bijvoorbeeld de volgende pagina waar exact jou probleem staat vermeld, inclusief de oplossing aan de hand van een andere editor dan notepad++ die wel kan kopiëren incl. kleur.

http://www.fauskes.net/nb/syntaxms/

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Pyrus
  • Laatst online: 00:10

Pyrus

Hardknock life

PHP Designer heeft de mogelijkheid je meuk als .rtf te exporteren. Waarschijnlijk kun je ook wel ergens je eigen highlighting ding daarvoor inelkaar raggen en dan kun je het wel copy/pasten van dat .rtf document naar een word-doc :)
Kan eventueel ook naar HTML en (La)TeX :P

LinkedIn

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:52

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Snakiej schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:02:
Misschien ook met Visual Studio :)
Hoe het met 2005 zit weet ik niet, maar voorheen kon het niet met VS. De visual assist plugin kan het overigens wel (daarom weet ik ook niet of het standaard in 2005 zit of niet :P)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Je kan natuurlijk ook eens aan de maker van notepad++ vragen of ie die feature wil supporteren?

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Beekforel
  • Laatst online: 15:24

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik deed dit altijd via GoT, code hier even tussen [php] of wat voor tags dan ook en dan copy/paste naar Word.

Nou heb ik het net geprobeerd en zie ik dat het niet meer werkt, dat zou aan mijn Word kunnen liggen of aan de manier van plakken ofzo.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
VS 2005 kan inderdaad syntax-colored text op het clipboard zetten.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-11 15:14

ZaZ

Tweakers abonnee

MSalters schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:42:
VS 2005 kan inderdaad syntax-colored text op het clipboard zetten.
Is dat niet gewoon Rich Text wat ie dan op het clipboard zet? Zoja, kan Notepad++ geen RichText saven en dan misschien openen in wordpad oid en dan copy/paste doen?
edit:

Zie nu pas dat rtf al aangehaald werd

[ Voor 7% gewijzigd door ZaZ op 29-01-2007 03:03 ]

Lekker op de bank

Pagina: 1