Toon posts:

Windows XP; 10x Svchost.exe maar 1 file op PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

aangezien mijn PC de laatste tijd langzaam is (volle CPU, IE hapert veel) dacht ik maar even mijn PC te scannen; hier volgt mijn log

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Adobe\Photoshop Elements 5.0\PhotoshopElementsFileAgent.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\Program Files\Norton\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Eset\nod32krn.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Norton\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Winamp\Winamp.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office\WINWORD.EXE
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Restocken\Bureaublad\HijackThis.exe

Nu zie ik hier 10x het bestand svchost in staan en volgens mijn taakbeheer (te zien op http://img.photobucket.co...Denniswerf/Taakbeheer.jpg) neemt die aardig wat geheugen in en ook vaak een grote CPU belasting.

Via google ben ik er al achter gekomen (en door proces uit te schakelen) dat dit toch wel belangrijk is voor mijn interface, geluid en beeld.. Hoe kan het dat dit proces 10! keer aanstaat? Individuele zoektocht naar alle processen levert weinig problemen op...
Op GoT kan ik hier verder niks over vinden :(

ps. hoort niet-actieve systeemprocessen zoveel CPU te hebben?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zijn meerder instances van, is heel normala, hoewel 10 wel wat veel is. Je kan kijken of overbodige services nog draaien en disablen. Veel services draaien namelijk onder zo'n instances. Eventueel kan je met Process Explorer van Microsoft kijken wat er onder die svchost.exe-instances allemaal draait: http://www.microsoft.com/...eads/ProcessExplorer.mspx

Maar ik zie dat je ook twee virusscanners gebruikt (NOD32 en Norton). Dat gaat bijten, en Norton staat bekend als troep (vreet enorm veel resources en vertraagt behoorlijk). Gooi Norton er dus eens af, best kans dat dat je probleem al oplost.
ps. hoort niet-actieve systeemprocessen zoveel CPU te hebben?
Lees de term "niet-actieve systeemprocessen" nog eens? Beetje erover nadenken en je hebt je antwoord al ;)

Virussen? Scan ze hier!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:32

heuveltje

KoelkastFilosoof

SVChOST.exe is niet echt een zelfstandig proces. Het is een soort moederproces van microsoft waardoor DLL's als programma gedraait kunnen worden.

linkje wat het beter uitlegt dan ik kan

Draai je meerdere DLL's dan heb je dus ook meerdere keren svchost als proces.

[ Voor 38% gewijzigd door heuveltje op 28-01-2007 12:06 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-02 12:13

Redwood

The Truth Is In Here

nee. het beste wat je kan doen is elke extensienaam ff in google invoeren.
bijv. HijackThis.exe

"Hijackthis.exe will run silently in the background monitoring the configuration of your computer. Should you find that your computer becomes unstable, HijackThis will provide you with options to restore from a previous configuration. If you use HijackThis you should leave this process running.
"

zo kun je alles bij langsgaan, en alles wat je niet gebruikt eruit gooien.
Wat meestal minder werk is, (vind ik) is windows er opnieuw op.
In de loop der maanden krijg je nu eenmaal veel rotzooi erop, spam/malware, dubbel geinstalleerde overbodige tools, enz.

Mijn pc gebruikt op dit moment 5 procent.
SVchost komt er bij mij 9x in voor!

Ik zie trouwens symantec. norton EN nod32.
Heb je nu echt 3 virusscanners????? of iig. 2 met internetsecurity ofzo.
Deze zorgen er ook voor dat je pc langzamer word, virusscan op default staat gewoon ingesteld om elk nieuw bestand te scannen. Als deze dat dan 2 of 3 x moet doen, dan kost het veel systeem bronnen!!!
Mijn advies. flikker al die crap eraf, met 2,3 of 12 virusscanners op je pc ben je echt niet veiliger, 1 goeie scan is ruim voldoenden.
nod32 is een prima virusscan, Avast Home ben ik ook nooit ontevreden over (deze is zelfs gratis), en al die internetsecurity dingetjes..... nah. ik heb het niet en ik mis het niet.
WIndowsfirewall aan, in je modem zit vaak nog een firewall.

