Do not cover this hole

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik heb hier in mijn pc een aantal schijven zitten:

74GB raptor in een silentmaxx HD-silencer rev 2.0
320GB Maxtor in een IBL® Box HDD 10
320GB Maxtor in een IBL® Box HDD 10

De 2 IBL Boxen staan op de bodem van mijn behuizing, de Silentmaxx hangt in een 5.25" slot.

Het gaat nu om mijn 2 IBL boxen, die staan beide op de bodem op rubberen plaatjes van ongeveer 1cm dikte. Hier is de omschrijving van het product: http://www.ikbenstil.nl/p...th=28_126&products_id=643
Nu geven de schijven echter nog steeds trillingen door aan de behuizing waardoor mijn hele behuizing nog steeds meetrilt. Als ik een van de 2 schijven uitzet, dan is het over. Het is dus een combinatie van de twee schijven waardoor je een irritant geluid krijgt..

even een zoem, langzaam weer weg, dan weer een zoem, langzaam weer weg.... zeer irritant.

Ik heb de 2 IBL boxen erin gezet om het geluid, maar ook de trillingen van de schijf tegen te gaan. Het geluid is weg... de trillingen niet.

Nu heb ik nog een 250 gig Hitachi liggen (was eerst mijn bootschijf, heb ik nu vervangen voor de 74 gig raptor), ik wil deze dan maar gaan plaatsen ipv een van de 320GB maxtors. En dan hoop ik dat de trillingen verholpen zijn.

Echter in deze schijf zit een gaatje aan de bovenkant, daar staat bij "do not cover this hole". Zou het nu echt een probleem geven als ik deze schijf stop in een IBL box?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Houd die "IBL Box" daar geen rekening mee dmv een uitsparing ofzo? Door de temperatuur verschillen in de harde schijf zet de lucht er in uit en heb je dus wel een open gaatje nodig.

specs

• Double J
Nee volgens mij is daar niet echt rekening mee gehouden.. er zit gewoon schuim aan de boven en onderkant van de schijf waardoor de schijf helemaal ingepakt is.

In mijn maxtor schijven zit niet zo'n gaatje, waarom wel in de hitachi?

Verwijderd

Double J schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:50:
Nee volgens mij is daar niet echt rekening mee gehouden.. er zit gewoon schuim aan de boven en onderkant van de schijf waardoor de schijf helemaal ingepakt is.

In mijn maxtor schijven zit niet zo'n gaatje, waarom wel in de hitachi?
Als er schuim zit lijkt het me geen probleem? Zo gigantisch veel lucht moet daar niet uit hoor. Je moet er gewoon geen laag rubber tegen gaan plakken, maar schuin erboven lijkt me geen probleem.

• Double J
Ik heb het gewoon gedaan... Ik zag wel iets in de conclusie van JerreDV.

En.. Het werkt :) .