Toon posts:

2 x asus EN 7800GT op hetzelfde geheugenadres??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuwe pc laten bouwen, met de volgende specs:
AMD athlon 64 FX-60
ASUS A8N-SLI Deluxe
2 x 7800GT met zahlman koelers ( V-700 ofzo, grote halfronde koelblok en kleine halfronde)
2 GB kingston geheugen
600W Spire rocketeer

Ik heb XP x64 erop geinstalleerd en werkt perfect. er is 1 probleem: bij het opstarten valt de fan van mijn 2e videokaart uit. als ik hem 5 minuten aan laat staan, of het bios een keer opstart doet hij het weer normaal. ik had dit probleem ook al bij een A8N-SLI premium bord, en ik heb ook al 3 voedingen geprobeerd. Ik denk dat beide kaarten aanvankelijk op hetzelfde geheugenadres worden geplaatst, en later door windows apart worden gezet. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:13

charrel

Cortisol4life..

Zet je in de settings van je vidkaart toch gewoon de fan op always on? Dus even met coolbits het clockspeed & memspeed schermpje toevoegen aan het control center en daar fan alway on aanvinken.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Heb je de kaarten al een keer qua PCIe-slot omgewisseld? Als het dan dezelfde kaart is die vreemd doet, dan ligt het aan de kaart. Zo niet, dan is het een ander probleem. :)

[ Voor 49% gewijzigd door _the_crow_ op 28-01-2007 11:13 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
die zalman coolers zitten toch gewoon met een verloopstekkertje op een molex?
althans zo zit het bij mij, die werd erbij geleverd, je kan dan kiezen tussen rood en geel, silent of normal mode.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reply's, maar jammergenoeg is mijn probleem e nog niet mee opgelost. eerst wordt de fan uitgezet, (hij draait als je power aandoet, maar na 5 seconden valt hij uit), en als windows geladen is gaat hij weeer aan.

@charrel: de fans staat op altijd on, volgens de ASUS smartdoctor (zat bij de driver) draait hij altijd op 60 %

@the_crow: ik heb ze al omgewisselt, geeft hetzelfde resultaat. het blijft de kaart in PCI-e slot 8

@IRCfreak: de 2e kaart zit op de chassis 2 fan aangesloten, omdat ik die er niet ni heb zitten. en nee, ik kan niet kiezen tussen modes.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Waar heb je de fan van de 'eerste' kaart op aangesloten dan?

Een andere mogelijkheid is om beide fans aan de 5V-connectoren te hangen van het molex-verloopje wat je erbij kreeg. Dit is wat IRCfreak ook bedoelde.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
de eerste fan zit aangesloten op de chassis 1 fan, die zit bij de CPU.
ik moet er wel bijzeggen dat ik het mb heb gekocht bij een ander systeem, met origineel een X700 erop. het nieuwe systeem heb ik voor ernaast voor games gekocht, en daarbij is de FX-60 nieuw, het geheugen nieuw, maar het moderbord (de premium) en de 2 7800GT's heb ik gekocht van een systeembeheerder die de zahlmann's er ook zelf op heeft gezet. het setje is een half jaar oud, maar die man heeft ipv deze kaarten nu 2 x 8800's aangesschaft, en verkocht deze dus. als ik de kaarten er los inzet, werken ze allebei perfect op beide mobo's. het probleem is echt alleen als ik beide kaarten erin heb zitten, sli aan of uit maakt niets uit. dit is ook de reden waarom ik er geen molex-verloopje bij heb.

Verwijderd

Je moet de koeler van de videokaart niet aansluiten op de chassisfan aansluiting op je moederbord. Je moet ze aansluiten op een molex met verloopstukje.
Dat kan verklaren waarom de fan uitvalt. Dus ik zou op zoek gaan naar zo'n verloopstukje. Elke lokale computerboer heeft wel zo'n verloopstukje.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 13:16 ]

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:15:
Je moet de koeler van de videokaart niet aansluiten op de chassisfan aansluiting op je moederbord. Je moet ze aansluiten op een molex met verloopstukje.
Dat kan verklaren waarom de fan uitvalt. Dus ik zou op zoek gaan naar zo'n verloopstukje. Elke lokale computerboer heeft wel zo'n verloopstukje.
mee eens
zolang de temp van je kast niet te hoog is gaat ook die chassis fan niet aan. het beste kun je op zoek gaan naar dat ding wat ik er bij kreeg zie plaatje
Afbeeldingslocatie: http://www.fhbnet.nl/~boogie/images/vf700.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb ook die aparte koelblokjes erop zitten, en de koeler zit ook met die beugel vast. het enige dat ontbreekt is dus die molex, of beter gezegd, dat hele derde plaatje. morgen dus gelijk naar de winkel en een molex halen :)

iedereen bedankt voor de reply's en nu dus ook de oplossing _/-\o_
Pagina: 1