[ Voor 33% gewijzigd door Redwood op 28-01-2007 12:11 ]

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Verwijderd

Topicstarter
wildhagen schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:04:
Zijn meerder instances van, is heel normala, hoewel 10 wel wat veel is. Je kan kijken of overbodige services nog draaien en disablen. Veel services draaien namelijk onder zo'n instances. Eventueel kan je met Process Explorer van Microsoft kijken wat er onder die svchost.exe-instances allemaal draait: http://www.microsoft.com/...eads/ProcessExplorer.mspx

Maar ik zie dat je ook twee virusscanners gebruikt (NOD32 en Norton). Dat gaat bijten, en Norton staat bekend als troep (vreet enorm veel resources en vertraagt behoorlijk). Gooi Norton er dus eens af, best kans dat dat je probleem al oplost.

[...]

Lees de term "niet-actieve systeemprocessen" nog eens? Beetje erover nadenken en je hebt je antwoord al ;)
Hahaha je hebt gelijk, was in de war met de niet-actieve programma's in de taskbar

Ik kan NOD32 niet sluiten.. AL meerdere keren gedaan maar dat programma blijft zichzelf opstarten en weet niet of het wel verstandig is het bestand gewoon te verwijderen...?
Norton is van Symantec :) Ik heb de firewall gedisabled maar die blijft wel op de achtergrond runnen idd (staat ook in de taskbar).. Dus norton gewoon de-installen?

En over NOD32; er staat helemaal niks in de taakbalk en wist niet eens dat ik het ooit heb geinstalleerd of hoe ik daar in de opties kan komen :-/

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 12:13 ]

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-02 12:13

Redwood

The Truth Is In Here

[quoteIk kan NOD32 niet sluiten.. AL meerdere keren gedaan maar dat programma blijft zichzelf opstarten en weet niet of het wel verstandig is het bestand gewoon te verwijderen...?
[/quote]
configuratiescherm ---> software
en dan verwijderen???
anders uit je start --> programmas --> opstarten halen en de dir van programma ook verwijderen.

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:57
Als je je PC sneller wilt laten lopen, dan moet je ten eerste al Norton gaan deinstalleren, dit programma vertraagt royaal je pc.
Doe het maar eens & you willl see, (Tip van de dag :P )

Edit:

Kom op zeg, en dan klagen dat je PC langzaam = |:(
Deinstalleer al die troep en de zon gaat weer voor je schijnen.

[ Voor 39% gewijzigd door datkanveelbeter op 28-01-2007 12:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Redwood schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:13:
[quoteIk kan NOD32 niet sluiten.. AL meerdere keren gedaan maar dat programma blijft zichzelf opstarten en weet niet of het wel verstandig is het bestand gewoon te verwijderen...?
[/quote]
configuratiescherm ---> software
en dan verwijderen???
anders uit je start --> programmas --> opstarten halen en de dir van programma ook verwijderen.
In de map opstarten staat niks :) Ook via register al een keer uit de opstartlijst verwijderd maar dit blijkt geen gevolgen te hebben... :P

En in software staat het niet :P
Nou ja, ik zal wel gewoon mijn norton helemaal verwijderen en kijken wat voor een gevolgen dat heeft

In ieder geval bedankt allemaal tot zover:)

EDIT UPDATE:
U gebruikt deze testversie al 452 Dagen langer dan de gestelde 30-dagen testperiode. Om niet langer in conflict te zijn met de gestelde licentievoorwaarden, verzoeken wij u deze software te deinstalleren

En vervolgens begint hij vanaf 452 naar beneden te tellen

Nu de vraag; kan je NOD32 gewoon in de winkels kopen? Zie wel licenties op internet maar ik koop liever gewoon een CD.. En je mag hem hierna maar op 1 pc installeren? Werkt het zowel op Vista als op XP?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 12:35 ]

Pagina: 1