Een oplettendheid hier gaf me aan dat microsoft met hun explorer niet de wil hebben de browser als server te laten acten. Waarom is dat met Firefox niet zo? Ik bedoel, waarom wil Firefox zich als server gaan gedragen?
Als server
Dat moet je even uitleggen. Firefox is een browsers, en dus een client, die verbinding maakt met een server.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Link doet het niet, je verwijst naar imageshack.usVerwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:57:
Ik heb een screentje gemaakt om duidelijk te maken wat ik bedoel..
[afbeelding]
http://img250.imageshack.us/img250/5371/comodoij9.gifleonpwner1 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:59:
[...]
Link doet het niet, je verwijst naar imageshack.us
Link gefixt
Dat betekend bij de meeste firewalls gewoon dat een programma verbinding probeert te maken met internet. Dan zend het programma dus data naar het internet, en dat noemt je firewall "gedragen als server". Dit doet elke browser (ook IE), anders kan je moeilijk site's opvragen...
Everybody lies
Fijn, van die firewall software die niet duidelijk is. De oplossing is vrij eenvoudig; Mozilla Firefox gebruikt een interne abstractielaag tussen renderengine en user-interface. Deze communiceren, zoals wel meer applicaties, via TCP/IP op localhost. Als ik jou was zou ik de file naar COMODO sturen [zodat ze deze melding wellicht kunnen fixen] zoals wordt aangeboden als optie; daarna kun je dit verkeer toestaan. Lees echter voor de zekerheid wel even dit door om zeker te weten dat je geen trojan hebt hangen aan je browser.
Ik pas je topictitel nog even aan zodat deze wel enig nut dient; let daar zelf even op in vervolg
Firefox als server > [Firefox] Firewall waarschuwt voor server-process? *
Ik pas je topictitel nog even aan zodat deze wel enig nut dient; let daar zelf even op in vervolg
Firefox als server > [Firefox] Firewall waarschuwt voor server-process? *
[ Voor 3% gewijzigd door Spider.007 op 28-01-2007 13:46 ]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Kan het zijn dat de Feedback-agent wier ingebed zit in Firefox bestanden upload naar een pool in handen van misschien wel de foundation Mozilla? Ik heb iig niet een trojan kunnen vinden.
Dat zou heel goed kunnen; maar ik zie de relatie tot je probleem niet. Sinds wanneer zou een server benodigd moeten zijn om bestanden te kunnen uploaden? Ik denk dat de firewall zich nodeloos druk maakt en dat je de waarschuwing gewoon kunt negerenVerwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:56:
Kan het zijn dat de Feedback-agent wier ingebed zit in Firefox bestanden upload naar een pool in handen van misschien wel de foundation Mozilla?
[...]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Pagina: 1